Naujasis „Formulės 1“ čempionatas: mažai pasikeitimų, daug intrigos

Po lapkričio 25-ąją Brazilijoje finišavusio praėjusių metų „Formulės 1“ čempionato, šios sporto šakos gerbėjai iš karto pradėjo skaičiuoti dienas iki naujojo sezono. Jie žinojo, kad reikės kantriai laukti 112 dienų, kol vėl ims gausti greitųjų bolidų varikliai. Laukti liko nedaug - po mėnesio, kovo 17 dieną, Melburne (Australija) bus iškilmingai pakelta jau 64-ojo „Formulės 1“ pasaulio čempionato vėliava.

„Formulės 1” gerbėjai dėl čempiono vardo lenktyniaujančius vairavimo meistrus išvys jau po mėnesio.<br>AP
„Formulės 1” gerbėjai dėl čempiono vardo lenktyniaujančius vairavimo meistrus išvys jau po mėnesio.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

Juozas Mažeikis

Feb 19, 2013, 12:10 AM, atnaujinta Mar 11, 2018, 2:45 PM

Tiek sportininkai, tiek žiūrovai pirmenybių starto kasmet laukia su tam tikru nerimu bei nemenkomis viltimis. Pirmieji – vildamiesi įkopti į dar nepasiektas aukštumas arba neprarasti iškovotų ir juos tenkinančių pozicijų. Antrieji – tikėdamiesi dar įdomesnės, atkaklesnės kovos, kaustysiančios jų dėmesį nuo starto iki pat finišo.

Pokyčių - nedaug

Pirmenybių kalendoriuje permainų mažai. Tiksliau, jis beveik nepakito palyginti su pernykščiu, jei neskaitytume vieneriomis lenktynėmis susitraukusio šiemetinio grafiko. Pernai lenktynininkams teko atlaikyti 20 varžybų maratoną, o šiemet jų laukia 19 etapų.

Atsisakyta Europos Didžiojo prizo (DP) varžybų, kurios nuo 2008-ųjų penkerius metus paeiliui buvo rengiamos Valensijoje (Ispanija). Tačiau iš miesto gatvių ir kelių sudaryta „Formulės 1“ trasa buvo gana nuobodi patiems sportininkams, kuriems beveik nebuvo vietos lenkimo manevrui, todėl ir žiūrovams būdavo nuobodu. Ši trasa neįgijo nė dalies tos auros, kuri gaubia garsųjį Monte Karlo žiedą ir neprilygsta didžiausią ažiotažą tebekeliančioms Monako Didžiojo prizo lenktynėms.

Nors trasos šeimininkai su „Formulės 1“ komercinių teisių savininku Bernie Ecclestone'u buvo pasirašę 7 metų kontraktą, įpareigojantį Valensijoje rengti lenktynes, tačiau lenktynės anksčiau laiko palieka Ispaniją.

Ar įširdę trasos valdytojai už sulaužytus įsipareigojimus nepateiks F-1 dirigentui solidžios sąskaitos? Vargu, nes dar neteko girdėti, kad B. Ecclestone‘as kam nors mokėtų už netęsybas, tačiau jam atseikėjo daugelis. Ir nemenkas sumas. Tačiau Ispanijos „Formulė 1“ neaplenks, nes niekas nesikėsina į šalia Barselonos garsioje „Catalunya Montmello“ trasoje nuo pat 1991 metų rengiamas šios šalies Didžiojo prizo lenktynes, kurios retai būna pilkos.

Dar viena dėmesio nusipelnanti naujovė kalendoriuje – Vokietijos Didžiojo prizo lenktynės, šiemet turėjusios vykti „Hockenhaime“, tačiau dėl įvairių, ypač finansinių, nesutarimų tarp arenų šeimininkų jos perkeltos į „Žaliuoju pragaru“ vadinamą Niurburgringą.

Varžysis 11 komandų

Kovo 17-ąją Melburne prie čempionato starto linijos išsirikiuos 11 komandų. Tai čempionės titulą ginsianti „Red Bull“, pernykštė vicečempionė „Ferrari“, trečioji prizininkė „McLaren“, „Lotus“, „Mercedes“, „Sauber“, „Force India“, „Williams“, „Toro Rosso“, „Caterham“ ir „Marusia“.

Tai - viena komanda mažiau, nei buvo pernai, kai varžybas pradėdavo 24 dvylikos ekipų pilotai.

Kaip ir buvo pranašauta „Hispania Racing Team“ komanda iširo, pernai taip ir nesumokėjusi jai nustatyto dalyvavimo čempionate privalomo mokesčio.

Žlugus Ispanijos komandai, pernai jai atstovavęs Pedro de la Rosa pasirašė sutartį su „Ferrari“ ir tapo šios ekipos pilotu bandytoju, o kitas buvęs HRT pilotas Narainas Karthikeyanas vis dar siejamas su tėvynainių „Force India“ ekipa, nors rankomis su jos vadais dar nesukirto.

Taikėsi į Olimpą, atsidūrė sąvartyne

Kokia svaiginanti „Formulės 1“ aukštuma ir koks klampus liūnas laukia vos paslydus, bene iškalbingiausiai liudija būtent šios iširusios komandos pavyzdys. Buvusios HRT ekipos bolidai bei daug kito turto atsidūrė atliekų perdirbėjų ir padangų tiekėjos „Pirelli“ sandėliuose.

Atliekų perdirbimo kompanijos savininkas Teo Martinas naujienų agentūrai „Reuters“ patvirtino įsigijęs dalį žlugusios komandos turto – tris praėjusių metų bolidus ir dar kelis modelius. Tiesa, be jų ratus sukusių „Cosworth“ variklių ir „Williams“ pavarų dėžių, kurie buvo grąžinti tiekėjams.

Kalbama, kad vieną iš 2011 m. HRT ekipos bolidų įsigijo ir padangas „Formulės 1“ ekipoms tiekiantys Italijos „Pirelli“ gamintojai, kurie kol kas tyli apie naujausią pirkinį.

Kiek jam atsiėjo šis HRT turtas, neatskleidė ir T. Martinas, tačiau neslėpė galintis tučtuojau derėtis dėl ką tik įsigyto buvusios HRT turto perpardavimo turtingesniems klientams.

Australijoje sezono uždanga ir kilo, ir leidosi

Pirmosios „Formulės 1“ lenktynės tolimąją Australiją ir jos miestą Adelaidę pasiekė 1985-aisiais ir jos buvo paskutinės tų metų kalendoriuje. Trasos pergalių metraštyje pirmoji įrašyta „Williams“ lenktynininko Keke Rosbergo, dabartinio „Mercedes“ komandos piloto Nico Rosbergo tėvo, pavardė.

Nuo tol nebuvo metų, kad greičiausieji bolidai aplenktų šį žemyną. Australijos etapo lenktynės Adelaidėje visada užbaigdavo sezoną, o nuo 1996 metų jos perkeltos į Melburną, kur kasmet startuoja prestižinių lenktynių sezonas ir todėl jos laikomos išskirtinėmis.

Pirmosios čempionato lenktynės visada vyksta kovo mėnesį. Pirmenybių organizatoriai daug kartų derėjosi su Australijos etapo varžybų rengėjais dėl jų nukėlimo į vėlesnį paros laiką, kad europiečiai nebūtų priversti taip anksti įsijungti savo televizorių. Tačiau iki šiol pavyko rasti tik menkų kompromisų.

Kol kas australai aimanuoja kasmet patiriantys milijoninių nuostolių ir atvirai kalba, kad europietiški televizijos reitingai jiems visai nerūpi, o dėl pirmųjų sezono lenktynių verta iš lovos ristis anksčiau nei daugeliui sekmadienio rytą įprasta.

2013 m. „Formulės 1“ pasaulio čempionato kalendorius (data, etapas, trasa):

Kovo 17 d. Australijos GP Albert Parkas, Melburnas,

Kovo 24 d. Malaizijos GP Sepangas, Kuala Lumpūras,

Balandžio 14 d. Kinijos GP Šanchajus,

Balandžio 21 d. Bahreino GP Sakhiras,

Gegužės 12 d. Ispanijos GP Katalonija, Barselona,

Gegužės 26 d. Monako GP Monte Karlas,

Birželio 9 d. Kanados GP Monrealis,

Birželio 30 d. Didžiosios Britanijos GP Silverstone'as,

Liepos 7 d. Vokietijos GP Niurburgringas,

Liepos 28 d. Vengrijos GP Hungaroringas, Budapeštas,

Rugpjūčio 25 d. Belgijos GP Spa-Francorchamps,

Rugsėjo 8 d. Italijos GP Monza,

Rugsėjo 22 d. Singapūro GP Singapūras,

Spalio 6 d. Pietų Korėjos GP Yeongamas,

Spalio 13 d. Japonijos GP Suzuka,

Spalio 27 d. Indijos GP Naujasis Delis,

Lapkričio 3 d. Abu Dabio GP Yas Marina (Jungtiniai Arabų Emyratai),

Lapkričio 17 d. JAV GP Ostinas,

Lapkričio 24 d. Brazilijos GP Interlagosas, San Paulas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.