N. Rosbergas Monake pakartojo tėvo sėkmę

Nico Rosbergas laimėjo avarijomis paženklintas „Formulės 1” lenktynes Monake – praėjus 30 metų nuo savo tėvo Keke triumfo to paties Viduržemio jūros pakrantės miesto gatvėse.

N.Rosbergas iškovojo antrąją pergalę per karjerą „Formulės 1” lenktynėse.<br>AP nuotr.
N.Rosbergas iškovojo antrąją pergalę per karjerą „Formulės 1” lenktynėse.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2013-05-27 06:00, atnaujinta 2018-03-06 05:53

Mercedes” lenktynininkas vakar pirmavo nuo lenktynių starto iki finišo. Jam nesutrukdė ir tai, kad saugos automobiliai dukart buvo pasirodę trasoje, o varžybos stabdytos 25 minutėms.

Tai buvo tik antroji 27 metų vokiečio pergalė per karjerą – kaip antroji buvo ir jo suomiui tėvui 1983 metais.

„Red Bull” lenktynininkas Sebastienas Vettelis užlipo šalia tautiečio ant prizininkų pakylos ir iki 21 taško padidino persvarą bendrojoje įskaitoje prieš antrąją vietą užimantį suomį Kimi Raikkoneną, kuris šeštajame iš 19 etapų finišavo dešimtas.

N.Rosbergas sėkmės sulaukė jam gerai žinomose gatvėse, nes Monakas buvo jo namai nuo mažų dienų.

„Tai nepaprasta, – sakė N.Rosbergas. – Tai mano namai, aš užaugau čia, todėl ši pergalė man – išskirtinė.

Visas savaitgalis susiklostė puikiai. Automobilis buvo tikrai geras, padangos atlaikė puikiai, ir tai buvo raktas į pergalę. Esu apimtas ekstazės.”

Australas Markas Webberis („Red Bull”) finišavo trečias prieš pat 2008 metų pasaulio čempioną anglą Lewisą Hamiltoną („Mercedes”).

Nors N.Rosbergas važiavo sklandžiai, avarijų netrūko lenktynėse Monako gatvėmis, ir tai patvirtino, kad ši trasa – viena sudėtingiausių „Formulės 1” pirmenybėse.

Raudonoji vėliava pasirodė pralėkus 30 ratų, kai venesuelietis Pastoro Maldonado buvo stumtelėtas į sieną „Marussia” lenktynininko Maxo Chiltono.

Kiek anksčiau Felipe Massa iš „Ferrari” komandos irgi pateko į avariją – tai buvo tarsi brazilo avarijos šeštadienį per treniruotę kopija. Vakar F.Massa šiek tiek susižeidė kaklą – jam prireikė nedidelės medikų pagalbos.

Saugos automobilis pasirodė antrą kartą, kai prancūzas Romainas Grosjeanas savo „Lotus” mašina įsirėžė į Danielio Ricciardo vairuojamą „Toro Rosso”.

Buvo įvykių ir už trasos ribų.

Likus mažiau nei valandai iki lenktynių „Red Bull” pateikė oficialų protestą dėl „Mercedes” komandos veiksmų.

„Red Bull” pasipiktino, kad varžovai dalyvavo slaptuose „Pirelli” padangų bandymuose Ispanijoje prieš porą savaičių. („Reuters”, AP, LR)

Monako lenktynės

Pasaulio čempionato 6-asis etapas. Trasos ilgis – 307,574 km (58 ratai). 1. N.Rosbergas (Vokietija, „Mercedes”) – 2 val. 17 min. 52,056 sek., 2. S.Vettelis (Vokietija, „Red Bull”) – atsiliko 3,888 sek., 3. M.Webberis (Australija, „Red Bull”) – 6,314 sek., 4. L.Hamiltonas (Anglija, „Mercedes”) – 13,894 sek., 5. A.Sutilas (Vokietija, „Force India”) – 21,477 sek., 6. J.Buttonas (Anglija, „McLaren”) – 23,103 sek., 7. F.Alonso (Ispanija, „Ferrari”) – 26,734 sek.,), 8. J.E.Vergne’as (Prancūzija, „Toro Rosso”) – 27,223 sek., 9. P.di Resta (Škotija, „Force India”) – 27,608 sek., 10. K.Raikkonenas (Suomija, „Lotus”) – 36,582 sek.

Bendroji įskaita. 1. S.Vettelis – 107 taškai, 2. K.Raikkonenas – 86, 3. F.Alonso – 78, 4. L.Hamiltonas – 62, 5. M.Webberis – 57, 6. N.Rosbergas – 47, 7. F.Massa (Brazilija, „Ferrari”) – 45, 8.P.di Resta – 28, 9. R.Grosjeanas (Prancūzija, „Lotus”) – 26, 10. J.Buttonas – 25.

Komandų įskaita. 1. „Red Bull” – 164 taškai, 2. „Ferrari” – 123, 3. „Lotus” – 112, 4. „Mercedes” – 109, 5. „Force India” – 44, 6. „McLaren” – 37, 7. „Toro Rosso” – 12, 8. „Sauber” – 5.

Vilniaus ralyje šeštadienio rytą žuvo šalikelėje varžybas stebėjusi 33 m. moteris, kurią parbloškė iš trasos išlėkęs automobilis. Jo ekipažas nedalyvavo lenktynėse, o važiavo testuodamas trasą.

Vytautas Švedas šeštadienį gavo Vilniaus ralio laimėtojo taurę, bet varžybų rezultatai mažai ką domino dėl rytą įvykusios nelaimės.

Kas kalčiausias dėl nelaimės, atsakys ikiteisminis tyrimas. O kol darbo nebaigė tyrėjai, su lenktynėmis susiję asmenys negaili kaltinimų vieni kitiems.

Klausimų – daugiau nei atsakymų.

Kodėl nebuvo atsižvelgta į išankstines lenktynininkų pastabas, kad Vilniaus ralio trasa pernelyg greita?

Ar vadinamojo nulinio ekipažo nariai nepervertino savo sugebėjimų?

Kodėl trasos ruožas, kuriame įvyko nelaimė, nebuvo pažymėtas apsaugine juosta?

Važiavo per greitai?

Kas įvyko trečiajame greičio ruože Molėtų rajone? Po šuolio Arūno Majausko ir Luko Pečeliūno ekipažas nesuvaldė „Subaru Impreza STI” automobilio, šis išsuko į kairę, rėžėsi į žiūrovų būrį, partrenkė moterį ir nuskriejo nuo skardžio.

Žuvusioji buvo aktyvi ralio mėgėjų bendruomenės narė. Kalbama, kad ji nematė atskriejančio automobilio ir nespėjo pasitraukti. Aukų galėjo būti ir daugiau, bet kiti žmonės suskubo pasitraukti į šalis.

Sužaloti ir abu sportininkai, jie paguldyti į Lazdynų ligoninę. A.Majauskui nustatytas stuburo lūžis, L.Pečeliūnas atsipirko lengvesne trauma.

„Baisi tragedija. Nenoriu kaltinti ralio organizatorių, bet jie galbūt padarė ne viską užtikrindami saugumą.

Baisiausia, kad „nulinio” ekipažo sportininkai važiuodami turbūt pasidavė varžybų aistrai, – lrytas.lt sakė ralio dalyvis, Lietuvos naftos produktų įmonių asociacijos prezidentas Lukas Vosylius. – Jie jokiu būdu neturėjo to daryti.

„Nulinio” ekipažo užduotis yra trasos saugumo išbandymas.

Nebuvo apsaugos juostų

„Auto sporto fano” asociacija (ASFA) teigia, kad atsakomybė už žiūrovės mirtį lenktynių metu tenka ralio rengėjams.

ASFA pareiškime sakoma, kad nebuvo pasirūpinta apsaugos juostomis, skiriančiomis žiūrovus nuo lenktynių trasos, o žmogaus žūtis neatrodė kliūtis tęsti renginį.

„Paskutinis „nulinukas” lėkė aiškiai per greitai. Žmogaus praradimas neatrodė svari priežastis nutraukti lenktynes, o tik panaikinti greičio ruožą. Visa tai turėtų priversti susimąstyti ralio organizatorius”, – kalbėjo ASFA atstovė Inga Juškevičiūtė.

Apie saugumą kalba visi

„Dar negalime konkrečiai nurodyti kaltininkų, tačiau ši skaudi nelaimė dar kartą įspėja visus, kad automobilių sportas pavojingas”, – po lenktynių sakė Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Gintaras Jonas Furmanavičius.

Jis leido suprasti, kad panašių nelaimių gali būti ir daugiau, nes LASF kartais sulaukia kaltinimų stagnacija, kai dėl nevykdomų reikalavimų atsisako suteikti licenciją rengti varžybas.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius pareiškė, kad nelaimingas įvykis „privalo būti rimta pamoka dalyviams, žiūrovams, ralio rengėjams, privalantiems užtikrinti, kad šventėje būtų tik sportinis adrenalinas, gražus vaizdas ir gera nuotaika”.

Liūdniausia pergalė

Pergalę ralyje iškovojo „Juta Racing” ekipažas – V.Švedas ir Žilvinas Sakalauskas. Nugalėtojai pergale nesidžiaugė dėl ralį sukrėtusios tragedijos.

„Visą dieną lijęs lietus sąlygas padarė sudėtingas, juodžemis, kuriuo važiavome, buvo slidesnis nei žvyras, todėl visą laiką tvyrojo nežinomybė, – po lenktynių pasakojo V.Švedas. – Greičio ruožai buvo labai greiti.

Kartais netgi per greiti, nes vidutinis greitis buvo ties nustatyta maksimalia riba.

Vilniaus ralyje mes nugalėjome trečius metus iš eilės, bet tai liūdniausia pergalė.

Noriu priminti, kad automobilių sportas yra pavojinga sporto šaka, ir žiūrovai turėtų rinktis saugias vietas lenktynėms stebėti.”

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.