10 priežasčių, kodėl ir moterims, ir vyrams vertėtų kasdien pakramsnoti moliūgų sėklų

Vis dar tęsiasi moliūgų metas. Iš jų verdame sriubas ar džemus, kepame pyragus, ruošiame troškinius ir dar gausybę kitokių patiekalų.

Moliūgų sėklos siejamos ne su viena nauda sveikatai.<br>123rf nuotr.
Moliūgų sėklos siejamos ne su viena nauda sveikatai.<br>123rf nuotr.
Moliūgų sėklos yra vienas i<br>123rf nuotr.
Moliūgų sėklos yra vienas i<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Nov 12, 2021, 6:10 AM

Jeigu mėgstate moliūgus, turėtumėte neišmesti ir sėklų – nors jos ir mažos, šiose sėklose gausu vertingų maistinių medžiagų. Pakaks suvalgyti nedidelį jų kiekį, ir gausite daug sveikų riebalų, magnio, cinko ir kitų svarbių medžiagų.

Dėl to moliūgų sėklos siejamos ne su viena nauda sveikatai: jos naudingos širdžiai, prostatai, kitiems organams ir netgi gali padėti apsisaugoti nuo tam tikrų vėžio formų.

Šias sėklas lengva įtraukti į mitybą, todėl valgykite jų kasdien.

Štai mokslo patvirtintos priežastys, kodėl verta pakramsnoti moliūgų sėklų.

Jose yra daug antioksidantų. Moliūgų sėklose yra daug antioksidantų, kurie slopina uždegimą ir apsaugo ląsteles nuo žalingų laisvųjų radikalų. Tad maisto, kuriame gausu antioksidantų, vartojimas gali padėti apsisaugoti nuo daugelio ligų – uždegimų, infekcijų, net vėžio.  

Kai kurios studijos parodė, kad moliūgų sėklose esantys antioksidantai gali apsaugoti nuo tokių lėtinių ligų, kaip vėžys ir atitolinti senėjimo procesus. Kaip parodė tyrimai, mityba, kurioje gausu moliūgų sėklų, buvo susijusi su sumažėjusia skrandžio, krūties, plaučių, prostatos ir storosios žarnos vėžio rizika.

Vienas tyrimas, paskelbtas „Nutrition and Cancer“ žurnale, atskleidė, kad moliūgų sėklų ekstrakte yra fitoestrogenų – medžiagos, kuri veikia panašiai kaip moteriški hormonai estrogenai. Jie stabdo krūties vėžio ląstelių dauginimąsi moters po menopauzės organizme.

Padeda širdžiai. Moliūgų sėklose ir iš jų išspaustame aliejuje yra omega–3 riebiųjų rūgščių. Tyrimai parodė, kad šios medžiagos gali padėti išvengti širdies ir kraujagyslių ligų.

Tyrimai su gyvūnais atskleidė, kad moliūgų sėklų aliejus gali sumažinti aukštą kraujospūdį ir didelį cholesterolio kiekį – du svarbius širdies ligų rizikos veiksnius.

Taip pat sėklose yra daug magnio ir kalio – medžiagų, kurios padeda reguliuoti kraujo spaudimą. Suvalgę du šaukštus šių sėklų gausite 74 mg magnio (19 proc. RDN), 260 mg kalio (7 proc. RDN) ir 15,5 mg kalcio (2 proc. RDN).

Mažina gliukozės kiekį kraujyje. Jeigu sergate antrojo tipo diabetu, moliūgų sėklos gali padėti sumažinti gliukozės kiekį. Laboratoriniais tyrimais  nustatyta, kad moliūgų sėklų ekstraktas gali padėti užkirsti kelią diabetui, tačiau dar laukia tolesnės studijos su žmonėmis. Naudingas ir moliūgų sėklų derinys su linų sėmenimis – nustatyta, kad šis derinys atitolina kepenų pažeidimus, kuriuos sukelia diabetas.

Gerina miegą. Jeigu jus kamuoja nemiga, dažniau pakramsnokite moliūgų sėklų. Tai natūralus triptofano – medžiagos, kuri siejama su geru miegu, šaltinis. Triptofanas pagerina miego kokybę ir padeda greičiau užmigti. Vienas klinikinis tyrimas parodė, kad triptofanas, gautas iš augalinių šaltinių, yra toks pat efektyvus, kaip ir sintetinis.

Manoma, kad miegas pagerėja kasdien suvartojus apie 1 gramą triptofano. Tiesa, norint gauti šį kiekį, reikėtų suvalgyti apie 200 g moliūgų sėklų. Kita vertus, šiose sėklose esantis cinkas taip pat gali padėti paversti triptofaną serotoninu, kuris vėliau paverčiamas melatoninu – hormonu, reguliuojančiu miego ciklą.

Be to, moliūgų sėklos yra puikus magnio šaltinis. Pakankamas magnio kiekis taip pat siejamas su geresniu miegu.

Stiprina akių sveikatą. Moliūgų sėklos itin naudingos norint išvengti regėjimo problemų, užklumpančių žmogui senstant. Sėklose yra cinko, labai naudingo akims. Taip pat liuteino ir zeaksantino.

Saugo prostatą. Dažniau pakramsnoti moliūgų sėklų turėtų ir vyrai – jos padeda sumažinti išvešėjusios prostatos simptomus.

Maistinių skaidulų šaltinis. Moliūgų sėklos yra puikus maistinių skaidulų šaltinis – lukštentų sėklų porcijoje (28 g) yra 1,1 gramo skaidulų. Daug skaidulų turinti mityba gali pagerinti virškinimo sistemos būklę.

Be to, daug skaidulų turinti mityba susijusi su sumažėjusia širdies ligų, 2 tipo diabeto ir nutukimo rizika.

Mažina apetitą. Moliūgų sėklos – ne tik skani, bet ir labai naudinga užkandėlė, kuri sumažins norą užkandžiauti nesveikai. Daug skaidulų, baltymų, vitaminų ir mineralų – visa tai padeda ilgam likti sotiems.

Saugo vešlius plaukus. Vienas tyrimas atskleidė, kad moliūgų sėklų aliejus padeda vyrams, pradėjusiems plikti. Jo metu 76 vyrai, kuriems buvo nustatyta androgeninė alopecija, kasdien vartojo po 400 mg moliūgų sėklų aliejaus (apie 1,5 šaukšto). Praėjus 24 savaitėms plaukų kiekis buvo padidėjęs 40 proc.

Naudingos moterims po menopauzės. Vienas tyrimas, kuriame dalyvavo menopauzinio amžiaus moterys, parodė, kad moliūgų sėklų aliejus padidina gerojo cholesterolio kiekį organizme ir sumažina arterinį kraujo spaudimą. Jį vartojusios moterys mažiau skundėsi sąnarių ar galvos skausmu.

Parengta pagal „Healthy and Natural World“ ir „Healthyline“

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.