Į prekybos centrą moterys skuba pailsėti nuo šeimos

Remiantis tyrime dalyvavusių jaunų žmonių (20–29 m. amžiaus, vidutinių pajamų, gyvenančių poroje arba vienišų) komentarais, jiems daug labiau nei kitoms pirkėjų amžiaus grupėms svarbu net ir lankantis prekybos centruose išlaikyti privatumą, turėti asmeninės erdvės.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jun 9, 2014, 7:15 PM, atnaujinta Feb 13, 2018, 12:52 AM

Tai, ko skirtingo amžiaus vilniečiai tikisi lankydamiesi prekybos centruose ir pagal kokius kriterijus juos renkasi, atskleidė prekybos centro „Ozas“ užsakymu atliktas tyrimas.

Remiantis tyrime dalyvavusių jaunų žmonių (20–29 m. amžiaus, vidutinių pajamų, gyvenančių poroje arba vienišų) komentarais, jiems daug labiau nei kitoms pirkėjų amžiaus grupėms svarbu net ir lankantis prekybos centruose išlaikyti privatumą, turėti asmeninės erdvės.

Jie prekybos centrus renkasi atsižvelgdami į tai, ar juose yra kavinių, barų, vietų, kuriose galėtų susitikti ir leisti laiką su savo bendraamžiais, ar juose organizuojamos aktyvios, gerą nuotaiką ir emocijas suteikiančios pramogos. Kalbėdami apie patį apsipirkimą, jauni žmonės įvardijo, jog jiems svarbu, kad ši veikla neapsunkintų – jaunimui reikia laiko apsidairyti aplinkui, o pagalbos iš pardavėjų jie nori tik tuomet, kai patys to paprašo.

Tyrime dalyvavusių jaunoms šeimoms atstovavusių dalyvių (30–45 m. amžiaus, vidutinių ir aukštesnių pajamų, kurių šeimose – 3 ir daugiau asmenų) nuomonės leidžia daryti išvadą, jog jiems renkantis, kuriame prekybos centre apsilankyti, svarbiausi keturi dalykai: laisvė, saugumas, vaikų priežiūros paslaugos bei pramogos visai šeimai.

„Tyrime dalyvavusios šeimas turinčios moteris labai aiškiai įvardijo, jog apsipirkimas joms – tai galimybė pabūti atskirai nuo šeimos, pailsėti nuo kasdienių rūpesčių, skirti laiko tik sau. Tais atvejais, kai apsiperka su šeimomis, joms svarbu, jog prekybos centre būtų vieta, kur prižiūrimi jų vaikai, su jais užsiima, kol suaugusieji apsiperka“, – sakė prekybos ir pramogų centro „Ozas“ direktorė Inga Navickaitė.

Jaunoms šeimoms tyrime atstovavę pirkėjai nurodė, kad renkantis prekybos centrą jie atsižvelgia į tai, ar jame be apsipirkimo bus ką veikti tiek vaikams, tiek suaugusiems. „Mūsų praktika ir patirtis bei tyrimo rezultatai patvirtina, kad šeimas turintys vilniečiai vertina ir prekybos centruose noriai lanko edukacinio pobūdžio parodas ir renginius. Tokiu būdu gaunama triguba nauda: įdomi veikla, edukacija ir pramoga“, – sakė I.Navickaitė.

Trečiai pirkėjų kategorijai – 40–46 metų vilniečiems, gyvenantiems poroje be vaikų ar jau užauginusiems vaikus, renkantis prekybos centrą svarbu ramybė, paprastumas, profesionalus aptarnavimas ir pramogos.

„Šio amžiaus žmonės apsipirkimą įvardija kaip varginantį procesą, todėl jie vengia didelių žmonių spūsčių. Jiems taip pat svarbus prekybos centro interjeras. Pavyzdžiui, jie dairosi atvirų erdvių – jos suteikia prekybos centrui jaukumo bei patrauklumo, bei žalumos – tokie interjero elementai, kaip augalų zonos, fontanai, akvariumai leidžia atsikratyti nuovargio“, – sako „Ozo“ vadovė.

Kaip apsipirkimą palengvinančią ir skatinančią aplinkybę 40–46 metų vilniečiai apibūdino nuorodas ir prekybos centrų žemėlapius, kurie padeda orientuotis ir kurie turėtų būti prieinami įvairiose prekybos centro vietose. Jie taip pat vertina pardavėjų profesionalumą: pardavėjai turi gebėti patarti ir pasiūlyti prekių, atsižvelgiant į individualius pirkėjo poreikius, bei turėti visą informaciją apie siūlomas prekes, mokėti jas pristatyti.

Fokus grupės tyrimą „Ozas“ užsakymu šiemet balandžio mėnesį atliko rinkos tyrimų kompanija SIC.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.