“Omnitel 1000 km lenktynės“: pergalė - svečiams iš Pietų Afrikos

Čempionai, Pietų Afrikos Respublikos sportininkai Sunas Moodley, Manoghas Maharajus ir Andrew Culbertas su „Porsche 911 GT3“ pirmieji kirto 1000 km lenktynių finišą, greičiausiai nuvažiavę visą distanciją sudarančius 334 ratus.

Palangoje šurmuliavo "Omnitel 1000 km lenktynės".<br>V. Ščiavinskas
Palangoje šurmuliavo "Omnitel 1000 km lenktynės".<br>V. Ščiavinskas
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jul 21, 2012, 11:36 PM, atnaujinta Mar 17, 2018, 11:10 PM

Nugalėtojams įteiktas pagrindinis šių varžybų trofėjus – pereinamoji taurė, ant kurios bus išgraviruoti jų vardai.

Nuo laimėtojų atsilikę nepilnomis 18 sek., antrieji „Omnitel 1000 km lenktynių“ finišo liniją kirto Belgijos „RESpublika by JR Motorsport“ komandos lenktynininkai Steve Vanbelingenas, Wardas Sluys ir Marco Polandas, vairavę „BMW Silhouette“.

Tik trečiąjį absoliučios įskaitos nugalėtojų pakylos laiptelį šiemet užėmė greičiausi mūsų šalies sportininkai. Ant jo užkopė „Lexus IS“ vairavę „Artas Racing“ ekipos nariai Darius Baltramiejūnas, Dainius Kablys ir Artūras Mrazauskas, kuriam ir buvo patikėtas šių lenktynių finišas. Tretieji prizininkai nuvažiavo 318 ratų.

Aukštą ketvirtąją vietą iškovojo „ElekroBig-Žaibelio“ trio Mantas Gasiūnas, Ignas Palaima ir Ignas Brusokas, su „Honda Integra Type-R“ nugalėtojams pralaimėję 20 ratų.

Penkti liko dyzelinę BMW 320 vairavę „Rimo“ komandos lenktynininkai Rimantas Blažulionis su Sauliumi Vitkausku, įveikę 311 ratų.

Absoliučios įskaitos šešetuką užbaigė „Scaent Baltic Racing Team 2“ lenktynininkai ŠarūnasVaškelis ir Linas Šukys, su BMW M3 įveikę 310 ratų.

Iš pateikusių paraiškas dalyvauti tryliktosiose „Omnitel 1000 km lenktynėse“ 40 komandų, kurių sudėtyje buvo 129 sportininkai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Rusijos, Belgijos, Didžiosios Britanijos ir Pietų Afrikos Respublikos, klasifikuotos 33 ekipos.

Šeši klasių čempionai

Žinoma, ne visi „Omnitel 1000 km lenktynių“ dalyviai dėl aukščiausiųjų vietų pajėgūs kautis absoliučioje įskaitoje. Todėl atkakliausia kova vyksta klasėse.

Galingiausioje – GT klasėje - nugalėtojais nominuoti absoliutūs šių lenktynių čempionai – „Oktanas Racing“. Eksperimentinių X1 automobilių klasėje triumfavo svečiai iš Belgijos „RESpublika by JR Motorsport“ lenktynininkai, o dyzelinių – „Rimo“ komanda.

A2000 klasės čempionais tapo „ElekroBig-Žaibelis“ komanda, o galingesnėje A3000 klasėje nugalėtojų laurai atiteko „Rotoma Racing“ lenktynininkams Robertui Graudiniui, Gediminui Ramonui, Ramūnui Čapkauskui ir Mindaugui Boguševičiui. A3000+ klasės sportininkų ginčą laimėjo „Autoverslo“ ekipa, kurios garbę gynė Vytenis Gulbinas, Valdemaras Zakarauskas, Robertas Babarskas ir Andrejus Teras. Atkakli kova – nuo pirmų metrų

Lietuviškojo automobilių maratono šturmą lenktynininkai pradėjo be jokio gailesčio spausdami akceleratorių pedalus iki dugno.

Žiūrovų ausyse dar spengė įspūdingu parodomuoju skrydžiu juos pasveikinusios NATO oro policijos misijos MIG 29 naikintuvų gausmas, dar nebuvo išblėsusi ir ilgametės „Omnitel 1000 km lenktynių“ partnerės, UAB „Omnitel“ prezidento Antano Zabulio ištarta sakralinė frazė „Ponai ir ponios, prašau, užveskite variklius!“, kai visa tai pakeitė į vieningą gausmą susiliejęs startuojančių bolidų riaumojimas.

Iš pirmosios pozicijos lenktynes pradėjo kvalifikacinių varžybų nugalėtojai - „BOD - Bauer Team“ komanda, kurios „Algirdai Racing – Aquila CR1 LS7“ eksperimentinį automobilį pilotavo R. Čapkauskas, jau pirmajame rate įgijęs pranašumą.

Įtin atkali kova, išreikšta vos kelių sekundės dešimtųjų deficitu, virė dėl antrosios pozicijos, kurią išlaikė antruoju lenktynes pradėjęs „15min. - General Financing“ lyderis Nemunas Dagilis. Tiesiogine to žodžio prasme jam ant ant kulnų mynė Belgijos sportininkas Erikas Qvickas iš „Bar Bar‘a Saitas Racing team by Qvick Motors“. Už jo – dar vienas belgas Steve Vanbelingenas, atstovaujantis „RESpublikai by JR Motorsport“, ir A. Culbertas iš „Oktanas Racing“ ekipos.

Lyderiams negailestingos lenktynės

Belaukiant pirmosios lenktynininkų keitimosi procedūros dėl perkaitusių automobilio stabdžių ir kritusio kuro slėgio ilgam užsukti į garažus buvo priversti varžybų lyderiai - „BOD – Bauer Team“.

Tai buvo pirmasis didesnis prasidėjusių „Omnitel 1000 km lenktynių“ netikėtumas, tačiau toli gražu – ne paskutinis. Nors vėliau kvalifikacijos laimėtojai ir sugrįžo į trasą, tačiau sugaišę garažuose daug laiko jie praktiškai sudėjo ginklus. Trečdalį lenktynių lyderio estafetę vežė didžiausias ambicijas puoselėjusi „15min. - General Financing“ brolių Nemuno ir Nerijaus Dagilių bei Benedikto Vanago ekipa. Tačiau tik trečdalį, o vėliau Nerijus buvo priverstas sustoti. Priežastis irgi labai proziška– lūžo jų „Porsche 911 GT3 Cup“ skriemulys, kuris, regis, niekada nelūžta.

Likus mažiau nei 100 ratų iki finišo puikioje trečiojoje pozicijoje važiavo pernai vykusių „Omnitel 1000 km lenktynių“ laimėtojai - „Torlina – Martin Sport“, kurios lenktynininkai pilotavo tą patį „Honda Civic Type-R“ automobilį. Tačiau pernai pirmasis finišo liniją kirtęs bolidas šiemet laimės neatnešė. Dėl variklio vožtuvų gedimo pernykščiai čempionai buvo priversti sudėti įgaliojimus anksčiau laiko.

Mažiausiai, vos tris ratus teįveikė dar viena potencialia favorite laikyta „Mojo Lounge Racing Team“ lenktynininkų tėvo ir sūnaus Egidijaus ir Tomo Dapšų ir Mindaugo Neliubšio komanda, pilotavusi BMW 135i.

Tai anaiptol ne visos nesekmės, apkartinusios lyderių nuotaikas ir netikėtomis spalvomis paženklinusios šias permainingas, labai įdomias žiūrovams ir nelengvas komandų vadovams bei sportininkams lenktynes.

Nekalbant jau apie trumpalaikius išslydimus iš trasos, koks gerokai sumaišė kortas ir įvarė daug baimės važiuojant 206 lenktynių ratą tuometinei lyderei, „BMW Silhouette“ vairuojančiai Belgijos „RESpublika by JR Motorsport“ komandai. Būtent po šio incidento belgai buvo priversti atiduoti lyderės estafetę ko gero perimti jos tokiu būdu net nesitikėjusiems „Oktanas Racing“ sportininkams iš Pietų Afrikos Respublikos, kuriuos iki to momento nuo lyderių skyrė visų keturių ratų deficitas.

Tačiau netikėta dovana PAR sportininkams vos neįstrigo kaip ašaka gerklėje kai iki pergalingo finišo buvo belikę ranka paduoti.

Važiuodamas paskutinį, 334-ąjį ratą „Oktanas Racing“ atstovas A.Culbertas ėmė ir sustojo. Baigėsi benzinas. Iš tolimosios PAR pirmąsyk į Lietuvą atvykusį sportininką, kai ekipos draugai jau rovėsi plaukus nuo galvos, išgelbėjo tik iki tol susikrauta solidi keturių ratų persvara, beregint ištirpusi iki vieno, ir tai, kad jo automobilis sustojo visai netoli degalinės.

Kiek kainuoja nugalėti lenktynėse Palangoje sėdint prie „Porsche“ vairo? 

Prie starto linijos – ir „Škoda Fabia RS“, ir BMW 120d, ir antros kartos „Ford Escort“, ir „Subaru Impreza“, ir ne pirmos jaunystės 6 serijos BMW.

Labai skirtingi automobiliai, skirtingi jais važiuojančių tikslai ir biudžetai. Tačiau tai yra išskirtinis šių varžybų bruožas – lenktynėse gali dalyvauti praktiškai visi norintys ir turintys tam tinkamą transporto priemonę.

Ilgametė varžybų praktika rodo, kad Palangos trasoje nenugalimi yra „Porsche“ automobiliai – jais važiuojantys dalyviai nugalėjo daugiausiai kartų.

Kiek kainuoja nugalėti lenktynėse Palangoje sėdint prie „Porsche“ vairo?

„Bandžiau skaičiuoti, kiek mums kainuotų atsivežti savo „Porsche“ iš Didžiosios Britanijos, kur lenktyniaujame: tarp 50 ir 70 tūkstančių eurų“, - kalba „Juta Racing“ komandos vadovas Andrius Gelžinis.

„Be 50 tūkstančių eurų čia nėra ką veikti“, - jam antrina Benediktas Vanagas, vienas šių lenktynių favoritų, kartu su broliais Dagiliais važiuojantis „Porsche 911 GT3 Cup“. Ši suma nėra laužta iš piršto laužta, mat „Porsche“ serijos lenktynėse dalyvaujančių automobilių detalių keitimas ir jų tarnavimo trukmė yra griežtai reglamentuota.

„Štai, nuvažiavus 1000 kilometrų Palangoje ir su treniruotėmis, „nupjautume“ beveik pusę gamintojų paskaičiuoto variklio resurso, reikia turėti atsarginę pavarų dėžę, po lenktynių keisti stabdžius ir daugelis kitų smulkmenų“, - aiškina A. Gelžinis.

„Kuo brangesnis automobilis, tuo daugiau lėšų reikia ir jam aptarnauti“, - nesistebi Rimantas Zapalskis, bendrovės „Rimtoma“ bendrasavininkas.

Tačiau pasiekti 1000 kilometrų lenktynių finišą galima ir turint kelis kartus mažiau lėšų.

Bene pigiausias varžybų automobilis ir mažiausias komandos biudžetas yra Dovilo Čiutelės vizitine kortele tapęs VAZ-2104 – keliolika tūkstančių litų.

R. Zapalskio skaičiavimu, be pačio automobilio kainos, jį parengti varžyboms ir jose dalyvauti reikėtų vidutiniškai skirti apie 40 tūkstančių litų.

Tiek kainuoja turimos atsarginės detalės, keli padangų komplektai, serviso meistrų komandos darbas, startinis mokesti ir daugelis kitų papildomų išlaidų.

Iš pirmosios pozicijos lenktynes pradėjo Ramūnas Čapkauskas, pilotuodamas greitą ir galingą „Algirdai Racing – Aquila CR1 LS7“ savo „BOD - Bauer Racing“ komandai tik paskutiniajame kvalifikacijos rate padovanojęs pergalę 

 Iš antrosios pozicijos lenktynėse startavo „15 min. – General Financing“ su „Porsche 911 GT3 Cup“, o iš trečiosios – belgų „Respublika – byJR Motorsport“ lenktynininkai, pilotuosiantys „BMW Silhouette“ automobilį. 

Startavo 2000 metais 

Pirmosiose 1000 km lenktynėse, kurios Palangoje startavo 2000 metais, dalyvavo 18 komandų.

Penktosiose lenktynėse, vykusiose 2004 m., komandų skaičius išaugo iki 34. 2005 m. varžėsi 37 ekipos. 2006 m. – 41, 2007 m. – 60, o 2008-aisiais šiose lenktynėse dalyvavo kol kas rekordinis komandų skaičius – 78.

2009-aisiais vykusioms jubiliejinėms, 10-tosioms „Omnitel 1000 km. lenktynėms“, vienintelėms iš automobilių sporto varžybų šalyje buvo suteiktas garbingas Lietuvos 1000-mečio vardas, o jose varžėsi 52 komandos, kurių sudėtyje buvo 161 sportininkas iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Rusijos, Ukrainos, Belgijos ir Didžiosios Britanijos.

2010 metais surengtose vienuoliktosiose „Omnitel 1000 km lenktynėse“ dalyvavo 42 komandos, kurių sudėtyje buvo 141 sportininkas šešių valstybių – Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Belgijos ir Didžiosios Britanijos.

2011 metais vykusios dvyliktosios „Omnitel 1000 km lenktynės“ susilaukė 44 komandų, kurių sudėtyje buvo 151 sportininkas iš devynių valstybių – Lietuvos, Latvijos, Estijos, Olandijos, Belgijos, Didžiosios Britanijos, Rusijos, Ukrainos ir Jungtinių Arabų Emyratų.

Pernai nugalėtojais tapusių Martyno Samuičio ir Arūno Gransko duetas su „Honda Civic Type- R“ 334 distancijos ratus nuvažiavo per 9 val. 38 min 35,594 sek.

Pirmąjį Palangos trasos 1 rato (2994 m) įveikimo rekordą – 1 min 20,738 sek. - 2004 m. su automobiliu „Porsche GT3 Cup“ pasiekė „DAL-Snaigės“ komandos narys Alfredas Kudla, du kartus iškovojęs šių lenktynių nugalėtojo titulus.

2005 metais lenktynių trasa buvo modifikuota, todėl vienas ratas buvo įveikiamas per 1 min 25,007 sekundės (vidutinis greitis – 126,794 km/val.). Kvalifikacinių lenktynių metu šį rezultatą pasiekė „Adampolio Mobil Racing Team” ekipa su „AGM KIT Car” automobiliu.

2006 metais greičio rekordą iki 1 min 24,082 sek. pagerino „Snaigė – Kautra“ komanda, vairavusi „Porsche GT3“ automobilį ir pasiekusi vieno rato įveikimo 128,189 km/val. vidutinį greitį.

2008 metais trasos greičio rekordai krito vienas po kito. Iš pradžių rekordą pagerino tarptautinėje „Snoras Spyker Squadron” komandoje debiutavęs Lietuvos lenktynininkas Jonas Gelžinis, tačiau jo kvalifikacinių varžybų išvakarėse pasiektas naujas trasos rekordas išsilaikė mažiau nei pusdienį.

Atrankos lenktynėse jį dar kartą pagerino britas Peteris Dumbreckas, tačiau ir šis pasiekimas išsilaikė tik parą. Važiuodamas „Omnitel 1000 km. lenktynių” 156-ąjį ratą tas pats P. Dumbreckas trasos vieno rato vidutinio greičio kartelę pakėlė iki 1 min. 19,041 sek.

2011 m. trasos greičio rekordo autorius P. Dumbreckas, vairuodamas „Spyker C8 Laviolette GT2“ automobilį, pagerino sau pačiam priklausiusį pasiekimą iki 1 min. 18,674 sek.

Galingiausi lenktynių automobiliai sudegina po 30-50 litrų benzino 100 km. kelio. Daugiausiai per tris dienas sunaudota 2008 metais - per 17400 litrų degalų. Iš šio kiekio šeštadienį, per pagrindines lenktynes – per 11000 litrų. Tais metais lenktynėse dalyvavo ir daugiausia – 78 automobiliai. Didžiausia leidžiama automobilio kuro bako talpa – 120 litrų.

Trasos parengimo lenktynėms darbams kasmet panaudojama per 2 kilometrus metalinių tvorų, apie 10 kilometrų „stop” juostos, o trasos atitvarų įrengimui išdėliojama po 200 betoninių pamatų blokų, kurių kiekvienas - 2,4 metro ilgio ir sveria po 1300 kilogramų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.