Keliautojai, grįžtantys iš užsienio, bus automatiškai „nuskaitomi“ vos grįžę, todėl link išėjimo galės eiti nelaukdami, kol bus patikrintas pasas.
Britai, grįžtantys per uostus, taip pat turės naudos: važiuojant vadinamaisiais bekontakčiais koridoriais, kur kameros naudos paso ir automobilio duomenis iš vyriausybės duomenų bazių, kad patvirtintų keleivių tapatybę, nereikės išlipti iš transporto priemonės.
Keturių įmonių sukurta technologija nuo praėjusių metų lapkričio mėnesio yra išbandoma keturiuose Jungtinės Karalystės uostuose, o kitais metais, kaip pranešė „Telegraph“, turėtų būti įdiegta visuose uostuose.
Į JK atvykstantys užsieniečiai taip pat galės naudoti šia technologija, tiesa, prieš kelionę jie turės pateikti savo asmens ir biometrinius duomenis specialioje programėlėje – taip juos bus galima įtraukti į duomenų bazę ir atlikti saugumo patikras prieš atvykimą.
Britanijos ir Airijos piliečiai biometrinius duomenis pateikia, kuomet kreipiasi paso.
Tik įtartinus keleivius pasienio pajėgos turės patikrinti rankiniu būdu – tai yra, tuos žmones, kurie, remiantis žvalgybos duomenimis, gali kelti pavojų saugumo ar tapatybės klausimais.
Ši technologija sukurta tam, kad sumažintų milžiniškas eiles JK pakrančių ir oro uostuose atostogų sezono metu. Dabar keltų bendrovėse uostų pasų kontrolė ir registracija užtrunka apie 90 minučių.
Šiuo metu jūrų uostuose poilsiautojai turi įduoti savo pasą pasienio pareigūnui pro transporto priemonės langą, kad šis jį nuskenuotų.
Šaltinis, kuris matė, kaip veikia naujos technologijos, sakė: „Pagal naują sistemą, užuot išėmę pasus, žiūrite į kamerą. Tai yra specialios kameros, kurios gali per priekinį stiklą nufotografuoti jūsų veidą, o tada „suderinti“ nuotrauką su duomenų bazėje esančiu veidu. Darant prielaidą, kad viskas gerai, užsidega žalia šviesa ir galite pereiti per sieną“.
Priduriama, kad taip pat siūloma vairuotojams nuleisti langus, kad kiekvienas keleivis galėtų pažvelgti į „iPad“ kompiuterį ir taip „nuskaityti“ savo veidą.
Pirmiausia pajus keltų ir traukinių keleiviai
Kol kas šią technologiją siekiama įdiegti laivuose ir traukiniuose, vėliau ji bus naudojama ir oro uostuose.
Čia nauja automatizuota pasienio patikros sistema pakeistų poreikį pereiti per el. vartus arba kalbėtis su pasienio pajėgų pareigūnu.
Viena bandymuose dalyvaujanti bendrovė, biometrinės saugos įmonė „iProov“, teigė, kad jos technologija atpažins keleivius, kol šie dar bus savo transporto priemonėse, ir gautus tapatybės duomenis susies su transporto priemonės informacija.
Jos generalinis direktorius Andrew Budas sakė, kad ši naujausia tapatybės tikrinimo technologija supaprastins transporto sektorių, išlaikys tikslumą, paspartins keliautojų srautų judėjimą ir tuo pačiu leis jiems likti savo transporto priemonėse.
Vidaus reikalų ministerijos atstovas sakė: „Sienų saugumui apsaugoti naudojame daugybę metodų ir technologijų, bet nekomentuojame konkrečios įrangos bandymų“.
Apie planuojamus pokyčius dar 2022 m. liepą paskelbė tuometinė vidaus reikalų sekretorė Priti Patel.
Kalbėdamas apie planus, tuometis vidaus reikalų sekretorius sakė: „Kaip vidaus reikalų sekretorius, stengiausi atsiimti mūsų imigracijos sistemos kontrolę. Tai apima 21-ajam amžiui tinkamas technologijas, leidžiančias keliautojams gauti vizą ir lengvai pereiti sieną, tuo pat metu užtikrinančias nacionalinį saugumą.
Taip pat esu įsipareigojęs užtikrinti, kad mūsų fantastiškoms pasienio pajėgoms būtų suteikta prieiga prie naujausių automatizavimo technologijų, kad jos galėtų panaudoti savo specialius įgūdžius saugant mūsų sieną nuo tų, kurie siekia pakenkti JK“.
Tuometinė šalies vyriausybė pareiškė norinti paspartinti keleivių pervežimą per savo oro uostus ir „pristatyti efektyviausią pasaulyje pasienį“.
Parengta pagal „MailOnline“ info.