Teigta, kad laiškai išsiųsti automatizuotai dėl sistemoje įvykusios klaidos, o ESO koreguoja procesus, kad daugiau ši klaida nepasikartotų – perspėjimus dėl viršytos galios tikrins specialistai.
„Atsiprašome mūsų klientų – gaminančių vartotojų – už klaidingą informaciją ir sukeltus rūpesčius. Jei gavote pranešimą apie viršytą galią, prašome jį ignoruoti. ESO savo ruožtu koreguoja procesus, kad klaida, kurią lėmė netiksliai suveikusi automatinė laiškų generavimo sistema, nepasikartotų“, – sako ESO atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė.
Pasak ESO atstovės, laiškų siuntimas klientams yra robotizuotas. Dėl klaidos elektroninių laiškų generavimo ir išsiuntimo sistemoje trečiadienį netikslūs pranešimai apie viršytą galią išsiųsti apie 80 tūkst. klientų.
„ESO specialistai operatyviai sureagavo ir užfiksavo klaidą. Nuo šiol procesas yra pakeistas – pranešimus tikrins specialistai. Tikslią informaciją apie viršytą galią išsiųsime kitą savaitę, kai surinksime ir atnaujinsime informaciją“, – informuoja ESO atstovė.
ESO primena, kad informaciją apie leistiną generuoti galią galima pasitikrinti ESO savitarnoje.
Lietuvoje yra daugiau kaip 150 tūkst. gaminančių vartotojų.
Ragina keisti klientų aptarnavimo algoritmus
Rugpjūčio 14 d. laikinai einantis pareigas energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas susitiko su ESO vadovu Renaldu Radvila.
„Energetikos ministerija dažnai sulaukia nusiskundimų iš gaminančių vartotojų, savivaldybių ir kitų klientų dėl ESO paslaugų. Tokios klaidos, kai 82 tūkst., kas yra daugiau nei pusė gaminančių vartotojų, klientų gauna klaidinančią informaciją, o jos paneigimas tuo pačiu kanalu pateikiamas tik po 12 valandų, yra nepriimtinos.
Šios klaidos turi tapti paskata ir pamokomis kartu su institucijomis spręsti sisteminius klausimus“, – sako ministras Ž.Vaičiūnas.
Taip pat ministras pabrėžė, kad bus peržiūrėti teisės aktų reikalavimai, įvertinant ar jie adekvatūs, tinkami ir pasiekia savo tikslą. Ministras akcentavo, kad ESO privalo padaryti IT sistemos pakeitimus, kad tokie atvejai nepasikartotų.
Susitikimo metu ESO vadovas R.Radvila nurodė, kad kiekvienam gaminančiam vartotojui, pasibaigus aktyviajam saulės sezonui, ESO atliks nemokamą individualų efektyvumo įvertinimą: atsiskaitymo plano parinkimą, leistinos galios analizę, suvartojimo ir gamybos balansą ir baterijos potencialo įvertinimą.
