„Formulės-1“ orkestras jau derina stygas Australijoje

Iki „Formulės 1“ 64-ojo čempionato uvertiūros - penktadienio laisvųjų treniruočių – beliko trys dienos.

Antrasis „Ferrari“ pilotas F. Massa prieš naująjį sezoną iškilmingai pagerbtas gimtojo Brazilijoje.<br>„Reuters”
Antrasis „Ferrari“ pilotas F. Massa prieš naująjį sezoną iškilmingai pagerbtas gimtojo Brazilijoje.<br>„Reuters”
Daugiau nuotraukų (1)

Juozas Mažeikis

2013-03-12 17:02, atnaujinta 2018-03-10 03:39

Sek sporto naujienas socialiniame tinkle „Facebook“!

Todėl nenuostabu, kad Australijoje kasdien leidžiasi vis daugiau lėktuvų su šios sporto šakos gerbėjais, o ir kitų žvilgsniai vis labiau krypsta į Melburną, kuriame savo sezoną „Formulė 1“ pradės jau 17-ąjį kartą.

Išvairuoti bolidus iš boksų komandų strategai pasirengę nors ir šiandien. Nekantriai šio momento laukia ir lenktynininkai, kupini ryžto pradėti naują sezoną, kurį sudarys 19-kos etapų čempionato maratonas.

Kas mes pirštinę čempionui?

Bene pagrindinė dar neprasidėjusių pirmenybių intriga – ar pajėgs kas nors iš varžovių mesti rimtesnį iššūkį „Red Bull“ ir jos lyderiui, pastarųjų trejų metų čempionui Sebastianui Vetteliui, kurio sėkme vėl tiki daugelis pasaulio lažybų kontorų?

Per pirmąsias kelias lenktynes atsakymo į šį klausimą tikėtis vargu ar verta, tačiau komandos pasirengimo čempionato batalijoms darbai ir nuotaikos pačioje ekipoje neleidžia atmesti prielaidos, jog ir šis sezonas gali tapti dar vienais „Red Bull“ dominavimo metais.

Nepaisant to, kad per ikisezonines treniruotes energinių gėrimų gamintojo komanda ne tik niekuo nenustebino, bet netgi buksavo dėl regis nereikšmingų smulkmenų. Tačiau „buksavo“ ji ir pernai, o prasidėjus tikrosioms batalijoms nelyginant raketa šovė į priekį.

Pasitikėjimo savo jėgomis teikia ir tai, jog triskart pasaulio čempionas S. Vettelis subrendo kaip lenktynininkas, mokantis susitelkti lemiamu momentu. Nors trečiasis titulas paeiliui iškovotas ne taip lengvai ir įtikinamai kaip antrasis, tačiau Sebastianas, kai jo kortą daugelis laikė beveik mušta, nes jį skyrė net 45 taškų deficitas, praėjusio sezono pabaigoje ėmė ir laimėjo keturias lenktynes paeiliui. Tai buvo nelyginant vokiečio paskutinė vinis į varžovų karstą.

Po trejas pirmenybes iš eilės per visą 63 metų šios sporto šakos istoriją yra pavykę laimėti tik jauniausiam pasaulio čempionui, 25-erių S. Vetteliui, šeštojo dešimtmečio pradžioje Juanui Manueliui Fangio ir legendiniam Michaeliui Schumacheriui. Kitiems tai buvo pernelyg kietas riešutas. Tai irgi daug ką sakantis faktas apie S. Vettelio sportinę brandą.

Dar vienas čempiono titulą ginsiančio sportininko koziris – itin patikimas, kovų užgrūdintas komandos partneris Markas Webberis. Vyriausias amžiumi „Formulės 1“ pilotas, 36 metų M. Webberis puikiai įvaldęs komandinę taktiką, turintis vienuolikos metų ir 198 F-1 lenktynių patirtį, puikiai žino kur ir kada reikia ištiesti nematomą pagalbos ranką ekipos draugui.

Kita vertus australas jaučia, jog ir jo sportinė karjera jau artėja saulėlydžio link. Tad ir jis pats būtų nieko prieš iškovoti taip geidžiamą titulą.

Labiausiai patyręs tandemas

Priešsezoninių prognozių sraute tarp favoritų šiemet dažnai minimas ir „Ferrari“ ekipos vardas.

Daugiausia nerimo keliantis dalykas – italų bolidas. Pastaraisiais metais „Ferrari“ vis stigdavo greičio, tad visos pilotų pastangos būdavo vertos daugiausia antrosios vietos. Tačiau šiemet po bandymų abu komandos lenktynininkai dėl greičio stokos jau neaimanavo.

Pernai „Ferrari“ sportininkai turėjo itin didelių problemų ir dėl per lėtai šylančių padangų, todėl nenuostabu, kad kurdami naują bolidą italai pirmiausia mąstė, kaip greičiau sušildyti padangas. Vilčių pažėrė ir „Pirelli“ gamintojai, teigiantys, jog skirtingų rūšių padangų dilimo indeksas ir jų greitis skirsis maždaug perpus mažiau nei pernai.

Bene daugiausia optimizmo italų ekipos gerbėjams teikia tai, kad raudonųjų pilotai, vienmečiai 31-erių Fernando Alonso ir Felipe Massa – vieni labiausiai patyrusių ir susistygavusių tarpusavyje. Tai irgi turėtų išeiti į naudą. Felipe arčiausiai čempiono titulo buvo 2008 metais, tačiau gimtojoje Brazilijoje sunkiai suvokiamame paskutiniųjų sezono lenktynių finiše tik vieno taško persvara sostą užleido Lewisui Hamiltonui.

Dar po metų – tragiška brazilo avarija Hungaroringe, po kurios jis sugrįžo į greitąsias trasas, tačiau jo vairavime įgudusi akis visgi galėjo įžvelgti sunkiai matomų tos avarijos pasekmių. Pernai sezono pabaigoje Felipe jau pasiekė tokį lygį, kuris jį padarė itin geidžiamu netgi tokioje išrankioje komandoje, kaip „Ferrari“.

Tad jei nepavyks šiemet, F. Massa gali ir nebesulaukti progos ne tik vairuoti raudonąjį „Ferrari“, bet ir apskritai likti aukščiausiame automobilių sporto ešelone.

Iškovoti trečiąjį titulą dar motyvuotesnis turėtų būti F. Alonso, kurį daugelis specialistų laiko talentingiausiu iš visų dabartinių „Formulės 1“ pilotų. Tačiau vien meistriškumo bei patirties neturint konkurencingo bolido neužtenka.

Siurprizų žada daugelis

Klaidinga būtų tik šias dvi komandas laikyti favoritėmis. Net Adrianas Sutilas, tik neseniai užpildęs paskutinę vakanciją „Force India“ komandoje, o kartu ir visoje „Formulėje 1“, išvykdamas į Australiją neslėpė savo ambicijų „...aš irgi noriu tapti čempionu“.

Ketvirtąjį sezoną „Mercedes“ komandoje pasitinkantis Nico Rosbergas palydose į Australiją nedviprasmiškai pareiškė, jog antraeiliai vaidmenys jo jau nebetenkins.

Beje, iš „McLaren“, „Mercedes“ bei „Lotus“ šiemet laukiama ko gero daugiausia siurprizų, nors nei šių komandų vadovai, nei lenktynininkai viešai jų nežada. Viltingai nuteikia tik šių ekipų rezultatai bandymuose.

„Privalome būti greitesni nei pernai. Jei sugebėsime pastoviai finišuoti gerose pozicijose ir būsime greitesni nuo pat pirmųjų lenktynių, įgytume daugiau vilčių pakovoti dėl titulo,“ – kalbėjo „Lotus“ atstovas Kimi Raikkonenas, didžiausių siurprizų laukiantis ne iš saviškių, o iš „Mercedes“.

Suomio nuomone, „Mercedes“ gali nustebinti jau pirmosiose naujojo sezono lenktynėse Australijoje, nes ekipa patraukė ne tik jo dėmesį Barselonoje (Ispanija) vykusių bandymų metu, kai N.Rosbergas ir L.Hamiltonas demonstravo puikų greitį.

Naujojo sezono išvakarėse „McLaren“ pilotas Jensonas Buttonas pareiškė esąs įsitikinęs, jog lyderių kol kas nežino niekas. Jo nuomone, šiemetinės pirmenybės bus dar atkaklesnės, nei praėjusių metų pradžia, kai „Formulės 1“ gerbėjai per pirmąsias septynerias lenktynes ant aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio ovacijomis pasitiko septynis skirtingus pilotus.

„Nemanau, jog šiemet kuri nors ekipa žino tikruosius lyderius, – sakė praėjusio sezono pirmąsias Australijoje ir paskutiniąsias Brazilijoje lenktynes laimėjęs J. Buttonas. - Sužinoti komandų pajėgumą šią žiemą buvo itin sunku. Skirtingi kuro kiekiai bei padangų nusidėvėjimai. Visa tai apsunkino spėliones kas į Australiją atvyks geriausiai pasiruošę. Tačiau tai dalis šio žaidimo, todėl naujo sezono pradžia visada įdomi ir intriguojanti. Šiemet mūsų laukia itin konkurencinga kova dėl čempionų titulo.“

Ryžto kautis dėl pergalių atskiruose etapuose neslepia ir „Williams“ ekipos vadovai bei lenktynininkai, ypač – Pastoras Maldonado.

21-asis vidutiniokų sezonas

Sekmadienį prasidėsiantis sezonas bus 21-asis „Formulėje 1“ stipria vidutinioke laikomai „Sauber“, kuriai irgi būtų pats metas tarti svaresnį žodį.

Peterio Sauberio komanda savo trečiąjį dešimtmetį brangiausioje sporto šakoje pradeda ryžtingai atsisakiusi daug vilčių teikusių, tačiau ne visada jas pateisinusių Kamui Kobayashi ir Sergio Perezo paslaugų ir pasikvietusi didele investicija į ateitį laikomą jauniausiąjį „Formulės 1“ pilotą, 21-erių meksikietį Estebaną Gutierrezą ir iš „Force India“ perėjusį 25-erių vokietį Nico Hulkenbergą.

„Melburne manęs laukia krikštas „Formulėje 1“ ir tai bus su niekuo nepalyginami, atmintyje visą gyvenimą liksiantys įspūdžiai, - laukdamas penktadienio treniruočių kalbėjo E.Gutierrezas. – „Formulė 1“ – naujas mano gyvenimo etapas, į kurį stengiuosi sukoncentruoti visas jėgas ir ryžtą. Nors trasa man nežinoma, tačiau viliuosi, jog laisvosios treniruotės padės ją įsiminti ir perprasti bei geriau pasiruošti laukiančioms kvalifikacinėms ir „Grand Prix“ lenktynėms“.

Komandos vyriausiąjį lenktynių inžinierių Tomą Makkalou viltingai nuteikia ne tik aktyvi bandymų programa, kurios metu pilotai įveikė net 5308 kilometrus, bet ir greita abiejų naujokų adaptacija kolektyve ir puikūs tarpusavio santykiai.

„Itin svarbu iš karto tinkamai išnaudoti mūsų potencialą, nes kai kurie požymiai leidžia spręsti, jog daugelio komandų galimybės, bent jau sezono pradžioje, gali būti apylygės“, - prognozuoja „Sauber“ specialistas.

Čempionatas statistikos veidrodyje

Pagal daugelį statistinių rodiklių, su kurių dalimi lrytas.lt jau supažindino skaitytojus ankstesniuose rašiniuose, didelių naujovių nėra.

Šiemetinio sezono batalijas pradedančių pilotų amžiaus vidurkis – 26,6 m. (pernai – 27,9).

Šeši lenktynininkai perkopę 30-tį, 16 – iki 30 metų. Vyriausi amžiumi – „Ferrari“ pilotai F.Alonso ir F. Massa, kurių amžiaus suma – 62 metai, o jauniausi „Marussia“ lenktynininkai Maxas Chiltonas ir Jules Bianchi (44 metai).

„Formulėje 1“ šiemet varžosi 10 šalių – Didžiosios Britanijos, Prancūzijos, Vokietijos, Brazilijos, Australijos, Meksikos, Ispanijos, Suomijos, Olandijos ir Venesuelos – sportininkai.

Net po keturis lenktynininkus į „Formulę 1“ delegavo Vokietija, Prancūzija ir Didžioji Britanija.

Penkių pilotų laukia namų trasos, kuriose rengiamos Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Australijos, Ispanijos ir Brazilijos „Grand Prix“ lenktynės.

Europai atstovauja 16 lenktynininkų. Pietų (Brazilija ir Venesuela) ir Šiaurės Amerikai (Meksika) bei Australijai – po du.

Tituluočiausias čempionato dalyvis – triskart pasaulio čempionas S.Vettelis, daugiausia pergalių lenktynėse (30) yra iškovojęs F.Alonso, daugiausia kvalifikacijų (36) laimėjo S.Vettelis, daugiausia kartų (86) ant nugalėtojų pakylos stovėjo F. Alonso, daugiausia greičiausiųjų ratų (37) yra nuvažiavęs K. Raikkonenas, daugiausia sezonų vienoje komandoje (8-ąjį „Ferrari“ ekipoje) sutinka F. Massa.

Statistika – daug ką pasakanti, tačiau ji trapesnė nei kortų namelis. Keletas jos grafų subyrės jau po pirmųjų sezono – Australijos „Grand Prix“ lenktynių, kurios, tikėkimės, į istoriją įrašys naujų herojų vardus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.