Gavusi internetu užsakytą prekę sureagavo iškart: „Liūdna ir pikta“

Seniai ieškojau, kuo pakeisti savo ilgai tarnavusią piniginę, niekas nekrito į akį, kol nepamačiau „Vinted“ skelbimo. Daug reikalavimų neturėjau, norėjau, kad ji tiesiog patiktų ir būtų iš eko odos. Pamačiau skelbimą, kur būtent tokias pardavinėjo, bent taip rašė skelbimas, kad visos parsiųstos iš Amerikos.

Skaitytoja užsisakė eko odos piniginę.<br> Skaitytojos nuotr.
Skaitytoja užsisakė eko odos piniginę.<br> Skaitytojos nuotr.
Ją gavusi išsyk nusivylė – netilpo kortelės.<br> Skaitytojos nuotr.
Ją gavusi išsyk nusivylė – netilpo kortelės.<br> Skaitytojos nuotr.
Per „Vinted“ platformą pirktų daiktų klausimų vartotojų teisių apsaugos tarnyba nesprendžia.<br> Skaitytojos nuotr.
Per „Vinted“ platformą pirktų daiktų klausimų vartotojų teisių apsaugos tarnyba nesprendžia.<br> Skaitytojos nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Skaitytoja

Apr 27, 2019, 11:48 AM, atnaujinta Apr 30, 2019, 5:21 PM

Niekada nesinaudojau „Vinted“ tai nežinojau ko tikėtis, bet bent jau peržiūrėjau pardavėjos profilį, kuriame buvo dešimtys gerų atsiliepimų. Patikėjau. Užsakiau ir greitai sulaukiau savo piniginės. Iškart irgi gerą komentarą parašiau jai.

Nuvylė iškart

Bet vos ją pamačiau, supratau, kad kokybė – labai prasta. Supratau, kad ir kortelės tilps vos kelios, bet nusprendžiau, kad pati esu dėl to kalta. Visgi, vos po savaitės mano piniginė atrodo kur kas blogiau nei senoji, tarnavusi beveik dešimt metų. Šios vos užsegimas laikosi, siūlai visi išlindę, nusitrynusi.

Pikta, liūdna ir nusivylusi kreipiausi į pardavėją, nežinojau, ką tokiu atveju daryti. Ši man atrėžė: „Jeigu nebūtum ponia, pirktum parduotuvėje, o ne čia.“

Čia kaip? Žmones apgaudinėti galima? Ji man aiškino, kad jokio keitimo nedarys, turėjau iškart piniginę apžiūrėt ir atsiųst atgal, o kaip man nuspėt ateitį reikėjo iš vieno žvilgsnio? Neva pati esu kalta, nes nepaklausiau apie sąlygas. 

Kreipiausi į „Vinted“ administraciją, jie man tepasakė: „Reikia gražiai susitarti.“ 

Kaip? Ta moteris mane apgavo ir į kalbas neina, tai ką daryt? Pinigų, tikiu, kad neatgausiu, bet noriu įspėti kitas.

Padėti negali?

Juk iš „Aliexpress“ pati galėjau parsisiųsti keliskart pigiau, o ne apgaudinėti neva piniginė iš eko odos, parsiųsta iš Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV). Labai liūdna ir pikta. Ji tikrai atrodo kaip pigiausias „Aliexpress“ gaminys.

O pardavėja netikėtai visas nuotraukas piniginių iš savo anketos išsiėmė ir paliko tik laikrodžius, argi nesutapimas?

Kreipiausi į mūsų vartotojų teises, nes turiu išsaugojusi bankinio pavedimo kopiją, kur matosi, kam, kiek ir už ką apmokėta. Turiu ir žinutes, kur matosi, kad piniginę vos savaitę turiu. Bet jie man padėt irgi negali, nes čia dviejų žmonių konfliktas, tepasakė. 

Tai kur reikia kreiptis ir kaip pranešt apie sukčius? Kodėl leidžia tokiems dalykams vykti institucijos?

***

„Vinted“ komentuoti nepanoro

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Giedrė Nenartavičiūtė paaiškino, kuo šis pirkimas skiriasi nuo pirkimo įprastoje parduotuvėje.

„Įmonės „Vinted“ valdomos internetinės svetainės taisyklėse yra nurodyta, kad komercinė prekyba šioje svetainėje draudžiama. Tai reiškia, kad sandoriai šioje svetainėje yra sudaromi tarp vartotojų (fizinių asmenų).

Vadovaujantis vartotojų apsaugos srityje priimtomis Europos Sąjungos ir nacionalinių teisės aktų normomis, sutartis turėtų būti kvalifikuojama kaip vartojimo, jei ji atitinka šiuos esminius požymius.

Pirma, prekes ar paslaugas įsigyja fizinis asmuo. Antra, fizinis asmuo prekes ir paslaugas įsigyja ne dėl savo ūkinės-komercinės ar profesinės veiklos, o savo asmeniniams, šeimos, namų ūkio poreikiams tenkinti. Trečia, prekes ar paslaugas teikia verslininkas.

Atsižvelgiant į pateiktą informaciją, tarp dviejų vartotojų sudaryta sutartis nėra laikoma vartojimo sutartimi ir atitinkamam ginčo santykiui teisės aktai, reglamentuojantys vartotojų teisių apsaugą, netaikytini.

Šiuo atveju ginčas tarp dviejų vartotojų yra sprendžiamas tarpusavio sutarimu, o jei šalims susitarti nepavyksta, nukentėjusioji šalis turi teisę kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Tuo atveju, jei vartotojas įtaria galimą sukčiavimą, siūlytume kreiptis į policiją“, – patarė G.Nenartavičiūtė.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.