GM vedlės M.Barros meilė automobiliams prasidėjo nuo kabrioleto

Nesvarbu – pavyks Mary Barrai gerokai pašviesinti koncerno „General Motors“ reputaciją ar ne, ji jau įrašyta automobilių gamintojo istorijoje. M.Barra – pirmoji moteris per 60 metų, sėdusi į koncerno vadovo kėdę. Kai pirmą sykį įsimylėjo automobilį, M.Barrai buvo gal dešimt metų.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Feb 3, 2014, 9:10 AM, atnaujinta Feb 16, 2018, 7:16 PM

Tuomet jai į akį krito raudonas pusbrolio vairuojamas „Chevrolet Camaro“ kabrioletas, senovinis modelis, pagamintas septintojo dešimtmečio pabaigoje. Šiandien ji vairuoja du, kartais – tris automobilius per savaitę, o jos mylimiausias – naujos kartos „Camaro“.

Vedusi ir du vaikus turinti 52-ejų M.Barra sėdo į „General Motors“ vadovės kėdę. Ji – pirmoji moteris istorijoje, ėmusi vadovauti pasauliniam automobilių gamintojui. Kai praėjusių metų gruodį jos vardas imtas linksniuoti tarp kandidatų, daugelis iš netikėtumo išsižiojo.

Tik ne buvęs koncerno valdybos pirmininko pavaduotojas Bobas Lutzas. „Pažiūrėkite į GM produktus, kuriuos ji sumanė. Visi jie – triuškinantys hitai. Neabejoju, kad Mary – tinkamas žmogus šiam postui“, - įsitikinęs B.Lutzas.

Superžvaigždė nuo jaunumės

M.Barros tėvas 39-erius metus dirbo „Pontiac“ gamykloje. Tai M.Barrai leido įgyti pamatinį supratimą apie automobilių pramonę ir koks gi gyvenimas verda gamyklose.

Ji pati anksti įžengė į automobilių pramonę: į „General Motors“ M.Barra atėjo 1980-aisiais kaip stažuotoja. Gal ir nekeista: einant Flinto, kur užaugo M.Barra, gatvėmis, pavyzdžiui, Ševrolė prospektu, sunku galvoti apie ką kitą nei automobiliai.

„Nuo to laiko viskas dramatiškai pasikeitė. Kai pradėjau dirbti 1980-aisiais, gamykla buvo visiškai kitokia. Man atrodo, kad ji tapo svetingesnė, o moterų galima sutikti kiekviename departamente“, - yra sakiusi naujoji koncerno vadovė.

Profesorius Mohammedas Torfehas mokė M.Barrą kaip, pavyzdžiui, padaryti, kad veiktų langų valytuvai. Jis M.Barrą prisimena kaip lyderę, vadovaujančią vaikinų grupei ir gebančią derinti savo gilias technines žinias su įgūdžiais lengvai bendrauti. „Jau tuomet ji buvo superžvaigždė“, - sakė akademikas.

Turės pasiraitoti rankoves

Visi pastaruosius 60 metų „General Motors“ vadovavę vyrai į koncerno vedlio postą atėjo iš finansų srities. M.Barra – iš produkto. Rinkos stebėtojai mano, kad tai kompanijai turės gerą pokytį.

Mat kol kas paskelbtais naujausiais „General Motors“ rezultatais koncernas negali didžiuotis – pardavimai krito. O tuo metu jo konkurentas „Volkswagen“ svarbioje – augančioje Kinijos – rinkoje savo dalį padidino.

M.Barros tikslas – įskaitant ir hibridus iki 2017 m. pagaminti bent 500 tūkst. automobilių.

Į „General Motors“ vadovės kėdę M.Barra sėdo po 33-ejų metų, praleistų tame pačiame koncerne. Per šį laikotarpį ji dirbo ir inžinerijos, ir komunikacijos, ir žmogiškųjų išteklių padaliniuose. Beje, personalo vadove M.Barra paskirta pačiu sudėtingiausiu laikotarpiui, kai 2009 m. „General Motors“ buvo paskelbtas bankrotas.

Su koncerno vadovavimo procesu moteris susipažino 1990-ųjų viduryje, kai buvo koncerno generalinio direktoriaus ir direktorių tarybos pirmininko pagalbininke.

Aistrą spręsti problemas jaučianti tyliaklabė

M.Barra atvira ir pasirengusi bendradarbiauti, o sykiu – tirianti ir metodiška.

Kai pirmą kartą po to, kai M.Barra buvo paskelbta vadove, ji įėjo į kabinetą, tą akimirką prisiminusi koncerno vidutinio amžiaus darbuotoja pasakojo, kad jai pasišiaušė plaukai. „Nejuokauju! Toks jausmas, lyg mes turėtume savo karalienę“, - sakė ji.

Tačiau M.Barra toli gražu ne monarchė. Ir ne diktatorė. Ji matematiką mylinti tyliakalbė, turinti aistrą spęsti problemas.

O tai teikia vilčių, turint omenyje, kad pastaraisiais metais „General Motors“ sunkiai kratosi per krizę įgytos vienos nepaslankiausių korporacijų pasaulyje reputacijos.

Nors šiandien „General Motors“ laikosi geriau, tačiau M.Barrai dar daug ką reikės padaryti. Jos pirmtakas Danas Akersonas didžiąją laiko dalį poste praleido iš gabalėlių rankiodamas tai, kas liko iš valstybės paramos koncernui.

Kai 2011-aisiais M.Barra užimdama naujų produktų kūrimo skyriaus vadovės kėdę kalbėjo su žurnalo „Forbes“ korespondentu, ji sakė: „Žinau, kokia ši vieta gali būti. Žinau, ką ji gali. Žinau, kaip sunkiai žmonės dirba. Mums tereikia būti tikriems, kad darome tą, ką turime daryti“.

Kalbama, kad B.Marra per kelis pirmuosius savo darbo mėnesius ketina aplankyti daugelį „General Motors“ gamyklų Lotynų Amerikoje, Afrikoje ir Kinijoje.

Pagal bbc.co.uk, forbes.com, abcnews.go.com, nytimes.com parengė Simona Viltrakytė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: esminiai pokyčiai Vilniaus oro uoste