Nuolaidos alui: pirkėjui laimė, mažiesiems gamintojams – peilis

Prekybos tinklai alaus mėgėjus džiugina pranešimais apie pingantį alų. Dabar jo kainos daug mažesnės net ir už tas, kurios buvo prieš padidinant akcizą. Vidutiniškai 20 proc. atpigusi didžiųjų alaus gamintojų produkcija – peilis po kaklu mažiesiems aludariams.

Šiltuoju metų laiku didžiųjų alaus gamintojų produkcijos pardavimas parduotuvėse išauga apie 60 proc.<br>M.Patašiaus nuotr.
Šiltuoju metų laiku didžiųjų alaus gamintojų produkcijos pardavimas parduotuvėse išauga apie 60 proc.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Simona Viltrakytė

Apr 24, 2015, 5:39 PM, atnaujinta Jan 5, 2018, 11:50 PM

„Apie tai, kad penktadaliu sumažinsime verdamo alaus kainą, net kalbėti nelogiška“, – sako Mažųjų alaus daryklų asociacijos vadovė Lina Šileikienė.

Pastaruoju metu didieji prekybos centrai suskubo skelbti nuolaidas stambiųjų alaus gamintojų produkcijai. Ji vidutiniškai pinga 20 proc.

Tiesa, „Rimi“ klientai pigusio alaus įsigyti dar negali. Tačiau, kaip tvirtino šio prekybos centro atstovė Giedrė Bielskytė, derybos su alaus gamintojais vyksta. „Kiek laikysis mažesnės alaus kainos, neprognozuojama, tačiau tai nėra savaitės akcija. Taip susiklostė rinka: alaus daryklos lenktyniauja dėl pirkėjų, artėja šiltasis sezonas, o prekybos tinklai nori gauti geras kainas“, – lrytas.lt kalbėjo prekybos tinklo „Norfa“ atstovas Darius Ryliškis.

Jis mini dar vieną priežastį, dėl ko alaus gamintojai sutiko mažinti kainas. Tai lėmė stipriai išauganti apyvarta. Skaičiuojama, kad gerąjį sezoną aludariai, palyginti su prastuoju, alaus parduoda apie 60 proc. daugiau. O kuo didesnė apyvarta, tuo mažesnę pelno maržą gali pasilikti gamintojai.

D.Ryliškis svarstė, kad greičiausiai ir mažieji alaus gamintojai, veikiami konkurencijos, prikirps alaus kainas. „Klausimas, kokią jie pasirinks taktiką – nuleis kainas ir nebedarys akcijų ar laikys kainas, bet kartais pasiūlys akcijų“, – kalbėjo prekybos tinklo atstovas.

„Konkurencija daug diktuoja, tačiau kainų kritimas mums – Damoklo kardas. Kuo mažesnis gamintojas, tuo jis jautriau reaguoja į kainą. Mes kiekvieną alaus rūšį verdame atskirai, naudojame klasikinę alaus gamybos technologiją, todėl gaminio savikaina daug didesnė nei didžiųjų alaus gamintojų. Viliuosi, kad vartotojas bus sąmoningas ir atsirinks, kur tikras produktas, o kur alaus gėrimas“, – kalbėdama su lrytas.lt sakė L.Šileikienė.

Pašnekovė svarstė, kad greičiausiai ir smulkieji alaus gamintojai prekybos tinklams teiks komercinius pasiūlymus. Tačiau kol kas raginimų pateikti savo siūlymus, kaip galėtų keistis jų produkcijos kainos, mažieji alaus gamintojai nesulaukė.

„Turime savo strategijas, galvojame į ateitį kiek kitaip nei visi. Tačiau rinka yra rinka – esame labai jautrūs kainų kritimui. Po kurio laiko galėsime pakalbėti, kiek liks mažųjų aludarių“, – nelinksmai kalbėjo L.Šileikienė.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.