Tiesą apie veterinaro apgaulę po pusmečio išdavė šuns elgesys

Įsivaizduokite, kaip jaustumėtės, jei sumanę atlikti savo keturkojui kastracijos ar sterilizacijos operaciją ir nuvedę jį pas veterinarą, vėliau sužinotumėt, kad šis tik pasikapstė po šuns organus ir nieko nepadaręs žaizdą užsiuvo? Į tokią situaciją pakliuvo vilnietė Vestina: per operaciją veterinaras šuniui pašalino tik vieną sėklidę, grąžino šunį nieko neišmanančiai šeimininkei ir tikino, kad operacija atlikta. Tiesa ėmė aiškėti, kai po pusės metų šuo ėmė aktyviai domėtis kalėmis ir namuose žymėti teritoriją.

Daugiau nuotraukų (1)

Šarūnas Meškys

Nov 6, 2013, 9:25 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 1:29 PM

Į portalo lrytas.lt redakciją paskambinusi Vestina Vasiljevaitė tikino, kad praėjusių metų Kalėdų laikotarpiu kreipėsi į „Bafo“ veterinarijos kliniką, norėdama savo rusų toiterjerų patinėliui atlikti sėklidės atstatymo operaciją, kad šuo galėtų turėti palikuonių. Veterinarijos klinikos specialistai nustatė, kad šuo yra kriptorchas, t.y. viena jo sėklidė pilvo zonoje, kita – normalioje vietoje, kapšelyje.

Veterinarai nusprendė, kad nėra kitos išeities, kaip atlikti kastraciją. Operaciją atlikęs veterinarijos gydytojas Artūras Olenkovičius po operacijos šunį atidavė Vestinos tėvams, nes pati moteris tuo metu šuns atsiimti negalėjo. Už operaciją pinigai buvo sumokėti, žaizda sugijo, šuo atsigavo.

Ėmė žymėti teritoriją

„Praėjus šiek tiek daugiau nei pusmečiui, mano šuo ėmė aktyviai žymėti teritoriją namuose ir labai domėti kalėmis“, - sakė Vestina.

Kilus įtarimui, kad operacija galėjo būti atmestinai, Vestina nebenorėjo grįžti į „Bafo“ kliniką. Ji nė neabejodama pasirinko kitą veterinarijos kliniką, kurioje nustatė, kad operacija buvo atlikta ne iki galo ir pašalinta tik viena sėklidė iš dviejų.

„Pašalinta buvo tik išorinė sėklidė. Atlikę echoskopiją, radome sėklidę. Taip pat atlikome ir testosterono lygio patikrinimą. Sėklidę teko išoperuoti“, - portalui lrytas.lt tvirtino veterinarijos gydyklos „Veta“ vedėja Irena Kaminskaitė.

Po to, kai klinikoje „Veta“ buvo atlikta operacija, Vestina kreipėsi į „Bafo“ klinikos vadovybę su prašymu grąžinti pinigus. Pinigai už atmestinai atliktą operaciją buvo grąžinti. Kastraciją atlikęs veterinarijos gydytojas pripažino, kad antros sėklidės nesurado, tad pašalino tik vieną.

„Kai susitikau su gydytoju, įrodymas apie atmestinai atliktą operaciją jo nesujaudino. Aš kreipiausi ir į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą, ir į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą, tačiau supratau, kad aš net neturėsiu tiek daug laiko bylinėtis“, - pasakojo Vestina.

Įrodymų neturi

Portalui lrytas.lt pavyko susisiekti su „Bafo“ klinikos vadove Renata Guriniene. Pasiteiravus, kodėl kastracija buvo atlikta atmestinai, o apie tai iš karto nebuvo informuota šuns savininkė, Renata ėmė tikinti, kad apie paliktą sėklidę po mėnesio buvo informuoti jos tėvai.

„Mes siūlėme jiems ateiti po mėnesio. Sausio pradžioje šuniui buvo užrašyta padaryti echoskopiją“, - tvirtino vadovė. Pasiteiravus, ar yra likę dokumentai, liudijantys apie atliktą operaciją ar kvietimą atlikti echoskopiją, vadovė parodyti dokumentus atsisakė.

Be to, Vestina tikina, kad iš „Bafo“ klinikos nei ji, nei jos tėvai nesulaukė jokio skambučio dėl echoskopijos. „Vieninteliai kontaktai, kuriuos jie turi - yra mano. Mano tėvų telefono numerio jie neturi“, - tikino ji.    Atvykusi su testosterono lygio testo įrodymais ir operacijos nuotraukomis iš „Vetos“, Vestina originalių dokumentų iš „Bafo“ klinikos negavo. Pareikalavusi, gavo tik dokumentų išrašus, neva kastracija buvo atlikta. Pasirodo, originalių dokumentų neliko, nes sugedo kompiuteris ir dingo visi duomenys.

Paklausus, kodėl operacijos dokumento išraše pažymėta, kad kastracija atlikta, jei vis tik buvo palikta viena sėklidė, Renata tik atšovė: „Ko jie dar nori? Ko jie putojasi? Juk pinigus grąžinome.“

Į „Bafo“ kliniką dėl atmestinai atliktos operacijos aiškintis atėjusi Vestina su savimi turėjo diktofoną. Pokalbio metu nė neužsiminta apie minėtą kvietimą atlikti echoskopiją dėl paliktos sėklidės.

Veterinaras privalo informuoti

Kaip portalui lrytas.lt sakė Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Gyvūnų sveikatingumo ir gerovės skyriaus vedėjo pavaduotoja Kristina Stakytė, veterinarijos gydytojas turėtų supažindinti gyvūno savininką su gyvūno sveikatos būklės įvertinimu, operacijos eiga, komplikacijų galimybėmis, tolimesnės priežiūros ypatumais.

Jei atlikta tik dalinė kastracija, veterinarijos gydytojas turėjo pateikti informaciją apie tai ir apie antros operacijos būtinybę.

Jei gyvūno savininkas mano, kad dėl nesuteiktos informacijos jis patyrė papildomų išlaidų, jis turi kreiptis į veterinarines paslaugas suteikusį gydytoją. Nepavykus susitarti, galima problemą spręsti teismo keliu.

Be to, gyvūnų savininkai turi teisę pasirinkti tokį veterinarinių paslaugų tiekėją, kuris suteikia pakankamai informacijos ir paslaugas teikia už priimtiną kainą. Žinoma, labai brangių gyvūnų sveikata ir gyvybė gali būti apdrausta.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.