Turi gerą ir blogą naujieną Lietuvos ekonomikai: tai pakeis lietuvių elgesį

„Geros ir blogos naujienos Lietuvos ekonomikai karantino ir COVID-19 kontekste“, – taip feisbuke pareiškė „Brandnomika“ ekonomistas Aleksandras Izgorodinas.

„Google“ mobilumo duomenimis, gyvenimas be karantino paskatino lietuvius aktyviau traukti į masinio susibūrimo objektus.<br>G.Bitvinsko nuotr.
„Google“ mobilumo duomenimis, gyvenimas be karantino paskatino lietuvius aktyviau traukti į masinio susibūrimo objektus.<br>G.Bitvinsko nuotr.
„Google“ mobilumo duomenimis, gyvenimas be karantino paskatino lietuvius aktyviau traukti į masinio susibūrimo objektus.<br>V.Skaraičio nuotr.
„Google“ mobilumo duomenimis, gyvenimas be karantino paskatino lietuvius aktyviau traukti į masinio susibūrimo objektus.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Izgorodinas.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Izgorodinas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jan 25, 2022, 8:07 PM

„Google“ mobilumo duomenimis, gyvenimas be karantino paskatino lietuvius aktyviau traukti į masinio susibūrimo objektus, rašė ekonomistas.

Pavyzdžiui, per pirmąsias tris 2021 m. savaites Lietuvos gyventojų srautas į mažmeninės prekybos ir rekreacijos objektus buvo beveik 65 proc. mažesnis nei prieš COVID-19 pandemiją, o per pirmąsias tris 2022 m. savaites – tik 23,9 proc. mažesnis nei prieš COVID-19 pandemiją.

Lietuvos gyventojų srautas aplink gyvenamosios paskirties objektus (namus, butus) yra tik 5 proc. didesnis nei prieš COVID-19 pandemiją, o gyventojų srautas į biurus – tik 12 proc. atsilieka nuo prieš COVID-19 buvusio lygio.

„Teoriškai išaugęs gyventojų srautas į mažmeninės prekybos ir rekreacijos objektus yra geras signalas Lietuvos vartojimui ir mažmeninės prekybos sektoriui. Didesnis vartotojų srautas į parduotuves gali atitinkamai padidinti parduotuvių apyvartą ir paspartinti mažmeninės prekybos sektoriaus atsigavimą.

Praktiškai žiūrint, koją gali pakišti kylanti infliacija ir spartus būtiniausių prekių bei paslaugų kainų augimas.

Statistikos departamento gruodį atlikta Lietuvos vartotojų apklausa rodo, kad vartotojų nuomonė apie savo finansų padėties dinamiką praėjusių metų gruodį pastebimai pablogėjo. Tai reiškia, kad kylančios kainos pradėjo veikti žmonių finansų būklę“, – paaiškino A.Izgorodinas.

Anot jo, tai reiškia, kad dalis vartotojų šių metų pradžioje ims labiau pinigus skirti tik būtinosioms prekėms ir paslaugoms, o kitų prekių ir paslaugų įsigijimą atidės.

„Gali būti, kad nepaisant karantino režimo nebuvimo, vartojimo augimas Lietuvoje šių metų pirmąjį ketvirtį bus kiek lėtesnis, nei manoma“, – prognozavo ekonomistas.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.