„Formulės-1“ galva B. Ecclestone'as – apie S. Vettelį, sezono intrigas ir moteris lenktynininkes

Ankstų sekmadienio rytą Lietuvos laiku Melburno trasoje bus duotas startas naujajam „Formulės-1“ sezonui. Šios sporto šakos gerbėjai sutinka – intrigos čempionate labai daug, o kas laimės Australijos „Grand Prix“ labai sunku pasakyti. Jiems antrina ir „Formulės-1“ galva, komercinių teisių savininkas Bernie Ecclestone'as, pripažinęs, kad vis dar jaučia jaudulį prieš sezono pradžią.

B. Ecclestone'as mano, kad „Formulei-1” jau reikia moters lenktynininkės.<br>AP
B. Ecclestone'as mano, kad „Formulei-1” jau reikia moters lenktynininkės.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2013-03-16 23:40, atnaujinta 2018-03-09 20:48

Sek sporto naujienas socialiniame tinkle „Facebook“!

82 metų B. Ecclestone'as prieš 2013 metų sezono startą kalbėjo apie intrigą, lenktynininkes moteris, savo idealią „Formulės-1“ komandą, čempioną Sebastianą Vettelį bei Lewiso Hamiltono šunį.

Apie moteris „Formulėje-1“

- „Formulė-1“ žengia į naująjį sezoną, kuriame varžysis vien vyrai. JAV sėkmė lydi lenktynininkę Danica Patrick. Ar po poros metų čia išvysime ir lenktynininkę moterį? - formula1.com paklausė B. Ecclestone'o.

- Nėra priežasties, kodėl taip neturėtų būti. Danica su viena iš komandų pasirodytų gerai. Dauguma žmonių nerimauja, kad moteriai gali būti sunku susitvarkyti važiuojant tokiu dideliu greičiu, tačiau ji jau įrodė, kad tai netrukdo. Ji vairavo bolidą ir tai darė gerai. Žinoma, suprantu ją ir negaliu jos kaltinti. Ji nelabai norėtų rizikuoti savo įvaizdžiu JAV. Juk D. Patrick gali atvykti pas mus ir nieko nepadaryti.

- Vargu, ar 30 metų D. Patrick norės išmėginti dar neatrastus vandenis „Formulėje-1“. Tačiau kaip manote, kiek laiko prireiks, kad surastumėte kokią nors į ją panašią moterį, galinčia žengti žingsnį į „Formulę-1“?

- Tokios moters ieškau daugybę metų. Visuomet maniau, kad tai – labai gera idėja.

- „Red Bull“ su savo jaunųjų talentų ugdymo programa aktyviai ieško talentų. Ypač JAV, tačiau programoje nematyti moters...

- Aš esu prieš keletą metų kalbėjęs su „Red Bull“ vadovu Dietrichu Mateschitzu apie amerikiečių komandos problemas. Tuomet aš jau pasakiau, kad norėtume amerikietės lenktynininkės. Jis atrodė tam pasirengęs.

Apie sezoną

- Ar po šitiek metų vis dar jaučiate jaudulį prieš naujojo sezono startą?

- Tikrai taip. Aš, kaip ir visi, net negaliu įsivaizduoti, kam pavyks laimėti, kaip viskas klostysis.

- Ko tikitės iš 2013 metų sezono?

- Neseniai kalbėjausi su „Ferrari“ direktoriumi Stefano Domenicali, kuris susitikti su manimi susitikti atvykęs į Londoną. S. Domenicali man sakė, kad mano, jog „Red Bull“ ir toliau bus didžiausias varžovas „Ferrari“ ekipai. Aš sutikau. Jie yra grėsmingi ir labai pavojingi. O iš žvelgiant iš „Red Bull“ stovyklos, jų didžiausia varžovė bus „Ferrari“.

- „Mercedes“ komandai per pastaruosius metus nesisekė. 2013-iems jie pasikvietė naujų darbuotojų. Taip pat pasirašė kontraktą su Lewisu Hamiltonu. Galbūt jiems šiemet pasiseks?

- Per bandymus jie pademonstravo, kad yra konkurencingesni nei anksčiau. Kai su komanda kalbėjau apie L. Hamiltono įsigijimą, pasakiau, kad jeigu jie jį turės, ateis ir tinkami žmonės. Juk jie manys, kad jungiasi prie laiminčios komandos. Nustebčiau, jeigu „Mercedes“ neiškovotų nė vienos pergalės.

- Vienas iš žmonių, kuris manė, kad L. Hamiltonas „Mercedes“ pavers laiminčia komanda – Paddy Lowe'as, kuris 2014 metais prisijungs prie šios komandos ir užims techninio direktoriaus postą. Ar tai jų kitas svarbus žingsnis, kalbant apie techninę pusę ir itin svarbų 2014 metų sezoną?

- Tikiuosi, kad taip. Juk dėl to jie ir pradėjo labai rimtai žiūrėti į visus reikalus.

- Dabar susidaro įspūdis, kad „McLaren“ ieško jaunų talentų, tačiau ar ateityje dėl prarastų patyrusių techninio personalo darbuotojų jie netaps mažiau konkurencingi?

- Galbūt pamatysime, kad jų „antrasis lenktynininkas“ nėra antrasis. Gal jis bus toks geras, kaip ir visi tiki. Manau, kad situacija išėjo į gerą Jensonui Buttonui. Dabar jis jaučiasi lyg vestų visus į priekį, o anksčiau galvodavo, kad yra antrasis. Dabar jis – numeris 1. Manau, kad išvysime visai kitokį Jensoną.

Apie pinigus

- Visai neseniai virė įdomi diskusija, kurios metu buvo pasiūlyta įdomi verslo formulė. Jūs, kaip vadovas, pasitrauktumėte, priimtumėte rėmėjus ir tuomet visi gauti pinigai būtų dalijami visoms komandoms, pagal jų pasiekimus. Ar toks jūsų pareiškimas – noras visus pabudinti, ar tai buvo rimtas pasvarstymas?

- Visas šitas reikalas būtų labai sudėtingas. „Formulė-1“ nėra toks paprastas verslo modelis, kuris veiktų lengvai.

- Tačiau ar tai nereikštų, kad atsirastų biudžetų lubos?

- Kodėl? Jeigu jie gautų pinigus, priklausomai nuo pasiekimų, tačiau vis tiek išleistų per daug, tai iš kur tie pinigai ateitų? Ar tai pakeistų situaciją, kurią turime dabar? Komandos visuomet norės išleisti viską, ką tik gauna. Ir nesvarbu, iš kur tie pinigai. Ir jeigu būtų kažkokios lubos, tai nieko nekeistų. Jie vis tiek rastų būdus, kaip gauti ir išleisti pinigus.

- Viena 2012 metų sezono komanda iki šio sezono neišsilaikė. Ar tai – prasto verslo modelio pavyzdys. O galbūt vis daugiau komandų ištinka rimtos bėdos?

- Tai nebuvo blogas verslo modelis. Tiesiog tai kainavo per daug pinigų, o jie negalėjo jų surasti. Žmonės nebuvo pasirengę investuoti dar daugiau, todėl ir sustojo.

Apie „Formulės-1“ ateitį

- Jeigu galėtumėte sukurti savo „Svajonių komandą“. Kas taptų komandos direktoriumi? Techniniu vadovu? Kurie lenktynininkai lenktyniautų?

- Pradėkime nuo pilotų. Savaime aišku, kad pasirinkčiau Sebastianą Vettelį. Su juo sutariu labai gerai. Tuomet dar pasirinkčiau Fernando Alonso. Dar yra ir L. Hamiltonas. Pažiūrėčiau, kuris iš jų būtų pigesnis (juokiasi). Dėl kitų dalykų žiūrėčiau į „Red Bull“ komandą. Kiti irgi taip daro.

- Pastaruoju metu tarp komandų dažnai migravo personalo darbuotojai. Vyksta arši kova dėl techninių darbuotojų?

- Tai nėra tiesiogiai susiję tik su „Formule-1“. Tokius dalykus atrasite kiekviename sporte. Pažiūrėkite į futbolą – tai geriausias pavyzdys. Tačiau paimkite nugalėtojų komandas ir sunkiai tai pamatysite tarp jų.

- L. Hamiltonas įsigijo šunį ir jį pasiėmė į Barselonos bandymus. Ar jis turėjo gauti jūsų leidimą?

- Taip, ir jį gavo. Aš esu didelis buldogų gerbėjas. Aš jam pasakiau, kad būčiau laimingas, jeigu galėčiau šuniui įteikti leidimą į trasą (juokiasi). Būčiau laimingas prižiūrėdamas šunį, kol L. Hamiltonas lenktyniautų.

- „Formulės-1“ kalendorius susidūrė su problemomis, nes rengėjai dėl ekonominės situacijos susiduria su finansiniais sunkumais. Ar tam yra vienintelis sprendimo būdas – surasti naujų trasų?

- Kurie rengėjai?

- Niurburgringas, pavyzdžiui, buvo labai svyruojantis kandidatas...

- Kodėl taip atsitiko?

- Blogas valdymas?

- Būtent.

- Tai kur link juda „Formulė-1“?

- Faktas, kad „Formulė-1“ - pasaulio čempionatas. Ne Europos. Galbūt ir prarasime keletą trasų Europoje, nes judame į kitas pasaulio vietas. Yra daug šalių, beldžiančių į duris.

- Kaip dėl Tailando?

- O kaip dėl Tailando? Labai geras klausimas.

- Meksika? Jie turi „Formulės-1“ istoriją ir dabar čia lenktyniauja du meksikiečiai.

- Viskas yra įmanoma.

- Esate „Formulės-1“ komercinių teisių savininkas. Jeigu S. Vettelis ketvirtąjį sezoną iš eilės laimėtų, būtų nenaudingas dalykas?

- Tai nebūtų blogai. Būtų gerai taip pat, jeigu laimėtų ir kas nors kitas.

Apie S. Vettelį

- Gerai sutariate su S. Vetteliu. Ar atradote jo silpnybių?

- Jis nepakenčia pralaimėti. Kad ir mūsų mėgstamame stalo žaidime – jis geras, tačiau man pralaimi. Tai tikrai jo nedžiugina (juokiasi). Sebastianas labai mėgsta varžytis.

- Jis vis tiek primena kaimynystėje gyvenantį berniuką, nors laimėjo tris titulus paeiliui. Atrodo, kad stresas nedaro jam įtakos. Ar tai vieną dieną pasikeis?

- Taip bus tol, kol jis supras, kad nebegali to tverti. Nesmerkite to, koks jis yra. Nėra lengva būti paprastam, kai šitaip sekasi. Dėl pergalių jis dirba sunkiai. Jos lengvai neateina.

- Pernai buvo pasklidę gandai, kad S. Vettelis gali atsidurti „Ferrari“ komandoje. Tačiau „Red Bull“ ekipoje jis jaučiasi gerai, tai kam jam išvykti? Kaip manote, ar įmanoma, kad lenktynininkas visą savo karjerą praleistų vienoje komandoje?

- Kodėl ne? Jis ten laimingas. Komanda vystosi, tad kam jam išvykti? Visa komanda yra laiminga ten būdama, todėl ji ir yra sėkminga.

- Inžinierius Adrianas Newey, turbūt, yra svariausia priežastis, kodėl S. Vettelis lieka „Red Bull“ komandoje...

- Galbūt. Žmonės dažnai pasibeldžia į A. Newey duris, tačiau nematau priežasties, kodėl jis turėtų išvykti.

- Ar tiesa, kad Niki Lauda („Mercedes“ komandos narys, suderėjęs kontraktą su L. Hamiltonu. - Red.) galėtų nužudyti, kad tik pasirašytų sutartį su A. Newey?

- Tikrai taip. Manau, kad jis tai galėtų (juokiasi).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.