Ekskursas į „Formulės 1“ ateitį

Kas prie greitųjų bolidų vairo pakeis šiandien sėkmingai lenktyniaujančius Marką Webberį, Fernando Alonso, Felipe Massą ar Kimi Raikkoneną?

Silverstono trasoje vyko jaunųjų pilotų bandymai.<br>AP
Silverstono trasoje vyko jaunųjų pilotų bandymai.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

Juozas Mažeikis

Jul 21, 2013, 2:56 PM, atnaujinta Mar 2, 2018, 8:55 PM

Ne, jie dar nesiveržia į užtarnautą poilsį ir nelinkę kabinti šalmo ant vinies, o ir tą daryti jų kol kas niekas neragina. Tačiau neišvengiamai ateis diena, kai patyrę pilotai, pasaulio čempionai ir prizininkai tars sudie greitosioms trasoms, o jų vietas užims kiti.

Kaip atrodo artimiausias „Formulės 1“ rezervas, kokie lenktynininkai pasiryžę nors ir šiandien pasibelsti į automobilių sporto karalienės duris? Tokiai pažinčiai itin dėkingas buvo besibaigiantis savaitgalis, į Silverstono trasą (Didžioji Britanija) sukvietęs gabiausius jaunuosius pilotus, žemesnių serijų lenktynių čempionus ir prizininkus, kurie pagrįstai laikomi artimiausiu „Formulės 1“ rezervu ir kurie šį pasitikėjimą dar kartą įrodė Silverstone.

Girdėtos pavardės – nauji lenktynininkai

Ką tik pasibaigusiuose jaunųjų pilotų bandymuose, užtrukusiuose ištisas tris dienas, ne vien iš komentatoriaus lūpų skambėjo automobilių sporto gerbėjams iki kaulų smegenų žinomos Prosto, Sainzo ir kitos pavardės.

Neįvyko jokios klaidos, o ir garsieji keturis kartus „Formulės 1“ čempionas Alainas Prostas ar dukart pasaulio automobilių ralio čempionas, daugkartinis Dakaro dykumų maratono dalyvis ir nugalėtojas Carlosas Sainzas Silverstone nesuko ratų.

Praėjo dvidešimt metų, kai 1993-iųjų pabaigoje su greičių pasauliu atsisveikino A. Prostas, pagal iškovotą titulų skaičių nusileidžiantis tik legendiniam vokiečiui Michaeliui Schumacheriui ir argentiniečiui Juanui Manueliui Fangio, iškovojusiems atitinkamai septynis ir penkis čempionų titulus.

Silverstone „Formulės 1“ bolido vairą vėl paėmė Prostas, tik šįkart ne Alainas, o Nicolas, garsiojo piloto atžala, kuriam tėvo vardas greitosiose trasoje netaps viską atveriančių durų raktu, o vietą po saule teks išsikovoti pačiam. Kaip kažkada jo tėvui, nuožmiose dvikovose su Ayrtonu Senna ir kitais tuometiniais lenktynių vilkais.

Nicolas tą puikiai žino. Išlipęs iš „Lotus“ bolido N. Prostas drąsiai pareiškė, jog velnias nesąs toks baisus kaip kad dažnai jį piešia. Nicolas turėjo teisę taip kalbėti, nes paskutiniąją bandymų dieną greičiu jis nusileido tik triskart pasaulio čempionui Sebastianui Vetteliui ir apie titulą dar svajojančiam „Force India“ pilotui Adrianui Sutilui.

Žinoma, gal ne visai korektiška lyginti patyrusių „Formulės 1“ pilotų greičius su dar tik pretenduojančių papildyti jos gretas pasiekimais, tačiau kaip kitaip įvertinsi jų sugebėjimus, ryžtą ir drąsą? Beje, naujokai ir seni vilkai bandymuose Silverstono trasoje sprendė skirtingus uždavinius, tačiau taip jau yra greičių pasaulyje, kur jokiu kitu vyraujančiu rodikliu negali būti niekas, išskyrus greitį.

„Red Bull“ bolidą pilotavęs GP3 čempionato dalyvis Carlosas Sainzas jaunesnysis N. Prostui nusileido tik 0,304 sekundės, tačiau pranoko „Ferrari“ pilotą F. Massą, „Toro Rosso“ ir „McLaren“ vairavusius Jeaną Ericą Vergne bei Gary Paffettą ir dar keletą kitų.

Vien šie epizodai byloja, jog į „Formulę 1“ taikosi ne žalias jaunimėlis.

Dailiajai lyčiai – jokių nuolaidų

Ne menkesnio dėmesio nei dvi šios garsios pavardės Silverstono bandymų stovykloje susilaukė ir drąsioji škotė Susie Wolff, vienintelė dailiosios lyties atstovė tramdžiusi „Williams“ bolidą ir įrodžiusi, jog jai tai sekasi daryti ne ką prasčiau, nei vyrams.

Susie po ne itin sėkmingai susiklosčiusios jos karjeros DTM čempionate nepakabino šalmo ant vinies, o priešingai – pasišovė dar didesniems iššūkiams.

Nors S. Wolff nuo garsiojo S. Vettelio atsiliko daugiau nei dviem sekundėmis ir jai tik akimirkos stigo iki užsibrėžto tikslo – vieną Silverstono trasos ratą nuvažiuoti per 1 min. 34 sek., tačiau atliktu darbu liko patenkinta. Juolab, kad ir ekipos vyriausiasis inžinierius Xavi Pujolaris merginos nesupeikė.

Dar svarbiau, kad Susie įrodė galinti konkuruoti su jaunuoju ispanų lenktynininku Danieliu Juncadella, kuris pasak daugelio šaltinių yra šiemet tuščiomis apsukomis kol kas dirbančios „Williams“ komandos artimame taikiklyje ir kuris irgi dalyvavo Silverstone vykusiuose bandymuose.

„Komanda be abejo ieško ir į bolidą nusiteikusi pasodinti greičiausiąjį lenktynininką, nes šiandien, o ne rytoj jiems reikia apčiuopiamų rezultatų,. Todėl man buvo labai svarbu įrodyti ne tik sau pačiai, kad galiu atitinkamą distanciją nuvažiuoti greitai, - kalbėjo į „Formulę 1“ ketinanti praverti duris ambicingoji škotė, „Williams“ pilotė bandytoja, apgailestavusi, kad į trasą nebeteko išvažiuoti su naujomis padangomis ir mananti, jog vidutinio kietumo padangų išspaudusi viską, ką tik buvo įmanoma pasiekti.

Ne idealus ruso pasirodymas

Ištiesta rusų pagalbos ranka „Sauber“ komandai, pastaruoju metu itin padažnėję jaunųjų, talentingų Rusijos lenktynininkų vizitai į „Formulės 1“ komandų boksus. Šiame įvykių fone pirmą kartą „Formulės 1“ bolidą išbandė ir „Red Bull“ jaunųjų pilotų programą vykdantis devyniolikmetis Rusijos sportininkas Daniilas Kviatas.

Rusas viso labo apsuko tik 22 trasos ratus. Mažoka, nors Daniilo debiutas sudomino ne tik rusų stovyklą. Iš pradžių jaunojo sportininko debiutas prie „Toro Rosso“ vairo buvo atidėtas dėl trumpam sustreikavusios technikos, o vėliau jam teko bandymus baigti pievoje.

Pasak Rusijos sportininko, jo klaidą išprovokavo bolido gedimas. Dėl tokios pat priežasties bolidą apgadino už trasos ribų išlėkęs ir „Marrusia“ atstovas Jules Bianchi, kuriam pagal kuluaruose sklindančias klabas pranašaujama F. Massos vieta italų „Ferrari“ ekipoje.

„Neabejoju, jog nuvažiavęs daugiau ratų būčiau buvęs tikrai greitesnis, tačiau ne visiems planams lemta tapti tikrove“, - guodėsi jaunasis Rusijos sportininkas, dabar visas savo jėgas ir sugebėjimus sutelksiantis GP3 čempionatui.

Priešingai nei rusas po bandymų puikios nuotaikos neslėpė „Red Bull“ bolidą bandęs „Formulės Renault 3,5“ pirmenybių dalyvis, dabar užimantis trečiąją vietą portugalas Antonio Felixas da Costo, kuris sakė kitais metais matąs save prie „Formulės 1“ bolido vairo.

„Kad esu pasiruošęs aukščiausios prabos lenktynėms, supratau tik po šių bandymų, kuriuos laikau nuostabiais ir kurie neabejotinai mane paskatins greičiau siekti geidžiamiausio“, - kalbėjo portugalas po sėkimingai susiklosčiusios pirmosios repeticijos.

To paties siekia ir kiti šiuose bandymuose dalyvavę jaunieji pilotai, kurių sėkmė ir klaidos dabar atsidūrė po komandų vadovų ir strategų padidinamuoju stiklu.

Norinčių ir talentingų daug, tačiau „Formulė 1“ atsirinks tik pačius geriausius iš geriausių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ką rodo Lietuvoje vykstančios karinės pratybos?