Nuoširdus mokytojų darbas su kurčiais mokiniais

Kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų centre 2 mokytojai ir 7 auklėtojai turi klausos negalią.

Auklėtoja R. Bartusevičienė.<br>Nijolės Krasniauskienės nuotr.
Auklėtoja R. Bartusevičienė.<br>Nijolės Krasniauskienės nuotr.
Lietuvių gestų kalbos mokytoja S. Hacking.<br>Nijolės Krasniauskienės nuotr.
Lietuvių gestų kalbos mokytoja S. Hacking.<br>Nijolės Krasniauskienės nuotr.
Skyriaus vedėja V. Kilikevičienė.<br>Nijolės Krasniauskienės nuotr.
Skyriaus vedėja V. Kilikevičienė.<br>Nijolės Krasniauskienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Aš galiu

2016-10-06 15:02, atnaujinta 2017-05-11 09:11

Kurčias vaikas daug labiau savimi pasitiki.

Jei jį moko tokie pat negirdintys mokytojai. Vaikui tai ženklas, kad negirdėti nėra blogai.

Kartais negirdėjimą vaikai suvokia kaip gėdą.

Jei jų aplinkoje nėra suaugusio kurčio žmogaus.

Kai yra į ką lygiuotis, vaikas tampa drąsesnis.

Ir patiki, kad gyvenime viskas įmanoma ir negirdint.

Kurtieji mokytojai gražiai bendrauja su vaikais.

Jie suvokia visus jų poreikius, supranta elgesį.

Puikiai susitvarko su sudėtingomis situacijomis.

Rūta Bartusevičienė mokykloje dirba auklėtoja.

Šioje mokykloje kažkada mokėsi ir pati Rūta.

Dabar čia mokomi ir 2 pačios Rūtos vaikai.

Rūtos grupėje yra auklėtojos padėjėja.

Rūta labai vertina jos pagalbą prie pietų stalo.

Ir kai reikia suguldyti vaikus dienos miego.

O ypač išvykose, kai vaikai tampa nenuspėjami.

Daug laiko užima vaikų ruošimas gyvenimui.

Jie mokomi gražiai elgtis, higienos įgūdžių.

Ir viską reikia kartoti, kad jie nepamirštų.

Nes vaikas negali visko įsiminti iš pirmo karto.

Auklėtojai patinka smalsūs mokiniai.

O kitiems ji stengiasi padėti susikaupti, nusiraminti.

Džiaugiasi, kad visi mokiniai yra iš kurčiųjų šeimų.

Todėl pagal amžių visi moka daug gestų.

Mokytoja Silvana ugdymo centre dirba 17 metų.

Mokytoja Silvana moko vaikus lietuvių gestų kalbos.

Tačiau anksčiau ji dar dirbo ir dailės mokytoja.

Silvana yra aktyviai parodose dalyvaujanti tapytoja.

Silvana yra stipri ir įvairiapusė asmenybė.

Ji skatina savo mokinius būti kūrybingus.

Gestų kalbos neįmanoma užrašyti.

Todėl vaikai kalbą tobulina stebėdami kitus.

Jie vertina kurčiųjų kalbą žiūrėdami vaizdo įrašus.

Silvana sukaupusi daug vaizdo įrašų.

Filmuojasi ir mokiniai, vėliau peržiūri įrašus.

Vieniems filmuotis nereikia ypatingų pastangų.

O kitiems mokiniams filmavimasis kelia įtampą.

Mokytoja Silvana visada ieško išeičių.

Mokiniams užduotis atlikti ji kartais siūlo piešiniais.

Iš pradžių vaikas išdėsto savo idėjas piešdamas.

O po to jas daug paprasčiau atskleisti ir gestais.

Mokinių skubinti kažką daryti nereikia.

Ir kurčiųjų kultūros mokinius mokytoja moko pamažu. Kurtieji vaikai lygina gestų ir lietuvių kalbos gramatikas.

Taip pat plečia lietuvių gestų kalbos žodyną.

Mokosi gramatikos, tobulina veido išraišką.

Vaikai susipažįsta su gestų kalbos vertimu.

Jie mokomi, kaip tokias paslaugas užsisakyti.

Kartais mokytoja užsiėmimams ruošiasi labai ilgai.

Informacijos ieško internete, skaito įvairią literatūrą.

Ieško būdų, kaip informaciją pateikti mokiniams įdomiai.

Mokytoja neskirsto vaikų į mažus ir didelius.

Visi jie yra asmenybės, kurias būtina gerbti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.