„Formulė-1“ Malaizijoje - klastinga trasa ir 56 pragaro ratai

„Formulės-1“ traukinys sustojo Malaizijoje, kur šį sekmadienį, prabėgus tik savaitei po pirmenybių starto, rengiamos čempionato antrojo etapo lenktynės. Sporto gerbėjai viliasi, kad jos turėtų atskleisti daugiau paslapčių apie šiemetinį komandų pajėgumą ir tikruosius jų kėslus, negu pirmenybių pradžia Australijoje, kur paslapties skraistę padėjo išsaugoti labai jau nepalankios ir permainingos oro sąlygos.

Sepango trasoje jau įvyko pirmosios treniruotės.<br>AP
Sepango trasoje jau įvyko pirmosios treniruotės.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

Juozas Mažeikis

Mar 22, 2013, 4:52 PM, atnaujinta Mar 9, 2018, 11:53 AM

Sek sporto naujienas socialiniame tinkle „Facebook“!

Tačiau, kad lenktynininkų laukia papildomų rūpesčių nekeliančios maudynės saulės spinduliuose, garantuoti negali niekas. Priešingai, pranašaujami irgi permainingi orai su šioms platumoms būdinga 35-38 laipsnių karščio šutra ir ją kiek atvėsinti žadančiu lietumi, kurio tikimybė didžiausia būtent sekmadienį ir būtent lenktynių metu.

40 procentų lietaus galimybę sinoptikai prognozuoja ir penktadienio treniruočių metu, o dar šiek tiek mažesnę - per šeštadienio kvalifikacines varžybas.

Sinoptikai kartais ir apsirinka, tačiau keturiolikos Malaizijos „Grand Prix“ lenktynių istorija įtikinamai byloja, kad neįdomių varžybų čia dar nėra buvę. Pakanka prisiminti kad ir pernykštes - permainingas ir nenuspėjamas, dėl liūties užsitęsusias beveik tris valandas ir ne kartą stabdytas.

Trasa, atitinkanti daugelio lūkesčius

Malaizijos „Grand Prix“ sekmadienio lenktynės trasos valdytojams ir administracijai taps maža, tačiau džiugia švente net nepaisant jų baigmės ar būsimų oro sąlygų. Tai bus neeilinės, jau penkioliktosios lenktynės 1999 m. naujai pastatytoje Sepango trasoje, debiutavusioje tų pačių metų spalio 17 dieną.

Ką tik atsiradęs varžybų kalendoriuje naujas „Formulės 1” žiedas iš karto sukėlė ir lenktynininkų, ir čempionato organizatorių susižavėjimą. Sepango trasa puikiai įrengta, joje yra penkiolika gana klastingų posūkių, kuriuos įveikdami sportininkai turi pademonstruoti visą įgūdžių arsenalą, ir dvi itin ilgos ir greitos tiesiosios, tinkamos įrodyti visas bolidų greičio technologijas. O svarbiausia – trasa pakankamai saugi, nestokojanti vietų netikėčiausiems lenkimo manevrams.

Sepango trasos Malaizijoje plotis – 16 metrų, o plačiausia žiedo vieta siekia net 22 metrus. Tad ji nė iš tolo nepanaši į Vengrijos „Hungaroringą” ar siauras Monte Karlo gatveles, kartą metuose tampančias „Formulės 1“ trasa, kurioje lenkimui ir pilotų fantazijai nedaug vietos.

Ministras pirmininkas išgarsino save ir šalį

Idėja pasikviesti karališkąsias lenktynes į Malaiziją ir per jas garsinti savo šalies vardą kilo šios sporto šakos entuziastui, Malaizijos ministrui pirmininkui Mohatirui Mohamadui.

Nors šalį smaugė nemenkos finansinės problemos, iš jos biudžeto trasos statybai Sepange buvo atseikėta 75 milijonai JAV dolerių.

Vieta parinkta irgi kone ideali. Netoli tarptautinis Kvala Lumpūro aerouostas, o tai labai patogu į varžybas ir iš varžybų nemenką bagažą gabenančioms komandoms.

Sepango trasa pastatyta buvusiose palmių aliejaus plantacijose ir užima 270 hektarų plotą. Naujai iškilusiame visus tarptautinius reikalavimus atitinkančiame sporto komplekse pasirūpinta ne tik sportininkais bei lenktynes aptarnaujančiu personalu, bet ir žiūrovais. Čia įrengta 130 tūkstančių sėdimų vietų tribūnose. Itin puošni bei patogi centrinė tribūna, talpinanti net 30 tūkstančių svečių. Ji yra tarsi savotiška salelė tarp dviejų greitų tiesiųjų, kurias abi jungia 180 laipsnių posūkis. Iš čia matosi net 70 procentų trasos.

Nors bilietai į centrinę tribūną brangiausi, būtent jie išperkami pirmiausia. Tačiau net ir pardavus visus bilietus arenoje dažnai matosi tuščių vietų. Keista, tačiau prognozuojamos liūtys pirmiausia gąsdina ne sportininkus, o žiūrovus. Ryškiausias to pavyzdys - pernykštės lenktynės, kurių kvalifikaciją stebėjo pilnos tribūnos, o pagrindines lenktynes, išsigandę sinoptikų prognozių jog dangus maišysis su žeme, tik 85 tūkstančiai žiūrovų.

56 pragaro ratai

Malaizijoje „Formulės-1” sportininkų laukia 56 Sepango trasos ratai, sudarantys bendrą 310,408 kilometro lenktynių distanciją. Vieno rato ilgis – 5,543 kilometro.

Čia vykstančios lenktynės labai įdomios žiūrovui, tačiau dėl alinančio karščio ir tiesiog slegiančios didžiulės drėgmės – labai nelengvos lenktynininkams. Ne kartą teko matyti, kaip komandos personalui finišą kirtusiam sportininkui tekdavo padėti išlipti iš bolido. Todėl neatsitiktinai tuos 56 ratus iki lenktynių finišo daugelis vadina tikrais pragaro ratais.

Po tris pergales Sepange yra laimėję karjerą jau baigęs Michaelis Schumacheris ir kautis dėl čempiono laurų nusiteikęs Fernando Alonso, po dvi – čempiono titulą ginantis Sebastianas Vettelis ir šių metų pirmenybes pergale pradėjęs Kimi Raikkonenas, po kartą - Eddie Irvine‘as, Ralfas Schumacheris, Giancarlo Fisichella ir Jensonas Buttonas.

Net penkias kvalifikacines varžybas Malaizijoje laimėjo tituluočiausias visų laikų „Formulės 1“ lenktynininkas M.Schumacheris, po dvi – F. Alonso ir Felippe Massa, po vienas G.Fisichella, J.Buttonas, Markas Webberis, S. Vettelis ir Lewisas Hamiltonas.

Vargina ne tik karštis, bet ir didžiuliai, net iki 310 km/val., o kartais - ir daugiau, čia išvystomi greičiai. Greičiausios - dvi šios trasos architekto Hermano Tilkės suprojektuotos tiesiosios, tikros variklių žudikės. Neveltui FIA būtent šiose atkarpose nustatė ir DRS zonas.

Valdyti joje bolidą, ypač lenktynių pradžioje, irgi nelengva, nes kuro bakai, kai nebeliko galimybių juos papildyti varžybų metu, užpilami sklidinai. Greita Sepango trasi nėra taupi degalams, nes vidutiniškai viename jų rate sudeginama po 2, 6 kilogramo. Todėl nesunku paskaičiuoti, kad norint sėkmingai pasiekti finišą ir turėti bent litrą rezerve minimalus bolidų svoris nuo 642 kilogramų turi padidėti dar bent 150 kg.

Ir karalius privalėjo praleisti juokdarį

Nors blankių lenktynių Malaizijoje nebuvo, tačiau daugeliui ilgam įsiminė pirmosios, sutapusios su trasos atidarymo iškilmėmis 1999-aisiais. Tada pirmąją eilutę į naują trasos pergalių metraštį įrašė „Ferrari” komandos garbę gynęs airis E. Irvine’as.

Būtent į Sepangą po ilgos priverstinės pertraukos, kai Silverstoune patirtoje avarijoje susilaužė koją, buvo priverstas sugrįžti M. Schumacheris. Nors sezonas čempiono laurais vokiečiui jau nebekvepėjo, noras padėti čempionatą laimėti tuomet pirmavusiam komandos draugui E. Irvine’ui metė Michaelį į kovos verpetus.

Vokietis laimėjo kvalifikacines varžybas, savo persvarą nesunkiai jis įrodė ir lenktynių metu, tačiau turėjo paklusti „Ferrari“ komandinei taktikai ir praleisti airį į priekį. Tai jam irgi pavyko, o, svarbiausia, visų likusių lenktynių metu Michaelis šaltakraujiškai atmušinėjo Mikos Hakkineno atakas.

Taigi, dažnai kaltinamas, jog jam dirbo kiti „Ferrari“ lenktynininkai, M. Schumacheris ir pats buvo priverstas paragauti nuodų iš tos pačios taurės, o į kairę ir į dešinę mėgęs seikėti patarimus Eddie laimėjo trasos inauguracines lenktynes, bet ne čempionatą.

Tačiau „Ferrari” stovykla triumfavo neilgai. Dar nespėjus išsiskirstyti žiūrovams, FIA ekspertai paskelbė, jog italų komandos bolidų prieš kokpitą esantys deflektoriai neatitinka techninių reikalavimų, todėl etapo rezultatai anuliuojami.

Lenktynių kuluaruose imta kalbėti apie aršiai tuomet su italais kovojusios „McLaren” „protekciją”. Visus stebino, jog tie patys komisarai jokių pažeidimų neaptiko ankstesnių etapų metu arba bent jau po kvalifikacinių varžybų, kurioms pasibaigus abi raudonosios mašinos užėmė pirmąją starto eilę.

„Ferrari” komanda nesitaikstė su tuo ir įteikė apeliaciją Pasaulio automobilių sporto tarybai. Netrukus FIA apeliacinis teismas panaikino E. Irvine’o ir M. Schumacherio diskvalifikaciją Malaizijos „Grand Prix” etape, grąžindamas jiems taškus už iškovotas pirmąją ir antrąją vietas.

Tad suomiui M.Hakkinenui, po pirmojo verdikto jau paskelbtam pasaulio čempionu, savo pranašumą dar teko įrodinėti lenktynių trasoje.

Antras kartas nemeluos?

Malaizijos „Grand Prix“ lenktynės kelia papildomą intrigą žinoma ne dėl prisiminimų. Po sezono debiutinių lenktynių Australijoje liko labai daug neaiškių klausimų, į kuriuos maga kuo greičiau sulaukti atsakymo.

Daugelis sutinka, jog netikėčiausių siurprizų šiemet galima tikėtis iš „tamsiaisiais arkliukais“ laikomų „Lotus“ ir „Mercedes“, ypač po kiek netikėtos pirmosios ekipos piloto K. Raikkoneno pergalės.

Ne tik ekspertai pripažįsta, jog net „Red Bull“ susidūrė su tam tikrais sunkumais. Jei jie tikri, tai kiek laiko tęsis, o jei ne – kada energetinių gėrimų gamintojai nustos imituoti katės šėliones su pele?

Galbūt tik „Ferrari“ ir „McLaren“, nepaisant pastarosios konfūzo pasirenkant degalų kiekį, dalinai atskleidė ko yra vertos.

Malaizijoje ypač daug laukiama iš „Sauber“, „Williams“ ir kitų, kurios pirmojo etapo varžybose pateko į lietingo Australijos rudens šešėlį.

Kai spaudos konferencijoje žurnalistai paklausė vieno pirmųjų į Malaiziją iškart po pergalingo finišo Melburne atskridusio K. Raikkoneno kaip suomis atšventė pergalę, Kimi sakė nematęs reikalo švęsti.

„Vėlų rudenį tai jau švęsime kaip reikiant“, - nesunku atspėti kokias viltis šiemet puoselėja 2008 m. su „Ferrari“ čempiono titulą iškovojęs suomis.

Ar jo ryžtas dar labiau sustiprės po antrųjų lenktynių Malaizijoje, sužinosime sekmadienį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.