Aludariai skundžiasi ne tik Lietuvoje: kitur – dar prastesni popieriai

2016 metais pasaulio alkoholio rinka susitraukė 1,3 proc., o alaus pardavimai – net 1,8 procento.

Paprastai alkoholio vartojimo didėjimas glaudžiai susijęs su BVP didėjimu, o pasaulio mastu pernai jis padidėjo 3,1 procento. Tačiau besivystančios šalys išgyvena recesiją, o jos  yra svarbios rinkos alaus pramonei. <br>M.Patašiaus nuotr.
Paprastai alkoholio vartojimo didėjimas glaudžiai susijęs su BVP didėjimu, o pasaulio mastu pernai jis padidėjo 3,1 procento. Tačiau besivystančios šalys išgyvena recesiją, o jos  yra svarbios rinkos alaus pramonei. <br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 8, 2017, 1:51 PM, atnaujinta Jun 8, 2017, 1:56 PM

 Tokių prastų metų Jungtinių Valstijų alaus pramonei nebuvo nuo 2009 metų. Kaip rodo Tarptautinės vyno ir spiritinių gėrimų tyrimų kompanijos (International Wine & Spirits Research – IWSR) surinkti duomenys, sumažėjo taip pat sidro (1,5 proc.) ir vyno (0,1 proc.) pardavimai, bet padidėjo stipriųjų alkoholinių gėrimų pardavimai (0,3 proc.).

 Paprastai alkoholio vartojimo didėjimas glaudžiai susijęs su BVP didėjimu, o pasaulio mastu pernai jis padidėjo 3,1 procento. Tačiau besivystančios šalys išgyvena recesiją, o jos  yra svarbios rinkos alaus pramonei. 
 
 Rusijoje alaus pardavimai sumažėjo 7,8 proc., Brazilijoje – 5,3 proc., o Kinijoje, vienintelėje šios grupės šalyje, kur BVP išaugo – 4,2 procento. 
 
 Klientų nusigręžimo nuo auksaspalvio gėrimo tendencija stebima jau keletą metų. Per pastaruosius penkerius metus alaus pardavimai sistemingai mažėjo – vidutiniškai 0,6 proc. per metus. Tokį rezultatą iš esmės nulėmė sumažėjęs alaus pardavimas svarbiausioje pasaulio rinkoje – Kinijoje. 
 
 „2017-ieji bus blogiausi metai alaus pramonei nuo 2009-ųjų“, – prognozuoja kompanijos „Sanford C. Bernstein“ analitikas Trevoras Stirlingas, duodamas inteviu laikraščiui „Financial Times“. 
 
 O Danijos koncerno „Carlsberg Group“ padalinio Lenkijoje „Carlsberg Polska“ vadovas Tomaszas Bławatas portalui „PortalSpozyczy.pl“ sakė:  
 
 „Alaus rinka yra brandi, jau prieš porą metų ji buvo prisotinta, vartojimo lygis aukštas, todėl sunku tikėtis didelio, stabilaus augimo. Žinoma, būna metų, kada alaus vartojimas  akivaizdžiai auga, bet taip nutinka dėl organizuojamų masinių sporto renginių, tokių kaip, pavyzdžiui, „Euro 2016“ ar pasaulio futbolo čempionatai ir tuo metu investuojamo kapitalo, įvairių akcijų, papildomų progų vartoti alų“. 
 
 Pasak jo, nuo 2017 metų pradžios alaus rinka Lenkijoje visą laiką traukiasi – tiek natūrine, tiek ir vertine išraiška. Įtakos tam, be kita ko, turi kylančios kainos, didėjančios išlaidos verslui plėtoti, taip pat kylančios žaliavų kainos, pavyzdžiui, brangstant aliuminiui, tenka brangiau mokėti už skardines. 
 
 Štai amerikiečiai jau ne pirmi metai vis mieliau perka alų skardinėse. 2016 metais tokio alaus dalis rinkoje sudarė daugiau kaip 56 procentus. Iš ši tendencija stebima visame pasaulyje.  Alus aliuminėse skardinėse užima net 56,2 proc. JAV rinkos, tuo tarpu 2008 metais jo rinkoje buvo šiek tiek daugiau kaip pusė viso alaus kiekio – 50,3 proc., skelbiama Alaus instituto (Beer Institute) pranešime. Per šį laikotarpį buteliuose išpilstyto alaus kiekis sumažėjo nuo 40,2 iki 33,4 procento. Ar tai gerai gamtai ir žmonių sveikatai – atskiras klausimas. 
 
 Parengė Leonas Grybauskas

 

     

 

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.