Naujienos pagal temą

Ernestas Alesinas

Arvydas Sabonis yra vienas brangiausiai vertinamų Lietuvos sportininkų, kurį išvysti savo reklamose ko gero norėtų ne vienas verslininkas. 2014 m. A.Sabonis su šeima reklamavo "Viasat" kanalą, o šiais metais kalbama, kad jį galėsime išvysti ir į Lietuvą žengiančio "Lidl" reklamose. Lrytas.lt primena, kad A.Sabonis buvo pastebėtas besifilmuojantis "Lidl" reklamoje. Prekybos centro atstovai šios informacijos nei patvirtino, nei paneigė, bet kalbama, kad televizijos ekranuose išvysime "Lidl" reklamą, kurioje krepšininkas merginai padeda pasiekti aukštai lenktynoje padėtą prekę. Kodėl pasirinktas A.Sabonis? "Tikrai nežinau ir negaliu pasakyti, kiek už reklamas gauna tokios žvaigždės kaip Arvydas Sabonis, bet šiek tiek žinau apie tai, kaip reklamos kūrėjai renkasi žinomus žmones ir kaip nustato jų vertę", - teigė Lietuvos krepšinio federacijos rinkodaros vadovas Ernestas Alesinas. "Lidl" ieškodama, kas Lietuvoje galėtų papuošti jų reklamas, atranką vykdė keliais etapais. Pirmiausia buvo ieškoma kažko, kuo būtų žinoma valstybė, kas sietų jos žmones. "Mes gal kalbame apie gintarą ar Baltijos jūrą, kaip Lietuvą reprezentuojančius dalykus, bet akivaizdu, kad krepšinis yra vienas žinomiausių ir labiausiai tautą vienijančių dalykų, mėgiamas įvairių amžių grupių ir socialinės padėties žmonių", - pasakojo E.Alesinas. Nusprendus, kad lietuviai labiausiai domisi krepšiniu, buvo ieškoma žmogaus, kuris atitiktų du kriterijus – būtų šioje srityje žinomas ir vertinamas teigiamai. Nenuostabu, kad po šios atrankos kroatų, kūrusių "Lidl" reklamą dėmesį patraukė Arvydas Sabonis – puikiai žinomas Lietuvoje ir už jos ribų bei jau ne kartą tapęs sėkmingu reklaminiu veidu. Kiek A.Saboniui galėjo sumokėti? Kiek Arvydui Saboniui galėjo būti pasiūlyta už filmavimąsi "Lidl" reklamoje – neatskleidžiama. "Mūsų sportininkai negauna tokių didelių sumų, kaip pasaulinėje rinkoje, bet viskas priklauso nuo daug dalykų, tai kainos prasideda nup 5 tukst. Eurų ir gali siekti 50-150 tūkstančių, jei kalbame apie ilgalaikius projektus", - kalbėjo E.Alesinas. Jis teigė net neįsivaizduojantis, kiek "Lidl" gali būti pasiryžęs sumokėti A.Saboniui. Viskas priklauso nuo to, kiek apskritai prekybos centras yra pasirengęs investuoti į reklamą Lietuvoje ir koks buvo konkretus susitarimas – dėl vienos reklamos, jų ciklo ar tapimo reklaminiu veidu. "Apie konkrečius sandorius negaliu kalbėti ir apie "Lidl" nežinau, bet kiek teko susipažinti su tarptautinėmis bendrovėmis, tai jos dažniausiai tokius žinomus žmones vertina 15-30 tūkst. Eurų", - teigė E.Alesinas. Krepšinio federacijos rinkodaros direktorius Linas Kunigėlis taip pat pasakojo, kad garsių sportininkų kainos – labai įvairios: "gali būti 10 tūkst., o gali siekti ir 100 tūkst. Eurų, priklauso kur reklama naudojama, koks produktas ir kaip ilgai tęsiasi kampanija." Jis teigė, kad Avydą Sabonį reklamos agentūros vis dar turėtų vertinti kaip vieną brangiausių Lietuvos žvaigždių, tačiau tikslių sumų, kurias jos būtų pasiryžusios sumokėti, pasakyti negali. "Gali būti 100 tūkst., o gali ir 150 tūkst. Eurų. Arvydas visuomet sudarinėja individualias sutartis, todėl čia buvo jo asmeninis sprendimas ir apie jį nieko pasakoti negaliu. Gali būti ir susitarimas dėl paramos, kad dalis lėšų eina jo krepšinio mokyklai, tačiau tai konfidencialūs dalykai, niekas nekalba apie tai", - kalbėjo L.Kunigėlis. Sportininkai pinigų nemato? A.Sabonis pasirašinėja idividualias sutartis ir pats gali spręsti apie tai, ką ir už kiek reklamuoti, tačiau daugeliui kitų sportininkų viskas kur kas sudėtingiau. "Yra klubų laikas ir yra rinktinės laikas", - teigė L.Kunigėlis. Klubai turi savas taisykles ir užfiksuoja jas kontraktuose, kuriuose dažniausiai būna nustatyta, kokiomis sąlygomis sportininkas gali reklamuoti. "Krepšinio federacija su rinktinės žaidėjais kontraktų neturi, viskas vyksta jų patriotiškumo ir geros valios dėka, tai yra tiesiog susitarimas ir pozityvus požiūris iš jų pusės – krepšininkai supranta, kad reklamos tai incesticija į ateitį vardan viso krepšinio", - kalbėjo L.Kunigėlis. E.Alesinas pasakojo, kad dažniausiai ne patys sportininkai, o jų agentai, klubai ar lygos nustato, ką ir už kiek galima reklamuoti. Pavyzdžiui, Arvydo Sabonio sūnus Domantas Sabonis niekuomet nereklamuos dešrrelių ar prekybos tinklų – NCAA lyga, kurioje jis žaidžia, draudžia savo žaidėjų naudojimą bet kokiose komercinėse reklamose. Ir nors sportininkų vertė didelė, dažniausiai ji gerokai lenkia pasirašomų kontraktų sumas. „Dauguma sportininkų net galėtų pasakyti, kad tų pinigų už reklamas nėra matė. Tiesioginės lėšos paprastai sudaro tik 20-30 proc. susitarimo vertės, visa kita – klubų, rinktinių ar valdybų susitarimai pagal rėmimų programas“, - pasakojo E.Alesinas. Tai reiškia, kad sportininkus reklamoje norintys naudoti verslininkai tariasi su jų atstovais, o lėšas reklamai gali skirti klubų, programų ar kitų dalykų rėmimui. „Dauguma sandorių yra ne vien finansiniai, yra remiami įvairūs projektai, sportinė įranga. Taigi tų sutarčių vertė yra kur kas didesnė nei finansinė. Tarkim, „Nike“ naudoja Lino Kleizos vardą. Jis turi labdaros ir paramos fondą vaikų, tai „Nike“ panaudoja vieną ar kitą dalyką, bet jie taip pat vaikus aprūpina batais, daiktais, medikų konsultacijomis ar milžiniškomis nuolaidomis įsigyti prekių“, - pasakojo E.Alesinas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.