Atsisakykite gėrimų, kurie augina pilvo riebalus: štai kurie pavojingiausi

Suimkite savo pilvą plaštaka – jaučiate, koks jis minkštutis? Tai poodiniai riebalai. Nors jie ir nepuošia figūros, ne jie jums pavojingiausi.

Pilvo riebalus didina tam tikri produktai ir gėrimai.<br> 123rf nuotr.
Pilvo riebalus didina tam tikri produktai ir gėrimai.<br> 123rf nuotr.
Kasdienis alkoholio gėrimas skatina pilvo riebalų augimą.<br>123rf nuotr.
Kasdienis alkoholio gėrimas skatina pilvo riebalų augimą.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Feb 2, 2022, 6:05 AM

Norime, kad atkreiptumėte dėmesį į riebalus, kurių neapčiuopiate. Šie giliai pilve esantys riebalai, vadinami visceraliniais arba intraabdominaliniais, kaupiasi aplink tokius organus, kaip kepenys, inkstai ar žarnos. Ir tai nėra tokie jau nekalti riebalai.

Harvardo medicinos mokyklos mokslininkų teigimu, visceraliniai riebalai išskiria hormonus ir tam tikras medžiagas, kurios gali paveikti cholesterolio gamybą ir padidinti ląstelių atsparumą insulinui.

Tyrimai parodė, kad visceraliniai riebalai yra susiję su padidėjusia širdies ir kraujagyslių ligų, 2 tipo diabeto, demencijos ir moterų krūties vėžio rizika.

Mokslas nustatė visceralinių riebalų kaupimosi būdus, todėl puikiai žinoma, kaip jų išvengti.

Vienas iš būdų apsaugoti vidinius organus nuo šių riebalų – atsisakyti ar bent jau apriboti tam tikrų gėrimų, kurie juos sparčiai augina, vartojimą. 

Šiuos gėrimus išvardijo eatthis.com.

1. Gazuoti saldinti gėrimai

Tai gėrimai, labiausiai trukdantys sulieknėti ar atsikratyti visceralinių riebalų. Paprastai juose yra daug cukraus, ir žmonės jų išgeria per daug. 

Žurnalo „Journal of Nutrition“ atliktas tyrimas parodė, kad tie, kurie kasdien vartojo saldintus gėrimus, turėjo daugiau visceralinių riebalų. 

„Jei norite sumažinti gaiviųjų gėrimų vartojimą, geriau vietoj įprastų gaiviųjų gėrimų vartoti vandenį, arbatą ar kavą“, – sako amerikietis mitybos konsultantas Ronaldas Smithas.

2. Alkoholis

„International Journal of Obesity“ paskelbto tyrimo duomenimis, kasdienis alkoholio vartojimas susijęs su visceralinių pilvo riebalų kaupimusi.

„Alkoholis yra vienas iš blogiausių produktų, labiausiai auginančių visceralinius riebalus, – sako R.Smithas. – Taip yra dėl tam tikrų alkoholio sudedamųjų dalių, dėl kurių kūnas ima kaupti daugiau riebalų aplink organus ir pagreitina jų kaupimosi procesą“.

Didelis blogis organizmui – alkoholiniai kokteiliai, pagaminti su energetiniais gėrimais. „Pastarieji gal ir gali suteikti jums sparnus, bet tai yra cukraus bomba, pilna tuščių kalorijų“, – sako R.Smithas. 

3. Saldintos sultys

„Saldžių sulčių ir įvairių sulčių gėrimų vartojimas gali prisidėti prie svorio padidėjimo, jei jų geriama per daug“, – sako R.Smithas. Taip yra todėl, kad sulčių gėrimuose ar sultyse dažnai yra pridėtinio cukraus, pavyzdžiui, daug fruktozės turinčio kukurūzų sirupo.

„Harvard Health Publishing“ nurodoma, kad bandant sudeginti visceralinius riebalus, reikėtų vengti tokių produktų ir maistinių medžiagų, kaip rafinuoti angliavandeniai, balta duona ir saldūs gėrimai.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.