Iš padangų skandalo balos išlipo sausi

Vietoj kelių prognozuotų valandų net dvi dienas posėdžiavęs tarptautinės automobilių federacijos (FIA) tribunolas praėjusį penktadienį pagaliau paskelbė nuosprendį.

Barselonoje akivaizdžių problemų turėjusi „Mercedes“ po surengtų slaptų bandymų iškart šventė pergalę labiausiai prestižinėmis lenktynėmis laikomose Monake.<br>AP nuotr. iš archyvo
Barselonoje akivaizdžių problemų turėjusi „Mercedes“ po surengtų slaptų bandymų iškart šventė pergalę labiausiai prestižinėmis lenktynėmis laikomose Monake.<br>AP nuotr. iš archyvo
Daugiau nuotraukų (1)

Juozas Mažeikis

Jun 25, 2013, 2:22 PM, atnaujinta Mar 5, 2018, 5:26 AM

Tačiau teismo verdiktas dar nespėjusiems atsitokėti su automobilių sportu vienaip ar kitaip susijusiems vietoj laukto atodūsio pasėjo tik daugiau dvejonių.

Kuluaruose itin daug diskusijų sukėlę Barselonoje, iškart po Ispanijos „Grand Prix“ lenktynių surengti tris dienas trukę slapti „Pirelli“ padangų bandymai, kuriuose su šių metų modelio bolidu dalyvavo „Mercedes“ komanda, atsidūrė tribunolo taikiklyje. Tačiau patyrę sekliai šiame taikiklyje, regis, teįžvelgė tik miglą, o nusikaltimo motyvai, kai tokie bandymai uždrausti, taip ir liko atidžiau nenagrinėti, nors pirmąją dieną tribunolas posėdžiavo net septynias valandas.

Ko prašė, tą ir gavo

Negali sakyti, jog netaikytos jokios sankcijos. Tačiau galutinis tribunolo verdiktas, skelbiantis, jog slaptuose padangų bandymuose dalyvavusi „Mercedes“ pripažinta pažeidusi taisykles ir už tai apdovanota įspėjimu bei draudimu dalyvauti greitai Didžiojoje Britanijoje vyksiančiuose jaunųjų pilotų bandymuose, o padangų tiekėja „Pirelli“ tik įspėta, - prilygsta tiems atvejams, kai gautas baudas tikslingiau vadinti dovanomis be kabučių.

Dar iki tribunolo pradžios daugelį sporto specialistų ir žurnalistų stebino didele nuodėme kaltinamos „Mercedes“ kapitono Rosso Brawno ko ne olimpinė ramybė, itin juntama Kanados „Grand Prix“ metu, kai šis skandalas buvo pasiekęs aukščiausiąjį tašką.

Tada daugelis apžvalgininkų prognozavo, jog neseniai abu bosai (dabartinis FIA prezidentas Jeanas Todtas ir R. Brawnas), neseniai drauge stovėję ant „Ferrari“ kapitono tiltelio, nepamiršo gerų laikų ir neleis skriausti vienas kito.

Ši mintis vėl prisiminta po tribunolo, kai nuobaudos, kaip dabar plaka pikti liežuviai, įsiprašė pati „Mercedes“. Mat jos advokatas pareiškė, kad tribunolas turėtų atsižvelgti į tai, jog „Mercedes“ nesiekė piktybiškai pažeisti taisykles ir elgėsi labai sąžiningai, o jei visgi ji būtų pripažinta kalta, blogiausiu atveju galėtų susilaukti draudimo dalyvauti jaunųjų pilotų bandymuose...

Taigi, ko prašė, tą ir gavo.

Tačiau likus tik savaitei iki tribunolo posėdžio dar sklandė gandai, jog blogiausiu atveju pasibaigus šių metų čempionatui „Mercedes“ gali pasitraukti net iš „Formulės 1“.

Panašus likimas prognozuotas ir „Pirelli“ gamintojams, kurie ir patys ne kartą yra minėję kartokus dalyvavimo „Formulėje 1“ vaisius ir miglotas perspektyvas.

Tačiau po tokio daugeliui netikėto ir švelnaus verdikto abiejų nusižengėlių padangėje vėl nušvito saulės spindulys.

Atsisakė veterano paramos

Kad kaltininkės net tribunolo išvakarėse jautėsi itin užtikrintai, atskleidė „Formulės 1“ triskart pasaulio čempiono, jos komentoriaus ir vieno iš „Mercedes“ komandos akcininkų Niki Laudos interviu Šveicarijos „Blick“.

N. Lauda atvirai prisipažino bandęs išgelbėti ekipą nuo tarptautinio FIA tribunolo. Jo teigimu kompromisas buvęs rastas. N. Laudai buvo pavykę susitarti su „Formulės 1“ komercinių teisių valdytoju Bernie Ecclestone‘ u, tereikėję tik „Mercedes“ vadovų laiško FIA prezidentui J.Todtui.

Tačiau tam esą pasipriešinę R.Brawnas ir ekipos autosporto direktorius Toto Wolfas.

Dabar jie pagrįstai džiaugiasi nesulaukę didesnių sankcijų, kurios buvo prognozuojamos.

„Tai palengvėjimas, tačiau šampaną gersime tada, kai nugalėsime trasoje,“- išgirdęs nuosprendį džiaugėsi T. Wolfas.

FIA paragino čempionato dalyves pasimokyti iš „Mercedes“ bylos ir pažadėjo nuo šiol griežčiau kontroliuoti bandymus.

Kas erzina varžoves?

Tačiau 20 puslapių FIA dokumentas, kuriame aiškinama, kodėl „Mercedes“ ir „Pirelli“ neleistini veiksmai įvertinti labai švelniai, netenkina kitų komandų, dalyvaujančių pirmenybėse. Visų pirma - „Red Bull“ ir „Ferrari“, kurių iniciatyva ir buvo užvirta visa šita košė.

Vokietijos „Bild“ trimituoja, jog „Red Bull“ norėjo, kad „Mercedes“ komandai būtų skirta nemenka piniginė bauda. Maždaug tokia, kokią „McLaren“ 2007 metais buvo priversta pakloti garsiajame šnipinėjimo prieš „Ferrari“ skandale (100 milijonų JAV dolerių).

„Red Bull“ vadovas Christianas Horneris interviu spaudai pasakė tebeesąs įsitikinęs, jog „Mercedes“ nusipelnė daug griežtesnės bausmės.

„Ferrari“ vadovai kol kas viešai sprendimo nekomentavo, tačiau komandos tinklalapyje pasirodė informacija, jog „Mercedes“ sausa išlipo iš didžiausios balos ir faktiškai liko nenubausta, nors tribunolo sprendime pripažinta, jog komanda iš slapta surengtų bandymų turėjo apčiuopiamos naudos.

Iš tiesų, sunku nesutikti su varžovių pasipiktinimu, jog Barselonoje akivaizdžių problemų turėjusi „Mercedes“ po surengtų slaptų bandymų iškart šventė pergalę labiausiai prestižinėmis lenktynėmis laikomose Monake.

Bene didžiausią pasipiktinimo bangą sukėlė nuplėšta paslapties skraistė nuo „Pirelli“ kompanijos „Mercedes“ ekipai atsiųsto oficialaus ir konfidencialaus, pažymėto grifu „Didelės svarbos“ elektroninio laiško su slaptų bandymų išsamiausia analize ir rekomendacijomis.

Žinoma, „Mercedes“ iškart suskubo paneigti, jog tie duomenys esą jai negalėjo suteikti jokios apčiuopiamos naudos, nes laiške nenurodyta padangų rūšis, apie kurias kalbama...

Tačiau tokie teiginiai platesnių komentarų neverti.

Šiame kontekste daugelio britų nenustebino šalies spaudoje pasipylę pranešimai, jog po tokio verdikto „Red Bull“ pasirengusi maištui prieš FIA.

Informuojama, jog savo nepasitenkimą tokiu sprendimu F1 komercinių teisių valdytojui B.Ecclestone‘ui jau išreiškė ne tik „Red Bull“, bet ir „Ferrari“, o austrų komanda rimtai svarstanti galimybę mesti iššūkį pačiai FIA ir tyčia surengti taisyklių neatitinkančius bandymus. Mat tokie komandai esą gerokai naudingesni, nei dalyvavimas jauniesiems pilotams rengiamuose bandymuose.

Ko gero tokie grąsinimai gal kiek ir perdėti, panašėjantys į anksčiau ar vėliau išsisklaidainčius purslus, kurie neišvengiamai atsiranda po kiekvienos didesnės audros.

Tačiau ne tik „Formulės 1“ komandų, bet ir dalis kitų automobilių sporto vadovų vis griežčiau pasisako prieš ne visada logiškus FIA sprendimus ir patį jos vadovą J. Todtą, kuriam net ir krizės apraiškos yra labai nenaudingos, nes artėja jo, į šį postą išrinkto 2009-ųjų spalį, ketverių metų kadencijos pabaiga.

Apie norą tęsti pradėtus darbus FIA vadovas kalbėjo ir 2011-ųjų lapkritį viešnagės Lietuvoje metu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.