„Baltik vairo“ darbuotojų nerimą sklaido savininko optimizmas

Vienoje didžiausių Šiaulių miesto gamyklų, kasmet per 300 tūkstančių dviračių pagaminančioje „Baltik vairas“, - neramus metas.

Daugiau nuotraukų (1)

Ričardas Vitkus

Apr 3, 2014, 5:27 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 9:51 PM

Pirma stambia vokiško kapitalo investicija Lietuvoje tapusi bendra Lietuvos ir Vokietijos įmonė „Baltik vairas“ pernai kovo 18-ąją paminėjo savo įsteigimo dvidešimtmetį.

Tačiau šios sukakties proga iškilmių nebuvo, o po pusmečio paaiškėjo, kad „Baltik vairas“ yra parduota kitam savininkui.

Šiaulių dviračių gamyklą iš ją valdžiusio Vokietijos koncerno „Pantherwerke AG“ už 4 milijonus eurų (13,8 mln. Lt) įsigijo investuotojas iš Danijos - danų investicinės grupės „Asgaard A/S“ vadovas Nielsas Peteris Pretzmannas.

„Pantherwerke AG“ savininkui Michaeliui Schminkei pardavus „Baltik vairą“ pasigirdo kalbų, kad bus atleidinėjami žmonės, o gamykla gali bankrutuoti.

Peno tokioms kalboms davė ir žinia, kad naujas investuotojas iki šiol nebuvo susijęs su dviračių pramone ir šioje verslo srityje neturi patirties.

Prognozavo gamybos augimą

Pasikeitus bendrovės savininkams „Baltik vairas“ direktoriumi likęs ilgametis šios įmonės vadovas Dirkas Cvikas tokius skeptikus ramino tvirtindamas, kad naujieji įmonės gamyklos savininkai turi dar ambicingesnių planų nei ankstesnieji ir kad dviračių gamyba Šiauliuose bus didinama, o darbuotojų skaičius „Baltik vairas“ tik augs.

Darbuotojų augimo prognozės buvo siejamos su ketinimu atnaujinti Šiauliuose kai kurių dviračių detalių gamybą, kurios pastaruoju metu čia buvo įvežamos iš Rytų šalių.

D.Cvikas taip prognozavo, kad savarankiška tapusiam „Baltik vairui“ neturėtų iškilti sunkumų patiems realizuojant savo pagamintą produkciją.

„Įmonė „Baltik vairas“ yra didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas. Mes esame žinomi kaip kokybiškų dviračių gamintojai.

Tiesa, „Baltik vairui“ teks įkurti struktūras toms funkcijos, kurias iki šios atliko „Panther“ įmonė. Tai – žaliavos tiekimo, produktų plėtros ir pardavimo sritys.

Tokias struktūras reikia sukurti per įmonės pardavimo sutartyje numatytą pereinamąjį laikotarpį, per kurį mes dar sulauksime koncerno „Panther“ pagalbos. Šis pereinamasis laikotarpis truks apie metus laiko“, - pernai lapkritį duodamas interviu portalui lrytas.lt sakė D.Cvikas.

Nerimą sukėlė žinia apie bankrotą

Tačiau jau šių metų vasarį tarptautinėje žiniasklaidoje buvo paskelbta apie „Baltik vairui“ per pereinamąjį laikotarpį padėti žadėjusios buvusios motininės įmonės „Pantherwerke AG“ bankrotą.

Negana to, „Baltik vairą“ valdžiusios „Pantherwerke AG“ savininkas M.Schminkė naująjį Šiaulių dviračių gamyklos savininką apkaltino įsipareigojimų nevykdymu, kas jo įmonę ir privedė prie bankroto.

M.Schminkė žiniasklaidai tvirtino, kad mirtiną smūgį jo įmonei naujasis „Baltik vairo“ savininkas sudavė be jokios priežasties nutraukęs dviračių tiekimą.

Dėl kokių priežasčių nutrūko bendradarbiavimas tarp buvusių ir dabartinių UAB „Baltik vairas“ savininkų ir kokių pasekmių tai gali turėti Šiaulių dviračių gamyklai, portalas lrytas.lt paklausė UAB „Baltik vairas“ valdybos pirmininko, danų investicinės grupės „Asgaard A/S“ vadovo Nielsui Peteriui Pretzmanno.

- Buvęs Baltik vairas savininkas – įmonė „Pantherwerke AG“ - bankrutuoja. „Pantherwerke AG“ vadovas Michaelis Schminkė žiniasklaidai nurodė, kad į finansinę bedugnę įmonę įstūmė naujasis „Baltik vairo“ savininkas, kuris be jokios priežasties nutraukė dviračių tiekimą. Kaip yra iš tikrųjų?

- Visų pirma, mes esame nustebinti, kad ponas Schminkė verslo reikalus pasirinko aptarti žiniasklaidoje.

Paprastai tokius klausimus suinteresuotos šalys sprendžia už uždarų durų. Tai yra įprastas būdas tokioms problemoms spręsti.

Prie pono Schminkės pateiktų komentarų aš norėčiau pridurti, kad „Baltik vairas“ neturėjo jokio noro ar intereso įstumti „Pantherwerke“ į kokias nors bėdas.

Visiškai priešingai: iki “Pantherwerke“ nemokumo mes turėjome pasirašę distribucijos sutartį, kuri buvo naudinga abiem šalims.

Mums nerimą kėlė, kad „Pantherwerke“ skola „Baltik vairui“ auga, ir galiausiai mes nebeturėjome jokios kitos alternatyvos, tik nutraukti tiekimą iki tol, kol mums bus sumokėta.

Tas, deja, neįvyko iki tol, kol „Pantherwerke“ tapo nemoki.

- Parduodant akcijas buvo susitarta, kad šiauliečiai iki 2014 m. rugpjūčio 31 dienos gamins ir tieks „Pantherwerke AG“ dviračius su „Panther“ prekės ženklu. Kodėl buvo nutrauktas šis susitarimas?

- Sutartis iš mūsų pusės buvo nutraukta dėl vienintelės jau minėtos priežasties - pajėgumo apmokėti uždelstas sąskaitas.

Kadangi “Pantherwerke“ iš savo pusės nesiūlė jokio sprendimo dėl apmokėjimų, mes neturėjome kito pasirinkimo, kaip tik sustabdyti tiekimą.

- Kaip bus sprendžiami šie nesutarimai?

- Gyvenimas eina pirmyn, ir mes su visais ankstesniais „Pantherwerke“ klientais jau esame užmezgę ryšius ir susitarę dėl tiesioginių pardavimų.

Mes tikimės, kad „Pantherwerke“ skolų administratorius profesionaliai išspręs situaciją, ir nemanau, kad šis procesas turės neigiamos įtakos mūsų kasdieniam verslui.

Sulaukėme daugybės teigiamų atsiliepimų iš klientų dėl mūsų didžiulių pastangų ir noro išspręsti trūkstamų pristatymų klausimus, kurių priežastis - „Pantherwerke“ nemokumas. Nė vienas klientas dėl to nekaltina „Baltik vairo“.

- Ar be jau minėtos sutarties dėl dviračių tiekimo tarp Baltik vairo ir įmonės „Pantherwerke AG“ buvo sudaryta ir kitų sutarčių? Ar liko kokių nors Baltik vairo sąsajų su buvusiu savininku įmone „Pantherwerke AG“?

- Kadangi „Pantherwerke“ yra nemoki ir dabar ja rūpinasi skolų administratorius, mes daugiau niekaip nebebendradarbiaujame su „Pantherwerke“ ar ponu Schminke.

Dabar „Baltik vairas“ yra 100 proc. savarankiškas verslas ir mes džiaugiamės, kad senieji, taip pat nauji klientai rodo mums paramą, kaip visiškai nepriklausomai bendrovei.

- Kaip „Baltik vairui“ atsilieps „Pantherwerke AG“ žlugimas?

- Žinoma, mes susidūrėme su tam tikrais laikinais iššūkiais, kai „Pantherwerke AG“ nustojo mokėti.

Tačiau mes galime įskaityti nesumokėtą skolą kaip priešpriešinį reikalavimą „Pantherwerke“ už paskutinės akcijų dalies mokėjimą. Tai yra tinkamas ir mus tenkinantis priešpriešinių reikalavimų įskaitymas.

Ateityje įmonę „Baltik vairas“ stiprins tai, kad ji yra nepriklausoma dviračių tiekėja, nesusijusi su senais standartais rinkoje. Mes jau dabar pastebime, kad durys pas naujus klientus mums atvertos.

- Pernai rudenį „Baltik vairui“ palikus „Pantherwerke AG“ grupę buvo užsiminta, kad šiauliečiams teks įkurti struktūras toms funkcijos atlikti, kuriomis anksčiau rūpinosi motininė įmonė. Tai – žaliavos tiekimo, produktų vystymo ir pardavimo sritys. Kaip sprendžiami šie klausimai?

- Visiškai teisingai. Nuo pat pirmos dienos naujoji „Baltik vairas“ valdyba planavo Šiauliuose įkurti struktūras trūkstamoms svarbioms funkcijoms atlikti. „Pantherwerke AG“ nemokumas šiuos mūsų planus tik paspartino.

Tikimės per artimiausius mėnesius visiškai suformuoti komandą ir tinkamai organizuoti veiklą. Teigiamas aspektas yra tas, kad bus sukurta daugiau darbo vietų Lietuvoje ir būtent mūsų įmonėje.

- Buvo užsiminta, kad naujieji „Baltik vairas“ savininkai neturi patirties dviračių versle. Kaip tai gali atsiliepti įmonės rodikliams?

- Mes tikime, kad tai, ko savininkams gali trūkti specifiniame dviračių versle, bus visiškai kompensuota bendrąja verslo, taip pat tarptautine ir finansine patirtimi, bei gera sveiko proto ir praktinio savarankiškumo porcija.

Mes taip pat tikime, kad „Baltik vairas“ valdymo komanda turi specifinių žinių apie šią pramonės šaką bei rinką, ir, kaip buvo minėta anksčiau, dabar mes labai spartiname komandos, turinčios reikiamų įgūdžių ir patirties, papildymo procesą.

- Su kokia verslo sritimi buvote (esate) susijęs?

- Mano pagrindinė veiklos sritis yra statybų verslas, taip pat patirtis pramonėje - medžio, medžio-aliuminio langų gamyboje.

Mano ankstesnė bendrovė langų gamintoja „Inwido“ yra didžiausias žaidėjas Šiaurės Europoje.

Keletą metų buvau Danijos statybos asociacijos, kuri atstovauja daugiau nei 6000 narių ir daugumą statybos pramonės šakos gamybininkų Danijoje, pirmininku.

Per pastaruosius metus buvau aktyvus investuotojas įvairiose pramonės šakose, pradedant nuo aukštųjų technologijų produktų Kanados bendrovėje „Recon-Instruments“ iki investicinių veiklų Danijoje bei Vokietijoje, baigiant investicijomis Lietuvoje - dalyvavimas investicinės bendrovės „LitCapital“ veikloje, automobilių stovėjimo aikštelių administravimas, parkavimo programinė įranga ir "back office" (įmonės operacijų, neturinčių sąlyčio su klientais) paslaugos.

- Investuojate Lietuvoje. Kokia jūsų nuomonė apie verslo Lietuvoje perspektyvas ir Lietuvos galimybes būti ekonomiškai stipria šalimi?

- Aš matau Lietuvą kaip labai perspektyvią valstybę, turinčią daug kvalifikuotų, įgudusių, patyrusių ir labai motyvuotų žmonių – tai turėtų tapti pagrindiniu ateities gerovės šaltiniu.

Lietuva – tai valstybė, turinti puikią ateitį, skirtingai nei daugelis labiau išsivysčiusių šalių, besiilsinčių ant laurų.

- Kokia dabartinė „Baltik vairas“ padėtis? Praėjusių finansinių metų rezultatai ir planai šiems metams. Kiek tikimasi pagaminti dviračių šiemet?

- Būtent dabar mes siekiame išnaudoti visus gamybos pajėgumus. Dviračių parduodame panašiai kaip ir pernai. Mes tikimės, kad per artimiausius porą sezonų apimtys dar labiau išaugs.

Mus gerai priima rinkoje ir mes labai pasistengsime, kad mūsų klientai būtų patenkinti, kas visada buvo ir yra „sėkmės stuburas“ bet kurioje bendrovėje.

- Net 90 procentų produkcijos „Baltik vairas“ gamina su prekybininkų pageidaujamais ženklais. Ar pasikeitus įmonės savininkams užsakymų nesumažėjo?

- Faktiškai tik labai nedideli kiekiai gaminių į rinką patekdavo su “Pantherwerke“ prekės ženklais, taigi jie nesudaro reikšmingos įtakos užsakymų kiekiams.

Didžioji dalis mūsų produkcijos pasiekia rinką paženklinti privačiais ženklais (private labels), priklausančiais mūsų klientams.

- Pernai rudenį buvo kalbama apie numatomą „Baltik vairas“ plėtrą, planuojamas investicijas į dviračių komponentų gamybą bei pačios gamybos didinimą. Ar šie lūkesčiai bus įgyvendinti?

- Šiuo metu mes peržiūrime bendrovės strategiją ir tai tikrai pakeis mūsų kelią į rinką, taip pat bus kreipiama daugiau dėmesio tolesnei aukštos klasės gaminių plėtrai.

Mes manome, kad būtent elektrinių dviračių ateitis yra daug žadanti, kadangi iš esmės daugėja brandaus amžiaus gyventojų ir galutiniai vartotojai apskritai ieško patogesnių bei ekologiškų transporto priemonių.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.