Liaukitės skaičiuoti kalorijas. Ši dieta padarys stebuklus

Kalorijų skaičiavimas yra tik laiko švaistymas. Tai parodė neseniai atliktas tyrimas. Kur kas naudingesnė yra kaloringa mityba, kuomet suvartojama daug vadinamųjų gerųjų riebalų, tokių, kaip alyvuogių aliejus.

Neribokite alyvuogių aliejaus – jis labai naudingas organizmui.<br>123rf nuotr.
Neribokite alyvuogių aliejaus – jis labai naudingas organizmui.<br>123rf nuotr.
„Geraisiais“ riebalais praturtinta Viduržemio jūros dieta yra vienas iš veiksmingiausių būdų sumažinti kūno apimtis.<br>123rf nuotr.
„Geraisiais“ riebalais praturtinta Viduržemio jūros dieta yra vienas iš veiksmingiausių būdų sumažinti kūno apimtis.<br>123rf nuotr.
Neribokite alyvuogių aliejaus – jis labai naudingas organizmui.<br>123rf nuotr.
Neribokite alyvuogių aliejaus – jis labai naudingas organizmui.<br>123rf nuotr.
Kalorijų skaičiavimas nėra toks veiksmingas, kaip teigiama.<br>123rf nuotr.
Kalorijų skaičiavimas nėra toks veiksmingas, kaip teigiama.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jun 10, 2016, 6:59 AM, atnaujinta May 22, 2017, 6:18 AM

Atlikę tyrimus mokslininkai pastebėjo, kad besilaikantiems tokio mitybos režimo pavyko atsikratyti daugiau kūno svorio, nei tiems, kurie griežtai skaičiavo, kiek kalorijų suvartoja per dieną.

Šie atradimai veikiausiai sukels daugiau ginčų, nei tris dešimtmečius vykstantys debatai apie tai, kad per gausus riebaus maisto vartojimas susijęs su nutukimu ir kraujagyslių ligomis.

Naujausi įrodymai leidžia daryti išvadą, kad ne visi riebalai yra pavojingi.

Per tyrimą, kurio rezultatai buvo paskelbti „Lancet Diabetes & Endocrinology“ žurnale, 5 metus buvo stebimi beveik 7, 5 tūkst. vyrų ir moterų iš Ispanijos.

Visiems stebėtiems asmenims, kurie sirgo antrojo tipo cukriniu diabetu arba labiau rizikavo susirgti širdies ligomis, buvo skirta viena iš trijų dietų.

Vienai grupei skirta Viduržemio jūros dieta be apribojimų. Šioje dietoje gausu alyvuogių aliejaus. Kita laikėsi panašios dietos be apribojimų, tačiau ji buvo gausiai praturtinta riešutais. Trečiajai grupei teko „svorio metimo“ dieta, kurios laikantis reikėjo vengti bet kokių riebalų.

Po 5 metų visų trijų grupių atstovai nežymiai numetė svorio, tačiau tie, kurių dietoje buvo gausu alyvuogių aliejaus, numetė daugiausia svorio – vidutiniškai po 0,88 kg.

Mažai riebalų vartojusios grupės nariai vidutiniškai atsikratė po 0,6 kg, o grupė, kurios nariai laikėsi gausiai riešutais praturtintos dietos, vidutiniškai atsikratė po 0,4 kg svorio.

Barselonos universiteto mokslininkai taip pat nustatė, kad riebalų nevartojimas yra pats blogiausias būdas atsikratyti „gelbėjimosi rato“ ant liemens. Veiksmingiausiai tai pavyko padayti besilaikantiems riešutais praturtintos dietos.

Tyrimo vadovas daktaras Ramonas Estruchas interneto portalui „MailOnline“ sakė: „Daugiau nei keturis dešimtmečius buvo rekomenduojama vartoti mažai riebalų. Tačiau mes pastebėjome, kad laikantis tokios dietos nutukimas sumažėja tik nežymiai.

Šiuo tyrimu nustatėme, kad Viduržemio jūros dieta, kurioje gausu augalinių riebalų, tokių kaip alyvuogių aliejus ir riešutai, labiau mažina kūno svorį ir liemens apimtis, palyginti su dieta, kuomet vartojama mažai riebalų.

Viduržemio jūros dietos nauda sveikatai yra gerai žinoma. Šioje dietoje yra daug sveikų riebalų, gaunamų iš riešutų, žuvies ir augalinių aliejų“.

Tačiau mokslininkas pridūrė: „Mūsų tyrimo rezultatai tikrai nereiškia, kad sveika laikytis nevaržomo mitybos režimo ir vartoti daugybę nesveikų riebalų, tokių kaip sviestas, perdirbta mėsa, saldūs gėrimai, desertai ir greitas maistas“.

Šio tyrimo rezultatais apsidžiaugė britų kardiologas, kuris praėjusį mėnesį paskelbė prieštaringai vertinamą ataskaitą apie tai, kad riebalai yra labiau naudingi, nei žalingi.

Daktaras Aseemas Malhorta Nacionaliame nutukimo klausimus nagrinėjančiame forume teigė, kad riebalų demonizavimas yra „greičiausiai didžiausia klaida modernioje medicinos istorijoje“.

Savo pranešime, kurį vėliau ekspertai atmetė ir pavadino absurdišku, jis teigė: „Mityba, kurioje gausu sveikų riebalų iš riebių pieno produktų, tokių, kaip sūris, pienas ir jogurtas, gali iš tiesų sumažinti nutukimą“.

Dabar daktaras A.Malhotra pasidžiaugė, kad vadinamasis „Lancet“ tyrimas patvirtino jo teiginius.

„Šis tyrimas dar kartą pateikė įrodymų, kad mažai riebalų turinti dieta ir kalorijų skaičiavimo mantra yra mažai efektyvios. Naudinga maitintis sveikai ir valgant daug naudingųjų riebalų“, – įsitikinęs medikas.

A.Malhotra pridūrė: „Riebalų kupina Viduržemio jūros dieta, kurios pats laikausi ir patariu jos laikytis savo pacientams, ne tik padeda nepriaugti svorio, tačiau ir efektyviai apsaugo nuo kraujotakos sistemos ligų, vėžio ir silpnaprotystės“.

Komentuodamas naujausią tyrimą JAV mitybos ekspertas, Tuftso universiteto Bostone profesorius Dariushas Mozaffarianas džiaugėsi, kad pasenę patarimai apie dietas buvo atmesti.

„Mitybos patarimai turi būti peržiūrėti, atmetant pasenusius, susijusius su riebalų vartojimu apskritai.

Per uolus kalorijų skaičiavimas įspėjimai vengti net ir sveikesnių, bet daugiau riebalų turinčių maisto produktų, tokių kaip riešutai, augaliniai aliejai, kuriuose gausu fenolio, jogurtas, net sūris, vartojimą turi liautis.

Pamirškime mitus apie tai, kad mažiau riebalų ir kalorijų turintis maistas padės priaugti mažiau svorio“, – rašė profesorius D.Mozaffarianas.

Tačiau Oksfordo universiteto profesorė Susan Jebb teigė, kad tyrimo rezultatai yra neįtikinantys.

Ji teigė: „Jeigu pradėsime vartoti daugiau riebių produktų, tokių, kuriuose gausu mononesočiųjų riebalų, pavyzdžiui, alyvuogių aliejaus, galima numesti arba ne šiek tiek daugiau svorio, nei laikantis „ne taip praturtintos riebalais“ dietos.

Iš šio tyrimo neįmanoma padaryti išvadų apie mažai riebalų turinčias dietas ir kūno svorį, nes kiekviena grupė riebalų suvartojo daugiau, nei vidutiniškai suvartojama Jungtinėje karalystėje (35 proc. riebalų) ir gerokai daugiau, nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija (30 proc. riebalų).“

Londono karaliaus koledžo profesorius Tomas Sandersas pridūrė: „Šis dokumentas teigia, kad įmanoma laikytis dietos, kuri padeda gauti daug energijos iš riebalų, nepriaugant svorio.

Kaip ten bebūtų, svarbu nepainioti daug iš riebalų gaunamos energijos su dideliu riebalų suvartojimu. Viduržemio jūros dietos kontekstas šiuo atveju yra svarbus, būtų neteisinga šį tyrimą interpretuoti taip, kad vartojant daug sveikų riebalų nepriaugsite kūno svorio“.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.