Svarbus „Formulės 1“ savaitgalio lenktynių dalyvis – Bahreino trasa

Nuo praėjusių „Formulės 1“ lenktynių Šanchajuje praėjo dar visai nedaug laiko, tad verta trumpai apžvelgti, kas nutiko ten.

A. Volungevičius yra „Viasat Sport Baltic“ komentatorius.<br>J. Stacevičius
A. Volungevičius yra „Viasat Sport Baltic“ komentatorius.<br>J. Stacevičius
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Volungevičius

Apr 20, 2013, 8:25 PM, atnaujinta Mar 7, 2018, 11:38 PM

Truputį nustebau, kad kai kurioms komandoms minkštesnės padangos sudarė problemų. Panašu, kad dėl to labiausiai nukentėjo „Red Bull“ ir „Mercedes“ komandos. „Buliai“ taikė išvis labai konservatyvią ir priešingą lyderiams taktiką. Tuo tarpu labai stipriai pasirodė „Ferrari“ ir „Lotus“. Jei Kimmi Raikkonenas nebūtų pakliuvęs į susigrūdimą lenktynių pradžioje ir pažeidęs bolido, manau, kad jis galėjo konkuruoti net su Fernando Alonso.

Jau praėjo pirmosios trejos lenktynės ir prieš Bahreino etapą jau galima įvardinti tam tikras tendencijas. Kaip rašiau praėjusią savaitę, šį sezoną yra keturios stiprios komandos, kurios kovos tarpusavyje: „Red Bull“, „Mercedes“, „Lotus“ ir „Ferrari“. Pastaroji, nors ir labai stipri, vis dėlto jų pasirodymams turi įtakos trasų charakteristikos ir orai.

Žvelgiant atidžiau į Bahreino trasą, galima įžvelgti kelias jos savybes, kurios turės įtakos lenktynėms. Visų pirma tai daug tiesiųjų ir lėti posūkiai. Antra savybė – šiurkštus trasos paviršius. Trečia – aukšta temperatūra. Pagaliau ketvirta – smėlis, kurį į trasą atpučia vėjas.

Bahreino trasa nėra sudėtinga, tačiau smėlis turi labai daug įtakos lenktynėms. Trasa lenktynių trajektorijoje pamažu valosi, ir galima važiuoti vis greičiau. Tačiau už šios trajektorijos ribų yra labai slidu ir lenkimai tokiomis sąlygomis sudėtingi. Šioje trasoje patogu tokiems bolidams, kurie stabiliai stabdo. Taip pat svarbu ir ratų sukibimas išvažiuojant iš „lėtų“ posūkių: tuomet ir rato laikas būna geras, ir mažiau dyla užpakalinės padangos. Gerą sukibimą išvažiuoti iš „lėtų“ posūkių turi „Red Bull“ ir „Lotus“ bolidai.

Kitas labai svarbus aspektas, šiurkštus trasos paviršius, bus naudingas „Mercedes“ ir „Red Bull“ bolidams. Tokioje trasoje kietos padangos dėvisi lėčiausiai, o kaip tik šių komandų bolidai su kietomis padangomis „jaučiasi“ ypač gerai.

Gal ir sutapimas, o gal ir ne, kad „Pirelli“ kaip tik Bahreino trasai pasiūlė kietas ir vidutinio kietumo padangas. Žinia, kad jau kurį laiką „Red Bull“ ir „Mercedes“ užsiima lobizmu, kad „Pirelli“ visoms komandoms siūlytų ne minkštas padangas, o kuo kietesnes. Žinoma, Bahreine kietos padangos bus gerai visiems, tačiau dėl charakteristikų jos bus palankiausios „Red Bull“ ir „Mercedes“. Be to, tai gali būti ženklas, kad „Pirelli“ pasiduoda šių komandų spaudimui.

Šią situaciją būtų galima palyginti su grožio konkursu, kuriame vienas komisijos narys mėgsta raumenis, kitas − šviesius plaukus. Jei koks nors raumeningas konkursantas galėtų pašalinti komisijos narį, kuriam patinka šviesūs plaukai, tuomet „raumenų kalnas“ turėtų daugiau šansų laimėti konkursą nei šviesiaplaukiai.

Susumavus Bahreino trasos charakteristikas, jos palankiausios „Red Bull“ ir „Lotus“, o kalbant apie atskirus lenktynininkus, trasa bus gera agresyviausiems, pavyzdžiui, Lewisui Hamiltonui.

Norėčiau atkreipti dėmesį į dar vieną dalyką, kuris gal ir ne taip pastebimas, nes būdingas ne favoritų komandai. „Caterham“ bolidu penktadienį laisvojoje treniruotėje važiuos Heiki Kovalainenas. Ekipa anksčiau atsisakė jo, bandydama sutaupyti. Tačiau paaiškėjo, kad komandai labai trūksta aukštos kokybės lenktynininko. Matyt, dabar jie ieško būdų, kaip finansuoti H. Kovalaineno dalyvavimą vėlesnėse sezono lenktynėse.

Šįkart asmeniniai mano lūkesčiai − pamatyti skirtingas lenktynių taktikas. Tikiuosi išvysti įtemptą kovą laisvosiose treniruotėse. Jei prieš kvalifikaciją bus apylygiai rezultatai, tuomet komandos tobulins savo kvalifikacijos ir visų lenktynių planus. Tad tikiuosi šiose lenktynėse išvysti daugybę skirtingų būdų pasiekti finišą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.