Nuo 20 iki 60 metų: kokį maistą rinktis pagal amžių

Liūdna tiesa, bet dauguma žmonių su amžiumi vis labiau pilnėja. 

 Jeigu jums 40–60 metų, tai jums gali būti naudinga Viduržemio jūros dieta.<br> 123rf.com nuotr.
 Jeigu jums 40–60 metų, tai jums gali būti naudinga Viduržemio jūros dieta.<br> 123rf.com nuotr.
 Jeigu jums 30–40 metų, rinkitės produktus, kuriose gausu folio rūgšties. <br> 123rf.com nuotr.
 Jeigu jums 30–40 metų, rinkitės produktus, kuriose gausu folio rūgšties. <br> 123rf.com nuotr.
 Jeigu jums 20-30 metų, reikėtų pasirūpinti, kad jūsų mityboje būtų daugiau geležies. <br> 123rf.com nuotr.
 Jeigu jums 20-30 metų, reikėtų pasirūpinti, kad jūsų mityboje būtų daugiau geležies. <br> 123rf.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Aug 10, 2017, 9:00 AM, atnaujinta Aug 10, 2017, 10:10 AM

Tačiau įmanoma pristabdyti šį svorio didėjimą, paprasčiausiai prie amžiaus pritaikant mitybą.

Jeigu visą gyvenimą valgėte tokį patį maistą, pats laikas pagalvoti apie mitybos pokyčius, atsižvelgiant į amžių.

Tad kuo gi turėtų skirtis į trečią, ketvirtą, penktą ir šeštą dešimtį įžengusių žmonių mityba?

Jeigu jums 20–30 metų

Akredituotas australų dietologas Tysonas Tripcony įsitikinęs geriausia, ką tokio amžiaus žmonės galėtų rinktis, yra mitybos planas „du ir penki“.

Tai reiškia, kad kasdien reikia suvalgyti po 2 vaisių ir 5 daržovių patiekalus.

„Dietologai visada įkyriai primena apie būtinybę valgyti daržoves. Bet taip yra tik todėl, kad mes žinome, kokį didelį ilgalaikį ir trumpalaikį poveikį tai gali turėti sveikatai“, – paaiškino T.Tripcony interneto puslapiui „Body & Soul“.

Dietologas pridūrė, kad šios amžiaus grupės moterys paprastai kenčia nuo geležies trūkumo. Todėl patartina vartoti maistą, kurio sudėtyje yra daugiau geležies.

Geriausia rinktis raudoną mėsą ar, jeigu jos nevalgote, ankštines daržoves, lęšius, sojas, tofu, tempę ir viso grūdo produktus. 

Šiuos produktus vertėtų valgyti 3 kartus per savaitę, taip liksite sveikiausi.

Jeigu jums 30–40 metų

Šis laikotarpis moterims labai svarbus, visų pirma dėl to, kad dažnai šio amžiaus moterys tampa mamomis. 

T.Tripcony patarė įžengusioms į ketvirtą dešimtį moterims vartoti daugiau viso grūdo produktų – geriausia dribsnius su folio rūgštimi, geležimi ir kalciu, arba avižas su sėklomis ir riešutais.

Dietologas pridūrė, kad jeigu esate tokio amžiaus vyras, jums reikėtų paisyti saiko ir, renkantis porcijas, atsižvelgti į fizinį aktyvumą. Paprastai šiuo amžiaus tarpsniu jis sumažėja, palyginti su ankstesniu, tad ir valgyti derėtų mažiau.

„Reikėtų valgyti daugiau daržovių, sumažinti mėsos ir angliavandenių porcijas. Taip lengviausia sumažinti bendrą kalorijų suvartojimą ir išvengti svorio padidėjimo“, – teigė dietologas.

Jeigu jums 40–60 metų

Kai artėjate prie vidutinio amžiaus, maistas pasidaro itin svarbus. Tai – vienas geriausių būdų išlikti jaunatviškiems.

„Reikėtų rinktis gausiai antioksidantais praturtintus produktus“, – patarė T.Tripcony.

Specialistas pridūrė, kad reiktų valgyti kuo įvairesnių spalvų maistą. Taip užsitikrinsite, kad gaunate tinkamą vitaminų ir kitų maisto medžiagų kiekį.

Dietologo nuomone, tokio amžiaus žmonėms, tiek vyrams tiek moterims, gali būti naudinga Viduržemio jūros dieta, nes ji gali pristabdyti medžiagų apykaitos sutrikimus.

Vartokite ypač tyrą alyvuogių aliejų, augalinį maistą, ankštines daržoves, žuvį, vaisius. Taip pat nepamirškite riboti apie porcijų dydį. Jums paprasčiausiai nebereikia tiek maisto, kiek suvartodavote būdami dvidešimtmečiais.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.