R. Viršilo žinia: alus vėl brangs, nes padidės akcizai

Lietuvos alaus rinka šiemet Europoje išsiskiria augimo sparta, tačiau metai buvo itin prasti Pietų Europos ir Rusijos rinkoms. Mūsų šalies alaus rinka per devynis šių metų mėnesius kilo 5,9 proc., kaimynės Latvijos – 2 proc., o Estijos smuko 0,3 proc.

R.Viršilo teigimu, ši vasara Baltijos šalių audariams buvo labai palanki.<br>T.Bauro nuotr.
R.Viršilo teigimu, ši vasara Baltijos šalių audariams buvo labai palanki.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Simona Viltrakytė

Nov 11, 2014, 10:23 AM, atnaujinta Jan 21, 2018, 7:55 PM

„Ši vasara Baltijos šalių audariams buvo labai palanki“, - sakė „Švyturio-Utenos alaus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas.

Didžiausi Europoje rinkų nuosmukiai fiksuoti Bulgarijoje – 10,1 proc., Serbijoje – 8 proc., Rusijoje – 6,8 proc. ir Baltarusijoje – 3,9 proc.

Šiais metais Lietuvos alaus rinka po dvejų metų smukimo grįžo į augimo kelią. Palyginti su 2012 m., per šių metų devynis mėnesius rinka 2,4 proc. mažesnė.

R.Viršilas prognozuoja, kad alaus rinka šiemet augs 4,3 proc., kitąmet smuks 0,5 proc. „Švyturio-Utenos alaus“ generalinis direktorius teigia, jog skaičius lems praėjusi „fantastinė šilta“ vasara ir nuo 2015-ųjų didinami akcizai alkoholiui.

„Mūsų analitikai prognozuoja, kad kitais metais žaliavos nebrangs, energetiniai ištekliai brangs šiek tiek. Todėl alaus kaina didės tiek, kiek kils akcizai. Sutinkame, kad akcizai didėtų, tačiau jie turi proporcingai kilti visoms alkoholinių gėrimų kategorijoms“, - aiškino R.Viršilas.

Finansų ministerija siūlo stipriesiems gėrimams taikomą tarifą per metus didinti 2 proc., vynams – 3 proc., sidrui bei alui – 15 proc. Seimui pritarus, akcizo tarifai alkoholiui būtų didinami kasmet trejus metus iš eilės – 2015-2017 metais.

Pipete į jūrą

„Švyturio-Utenos alaus“ vadovas pripažįsta, jog valiutų kursų svyravimas turi įtakos rezultatams Rusijoje. Nepaisant to, Rusijoje ši alaus darykla parduoda daugiau alaus nei tikėtasi metų pradžioje.

„Rusijoje esame labai maži. Ten parduodame 3 mln. butelių. Lietuvos mastu – tai dideli skaičiai, tačiau Rusijos atžvilgiu tai tas pats, kas lašinti pipete į jūrą ir laukti didelės bangos. Jei nebūtume plėtę distribucijos, be abejo, situacija Rusijoje būtų turėjusi mums įtakos“, - aiškino R.Viršilas.

„Švyturys-Utenos alus“ sutarė su vienu didžiausių prekybos tinklų Rusijoje „Magnit“, kad į 17 jo didžiųjų prekybos centrų Sankt Peterburge ir Maskvoje tieks savo alų. Jei produktas pasiteisins, jo bus pasiūlyta visoje šalyje.

Į Rusiją „Švyturys-Utenos“ alus šiais metais eksportuos 30 proc. produkcijos. Eksportą į Baltarusiją planuojama padidinti dukart, į Lenkiją – tiek pat, daugiau nei 1,5 karto turėtų padidėti eksportas į Didžiąją Britaniją. „Švyturys-Utenos alus“ per devynis šių metų mėnesius eksportavo 43,3 mln. litrų alaus ir kitų gėrimų. Tai 54 proc. daugiau nei 2013 m. per tą patį laikotarpį.

Sprogo kvietinio ir alaus pardavimai Kaip pasakojo „Švyturio-Utenos alaus“ marketingo direktorius Laimis Balčiūnas, didžiausia šių metų sensacija - kvietinio alaus augimas. Palyginti su pernai metais, jo pardavimai pašoko 56,1 proc. „Pasiūlę rinkai kvietinį alų ilgą laiką balansavome ties riba – naikinti šią alaus rūšį ar auginti toliau. Tačiau ir kiti alaus gamintojai ėmė gaminti kvietinį alų, o šiais metais fiksavome jo pardavimų sprogimą“, - teigė L.Balčiūnas.

Populiarėja alaus kokteiliai (12,1 proc. augimas, palyginti su pernai metais), daugėja ir perkančiųjų nealkoholinį alų (13 proc.), o mėgstančių stiprųjį - mažėja. Padidėję akcizai bei reikalavimai PET tarai (gėrimai negali būti pilstomi į didesnius nei litro butelius) 16,4 proc. sumenkino sidro pradavimus.

Penktadalis alaus parduodama per du vasaros mėnesius. O „Švyturio-Utenos alaus“ daryklai ši vasara buvo sėkmingiausia per pastaruosius trejus metus.

Įmonė per 9 šių metų mėnesius alaus ir kitų gėrimų pardavimus padidino 8,5 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai – iki 149,64 mln. litrų. Augo ir įmonės apyvarta – ji buvo 4,1 proc. didesnė nei tuo pačiu laikotarpiu pernai ir siekė 427 mln. Lt.

„Mūsų kylančius rezultatus daugiausia lėmė didėjančios eksporto apimtys bei auganti „Raudonų plytų“ dirbtuvių alaus paklausa“, – situaciją komentavo „Švyturio-Utenos alaus“ generalinis direktorius R.Viršilas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.