„Formulės 1“ pragiedruliai - tik Barselonos padangėje

Sekmadienį „Catalunya Montmelo“ trasoje šalia Barselonos pasibaigė paskutinė, trečioji „Formulės 1“ bandymų sesija.

Daugelis ispanų laikė garbės reikalu apsilankyti trasoje, kurioje paskutinę bandymų dieną dirbo jų numylėtinis, „Ferrari“ pilotas Fernando Alonso.<br>AP
Daugelis ispanų laikė garbės reikalu apsilankyti trasoje, kurioje paskutinę bandymų dieną dirbo jų numylėtinis, „Ferrari“ pilotas Fernando Alonso.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

Juozas Mažeikis

Mar 4, 2013, 6:52 PM, atnaujinta Mar 10, 2018, 3:18 PM

Sek sporto naujienas socialiniame tinkle „Facebook“!

Daugiau repeticijų pagal šiemetinio čempionato reglamentą jau nebebus. Tad komandų pilotams ir strategams teks apsiriboti tik prieš kiekvieno etapo lenktynes vyksiančiomis treniruotėmis, kurios ir taps visų tolimesnių naujienų ir tobulinimų patikros praktikoje poligonu.

Priešsezoniniai „Formulės 1“ bolidų bandymai traukė ir tebetraukia šios sporto šakos gerbėjų dėmesį. Tik sulig kiekvienais metais po tokių bandymų vis mažėja atsakymų apie tikrąjį komandų pajėgumą ir kovinę parengtį artėjančiam sezonui. Netapo išimtimi ir šiemetiniai pasirengimo sezonui testai, po kurių atsakymų - gerokai mažiau nei likę nežinomųjų.

Čempionų diena

Nepaisant tokių tendencijų, paskutinė bandymų stovykla Barselonoje susilaukė išskirtinio ne tik šios sporto šakos specialistų, žiniasklaidos, bet ir gerbėjų dėmesio.

Daugelis ispanų laikė garbės reikalu apsilankyti trasoje, kurioje paskutinę bandymų dieną dirbo jų numylėtinis, „Ferrari“ pilotas Fernando Alonso. Juk kitos tokios progos jiems teks laukti gana ilgai - iki pat Ispanijos „Grand Prix“ lenktynių, toje pačioje trasoje vyksiančių gegužės 12 d.

Kita vertus paskutinę bandymų dieną galima vadinti tiesiog čempionų diena arba padidintos traukos repeticija, nes sekmadienį tarpusavyje varžėsi keturi iš penkių šių metų pirmenybėse dalyvausiančių čempionų. Stigo tik į „Mercedes“ komandą perėjusio Lewiso Hamiltono, kuris savo darbą baigė šeštadienį.

Tačiau paskutinę dieną durimis trinktelėjo ne vietinis herojus, o „Mercedes“ pilotas Nico Rosbergas, įpylęs dar daugiau žibalo į nesibaigiančių diskusijų laužą apie pastebimai ūgtelėjusį šios komandos meistriškumą bei dideles ambicijas čempionate.

Kitas šios ekipos pilotas L. Hamiltonas, dar prieš bandymus kalbėjęs, jog naujoji jo komanda pirmenybių pradžioje bus pajėgi kovoti tik dėl taškų ir jokiu būdu ne dėl pergalių, pats paneigė pesimistines prognozes, pademonstravęs išties nemenką „Mercedes“ potencialą.

N. Rosbergas ne tik sukorė daugiausia iš visų pilotų ratų (131), bet ir buvo greičiausias, vieną ratą įveikęs per 1 min. 20,130 sek.

Tik 0,364 sek. sekmadienį buvo lėtesnis F. Alonso, apsiribojęs 120 „Catalunya Montmelo“ trasos ratų. Nors pirmauti visada smagu, tačiau ne tokius tikslus puoselėjo Nico ar Fernando bei kiti, dirbę Barselonoje. Nors pilotai ir komandų strategai nemaža dėmesio skyrė naujovėms, tačiau pagrindinė jų užduotis buvo kvalifikacinių ir „Grand Prix“ lenktynių imitacija bei lenktynininkų ir komandas aptarnaujančio personalo tarpusavio sąveika. Suprantama, juk tai buvo paskutinė repeticija prieš pirmenybių startą Melburne kovo 17 d.

Tačiau į Barseloną susirinkę šios sporto šakos specialistai taip ir neišvydo visų naujovių, kurių komandos neabejotinai dar pažers Australijoje, o ir tikrasis lyderių užtaisas šiemet kaip niekad sunkiai apčiuopiamas. Nepaisant to, kad testų stovyklą „McLaren“ pilotas, pasaulio čempionas Jensonas Buttonas paliko pasiekęs trečiąjį rezultatą, po apsinuodijimo maistu (pikti liežuviai plaka, jog ne tik maistu) pasveikęs Kimi Raikkonenas su „Lotus“ liko penktas, o čempiono titulą ginsiantis Sebastianas Vettelis iš „Red Bull“ – tik aštuntas.

Pirmosios dvi testų dienos Barselonoje buvo šaltos ir darganotos, todėl jų metu pasiekti rezultatai didesnės analizės nenusipelno. O šeštadienį ir sekmadienį lyderiais, daugelio nuostabai, tapo „Mercedes“. N. Rosbergui, trimis dešimtosiomis sekundės dalimis pagerinusiam L. Hamiltono diena anksčiau pasiektą rezultatą, pritrūko tik poros dešimtųjų sekundės iki trasos rekordo, kurį 2009 metais įtvirtino su „Formule 1“ jau atsisveikinęs brazilas Rubensas Barrichello.

Labas ir sudie

Nepaisant lydėjusios sėkmės ar atidėtų vilčių ne visi lenktynininkai ir mechanikai po stovyklos Barselonoje atsisveikino būdami pakilios nuotaikos ir lydimi artėjančių batalijų laukimo.

Mat „Formulės 1“ pilotų sąrašai ėmė byrėti dar neprasidėjus čempionato kovoms. Vieną skaudžiausių dūrių patyrė „Marussia“ komandos naujokas Luizas Razia, vietoje kvietimo į bandymus išgirdęs „ačiū, mums nebereikia...“

Ne dėl to, kad jis būtų akimirksniu praradęs sportinę formą ar kitaip nusižengęs. Priežastis – labai proziška ir, deja, dar nereta „Formulėje 1“. Komandai iki žadėto termino ir gerokai po jo taip ir nesulaukus brazilo rėmėjų pinigų nuspręsta su sportininku nutraukti sutartį.

„Esu šokiruotas. Viską, ką galėjau padaryti, dariau teisingai. Tačiau taip nutiko dėl tam tikrų aplinkybių“, - kalbėjo L. Razia, dar nepraradęs vilčių kada nors sugrįžti į „Formulę 1“.

Sutartį su L. Razia nutraukusi „Marussia“ komanda teigia, jog ateityje mielai priimtų brazilą į savo gretas.

„Luizas - puikus vyrukas ir greitas pilotas, tačiau visos komandos turi ir savo verslą. Kartais ne visi dalykai susiklosto taip, kaip norėtųsi. Todėl nereikia čia ieškoti didelių problemų. Tiesiog yra kaip yra“, - nedaugžodžiavo „Marussia“ vadovas Graeme‘as Lowdonas.

Iškritus brazilui laimingą bilietą į jau benuvažiuojantį „Formulės 1“ traukinį ištraukė prancūzas Jules Bianchi, kuris ilgai buvo minimas tarp pagrindinių kandidatų į antrojo piloto vietą „Force India“. Tačiau indams pasirinkus Adrianą Sutilą prancūzas jau buvo „susivyniojęs meškeres“, tačiau besiruošdamas žvejybai išgirdo įsakmų skambutį, kviečiantį tiesiai į bandymus Barselonoje. Barselonoje gana sėkmingai debiutavo ir K.Raikkoneną pakeitęs „Lotus“ atsarginis Davide’as Valsecchi, kuriam teko naudotis visa suomio ekipiruote ir net bolido sėdyne, specialiai pritaikyta Kimi.

26-rių italas D.Valsecchi – praėjusių metų GP2 serijos čempionas, ne viename interviu pavydžiai aimanavęs, jog jo kolegos, pirmenybių prizininkai Estebanas Gutierrezas, Giedo van der Garde, Maxas Chiltonas ir Luizas Razia (kurio ką tik atsisakė „Marusia“), pilotuos greituosius bolidus, o štai čempionui vietos juose nėra.

Iš tiesų apmaudu, nes Davide‘as – tik antrasis (po irgi italo Giorgio Pantano) GP2 serijos čempionas, kuriam iškart nepavyko rasti piloto vietos „Formulėje 1“.

Proga parodyti save atsirado, tačiau ar ji liks tik epizodine, ar sėkmė atsarginiam „Lotus“ pilotui nusišypsos ir daugiau kartų, šiandien niekas negali pasakyti.

Atidėtos, bet nepalaidotos viltys

Barselonoje įsikūrusiose laikinose ekipų stovyklose dažna viešnia buvo ir Oksana Kosačenko – „Formulės 1“ piloto Vitalijaus Petrovo, šiame sporto ešelone praleidusio trejus metus ir pelniusio 64 taškus, bet neradusio sau vietos šiemet, vadybininkė.

V. Petrovas buvo siejamas su ta pačia „Caterham“, kuri jo dėka po pernykščio sezono buvo klasifikuota dešimtoje vietoje, tačiau galų gale pasirinkusia ne gelbėtoją, o Charles‘ą Picą ir Giedo van der Gardę.

„Deja, surinkti tokios sumos, kokios reikalavo komanda, nepavyko. Dabar „Formulėje 1“ -pereinamasis laikotarpis prieš techninio reglamento pasikeitimą ir visos komandos stengiasi turėti savo gretose tuos, kurių geis 2014-aisiais. Todėl gerbiu komandos sprendimą kviesti jaunus sportininkus, juolab, gerokai papildžiusius ekipos iždą“, - interviu rusų žiniasklaidai kalbėjo O. Kosačenko.

Be darbo likusio lenktynininko vadybininkės nuomone, „Formulė 1“, norime to ar ne, smarkiai keičiasi, nes pinigai, pamirštant visur trimituojamą lėšų taupymą, kaskart vaidina vis didesnį vaidmenį. Lenktynininko talentas dažnai nublanksta prieš jų kiekį. „Kas liečia Rusijos dalyvavimą „Formulėje 1“, tai mes jau pernai pastebėjome, jog komanda skambiu „Marussia“ pavadinimu kasdien tampa vis mažiau rusiška. O ir pačioje ekipoje rusų beveik neliko, ir Nikolajus Fomenka („Marussia“sportinių automobilių kompanijos, labiausiai žinomos kaip turinčios savo vardo „Formulės 1“ komandą, vadovas, rusų pramogų pasaulio atstovas, kurio ambicingais, bet dažnai nerealiais planais abejoja net ir itin lojaliai savo šalies automobilių pramonės atžvilgiu nusiteikę rusai), nustojo važinėjęs į lenktynes. Liko tik Rusijos licencija. O šiemet „Formulėje 1“ neliko ir Vitalijaus, - nelinksmai kalbėjo O.Kosačenko ir siūlė paanalizuoti, ko „Formulė 1“ neteks netekusi rusų piloto ant 2014 m. slenksčio, kai Rusijoje numatyta surengti pirmąsias šios šalies istorijoje „Formulės 1“ lenktynes.

Dar kartą pasikartojusi, jog „Formulė 1“ dabar daugiau biznis nei sportas, O. Kosačenko pasidžiaugė kad V. Petrovo patekimas į „Formulę 1“ - jau savaime didelis pasiekimas. – Jis savo puslapį į šios sporto šakos istoriją jau įrašė. Tik pažvelkite, kokia banga nusirito įkandin šio įvykio : daugybė talentingų Rusijos vaikinų išvyko į Europą lenktyniauti. Ir nevisad „už turtingo tėvelio pinigus“.

Dabar jaunieji rusai lenktyniauja „Formulėje 3“, GP3, pasaulinėje „Renault“ lenktynių serijoje, kur į juos investuoja ir įvairios kompanijos. Jiems reikia tik žingsnio norint praverti išsvajotojo greičių pasaulio duris“.

O. Kosačenko sakė esanti įsitikinusi, jog pirmosios Rusijos „Grand Prix“ lenktynės taps didžiuliu stimulu šios sporto šakos plėtrai ir kitai sportininkų kartai jau bus lengviau nei V. Petrovui, kuris šaliai prakirto langą į „Formulę 1“, tačiau šiemet jau nebekrauna lagaminų į Melburną.

Ar kraus ateityje? 50:50 – tokia talentingiausio Rusijos lenktynininko vadybininkės, padėjusiuos praverti šios sporto šakos užkulisius, nuomonė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.