Pavežėjai pritaria, jog reikia nustatyti daugiau reikalavimų norintiems tapti taksi vairuotojais ar pavežėjais

Susisiekimo ministerija Seimo pavasario sesijai teikia Kelių transporto kodekso pakeitimus, kuriais siūloma nustatyti daugiau reikalavimų norintiems tapti taksi vairuotojais ar pavežėjais.

Bolt.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Bolt.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ignas Dobrovolskas

2024-03-24 14:26

Šio verslo atstovai privalėtų turėti europinį ar NATO šalyje išduotą vairuotojo pažymėjimą.

Kurjerių ir vairuotojų asociacijos pirmininkas Dalius Rudokas tikina palaikantis ir labai gerai vertinantis siūlomus pokyčius, nes keleiviai skundžiasi dėl to, kad nepavyksta susikalbėti su iš užsienio atvykusiais vairuotojais bei netenkina jų vairavimo kultūra.

„Problema aiški, ypač pavežėjime pagrindinė problema kuo keleiviai skundžiasi, tai iš užsienio atvykusiais vairuotojais. Pirmiausia, kad negali susikalbėti, bet ir dėl vairavimo kultūros. Europinis vairuotojo pažymėjimas įrodys, kad žmogus geba vairuoti mūsų eismo sąlygomis ir pagerins saugumo situaciją“, – Eltai teigė D. Rudokas.

„Geriausias variantas, kas bus, tai dalis išsilaikys pažymėjimus, bandys prisitaikyti, tai gerai, nes to ir reikia. Nesame už tai, kad uždrausti užsienio vairuotojus, bet tegul jie prisitaiko prie mūsų sąlygų. O tie kurie nenori prisitaikyti, tai klausimas, ar jie čia reikalingi, kokią naudą neša“, – kalbėjo jis. D. Rudokas sakė, kad planuojami pokyčiai taip pat prisidės sutvarkant pajamų deklaravimo klausimą.

„Už praeitus metus užsienio vairuotojai per 8 mln. eurų pajamų nedeklaravo, tai irgi vienas iš rodiklių. Jeigu žmogus atvažiuoja tiesiog nusiimti grietinėlę ir nesimokys nei kalbos, nei vairuoti mūsų sąlygomis, tai kokia iš jo nauda. (...) Transporto kodeksas priimamas ir dėl mokesčių nemokėjimo tiek pavežėjime, tiek taksi veikloje“, – sakė Kurjerių ir vairuotojų asociacijos vadovas.

Galiausiai jis pažymėjo, kad didžiausia užsienio vairuotojų koncentracija yra Vilniuje. Sostinėje užsieniečių išvežamų kelionių skaičius vienu metu viršijo 50 proc., teigė D. Rudokas.

„Galbūt jų jau apmažėję, bet labai priklauso nuo miesto, mažuosiuose miestuose jų beveik nėra, bet Vilniuje didelė koncentracija“, – kalbėjo jis.

Bolt“ vadovas Lietuvoje: sveikiname parodytą iniciatyvą

Tuo metu susisiekimo paslaugų platformos „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius sveikino parodytą iniciatyvą bei dėmesį pavežėjimo paslaugų rinkai.

Jis tikino, kad „Bolt“ visada yra už konstruktyvių dialogą.

„Pagrindinis numatomas pokytis pavežėjams – europiniai arba NATO šalyje išduoti vairuotojo pažymėjimai. Šiuo metu didžioji dauguma pavežėjimo veiklą mūsų platformoje vykdančių vairuotojų yra Lietuvos piliečiai, todėl jų veiklai šis pokytis niekaip neatsilieps. Vertinant bendrai, per pastarąjį dešimtmetį pavežėjimo rinkos dydis augo daug kartų, lyginant su anuomete taksi rinka“, – Eltai kalbėjo A. Pacevičius.

„Tai reiškia, kad staigaus pasiūlos kryčio nereikėtų tikėtis, vairuotojų yra tūkstančiai – vieni nebevykdo veiklos, kiti grįžta į platformą ir važiuoja kasdien. Žinoma, pokyčiui pasiruošime tiek mes, tiek pavežėjai, planuojantys tęsti šią veiklą mūsų šalyje“, – pažymėjo jis.

A. Pacevičius aiškino, kad „Bolt“ nori būti atvira platforma kaip įmanoma daugiau gyventojų, norinčių papildomai užsidirbti.

Anot jo, įmonė neturi jokių įrodymų ir nemano, kad saugumas priklauso nuo tautybės ar vairuotojo pažymėjimo kilmės šalies.

„Vienodai griežtai vertiname kiekvieną pranešimą dėl kelionių saugumo. Pagrindinis instrumentas gerinti paslaugos kokybę – tai vairuotojo reitingas bei pranešimai programėlėje. Kiekvienas toks prevencinis žingsnis iš vartotojo pusės užkerta kelią dešimtims potencialių atvejų ateityje“, – sakė „Bolt“ vadovas Lietuvoje.

„Savo ruožtu „Bolt“ proaktyviai įgyvendina prevencines priemones geresnei vairuotojų atrankai.

Kiekvieną savaitę informuojame Valstybinę mokesčių inspekciją apie kiekvieną kelionę ir už ją vairuotojų gautas pajamas.

Tuo pačiu periodiškai tikriname visų vairuotojų tapatybę savo dirbtinio intelekto sprendimu: taip užtikriname, kad automobilį vairuoja tas pats asmuo, kaip ir registracijai pateikto vairuotojo pažymėjimo nuotraukoje“, – aiškino jis.

Susisiekimo ministerija Seimo pavasario sesijai teikia teisės aktų paketus, numatančius sisteminius pokyčius pašto paslaugų rinkoje, naujus reikalavimus pavežėjams, taksi vairuotojams, vežimo organizatoriams ir taksi dispečerinėms bei Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) infrastruktūros projektų įgyvendinimo spartinimą.

Kelių transporto kodekso pakeitimais siūloma nustatyti daugiau reikalavimų vairuotojams, norintiems tapti taksi vairuotojais ar pavežėjais.

Tarp svarbiausių pokyčių – šio verslo atstovai privalėtų turėti europinį ar NATO šalyje išduotą vairuotojo pažymėjimą, o taksi vairuotojai turėtų naudoti su spausdintuvu sujungtą taksometrą arba taksometrą ir kasos aparatą.

Taip siekiama mažinti šešėlį ir užtikrinti didesnį keleivių saugumą bei geresnį aptarnavimą.

Seimui pritarus, šie Kelių transporto kodekso pakeitimai įsigaliotų nuo gegužės 1 dienos, tačiau vairuotojams prisitaikyti prie pokyčių numatomas pereinamas laikotarpis – nepakeisti leidimai neteks galios tik 2025 m. gegužės 1 dieną.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.