„Prognozuojame, kad šįmet alaus rinka gali trauktis. O labiausiai baiminamės dėl įvairių apribojimų, kurių Seimo rinkimų metais siūloma vis radikalesnių“, – neslėpė „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius Marijus Kirstukas.
Šiuo metu jau iškeltos idėjos pardavinėti alkoholinius gėrimus, taip pat ir alų, tik nuo 10 iki 20 valandos, dvejais metais – nuo 18 iki 20 – padidinti jų galinčių įsigyti pirkėjų amžiaus cenzą. Taip pat siūloma net įpareigoti steigti specializuotas svaigalų parduotuves.
Anot M.Kirstuko, pastarosios sėkmingai veikia tik dviejose pasaulio valstybėse – Švedijoje ir Kanadoje. Ar jos pasiteisintų Lietuvoje, niekas to netyrė, užtat prekybininkų lauktų didelės ir gal ne visiems pakeliamos investicijos.
„Su pardavimo laiko apribojimu gal ir galima sutikti, tačiau dėl amžiaus cenzo – vargu. Taip tarsi nurodoma žmonėms, kad jie patys nepajėgia apsispręsti, todėl reikalingi draudimai.
Mūsų nuomone, kur kas efektyvesnis būdas yra akcizų didinimas. Tik iš anksto planuotai, palaipsniui ir visoms alkoholinių gėrimų grupėms, neišskiriant vienos ar kitos“, – aiškino M.Kirstukas.
Pasak jo, kol kas neaišku, kaip alaus rinką paveiks nuo vasario įvesta depozito už tarą sistema. Tačiau nesitikima, kad dėl to vartojimas išaugs, nes žmonėms psichologiškai sunku suvokti, kad alaus butelis nepabrango dešimčia centų, kad juos jie galės atgauti grąžinę tarą.
Praėjusiais metais „Kalnapilio-Tauro grupės“ pardavimai išaugo 13 proc. iki 114 mln. litrų (ir alaus, ir nealkoholinių gėrimų), įmonės ikimokestinis pelnas pakilo nuo 190,5 tūkst. eurų 2014-aisiais iki 960 tūkst. eurų, pajamos išaugo 3 procentais iki 52,6 mln. eurų.
Pasak M.Kirstuko, alaus rinkoje grupei didžiausios įtakos pernai turėjo 19 proc. išaugusios „Kalnapilis Select“ linijos produktų pardavimų apimtys, taip pat „Tauro“ alaus pardavimai. Šis prekės ženklas šiuo metu yra antras Lietuvos alaus rinkoje.