Ne visiems atostogos reiškia lauktą poilsį

Po Vengrijos „Grand Prix“ lenktynių „Formulės-1“ varžybų tvarkaraštyje – net keturių savaičių pertrauka.

„Formulės-1” tvarkaraštyje – pertrauka.<br>AP archyvo nuotrauka
„Formulės-1” tvarkaraštyje – pertrauka.<br>AP archyvo nuotrauka
Daugiau nuotraukų (1)

Juozas Mažeikis

Aug 2, 2013, 3:45 PM, atnaujinta Mar 2, 2018, 4:54 AM

„Nieko nėra malonesnio, kaip prieš atostogas iškovoti pergalę, nuteikiančią pelnytam poilsiui“, - džiaugėsi „Mercedes“ pilotas Lewisas Hamiltonas, su nauja komanda šiemet pirmą kartą pagaliau užkopęs ant nugalėtojų pakylos aukščiausiojo laiptelio. Lewisas Hungaroringe laimėjo jau ketvirtąją pergalę - daugiausia iš visų dabar pirmenybėse dalyvaujančių pilotų ir prieš atostogas gali didžiuotis tapęs nekarūnuotu šios įnoringos trasos karaliumi.

Tačiau žodis „atostogos“ anaiptol ne visai „Formulės-1“ stovyklai asocijuojasi su ilgai lauktu ir pelnytu poilsiu.

Po Vengrijos „Grand Prix“ lenktynių F-1 pirmenybės persirito į kitą pusę, su kiekvieno etapo varžybomis artindamos čempionato pabaigą. Todėl bet kuris iškovotas ar prarastas taškas ne tik į laurus pretenduojančioms komandoms tampa aukso vertės, o norint veltui jų nebarstyti - darbų į valias.

Todėl bent jau pirmąją atostogų savaitę „Formulės-1“ kuluaruose sklando ne poilsio malonumų aidai, o kalbos apie įtemptą darbą garažuose, laboratorijose, bandymų poligonuose ir neįtikėčiausias rokiruotes, galinčias įnešti didžiulės sumaišties pilotų rinkoje.

Trasose tebegaudžia varikliai

Viena pripažintų favoričių ir pirmenybių lyderių – italų „Ferrari“, užuot iš Vengrijos pasukusi tiesiai į gimtąjį Maranelą, kur įsikūrusi komandos bazė, pasirinko Prancūzijos kryptį ir išsilaipino daugeliui gerai pažįstamame Magny Kūre, kur dar neseniai greičiausieji pilotai kaudavosi dėl šios šalies „Grand Prix“.

Atostogauti regis nė nesirengiantys italai daug dirba trasoje stengdamiesi išspręsti nuo pat pirmenybių starto Melburne kankinančias problemas ir suteikti bolidui daugiau greičio, kurio taip stinga tiek kvalifikacinėse varžybose, tiek pagrindinėse lenktynėse.

Bet bandymai sezono metu juk uždrausti? Taip, būtent šis aspektas daugiausia ir eskaluojamas, tačiau niekas ir niekur bent kol kas nekalba, kodėl kai kam daromos išimtys. Juk naivu būtų manyti, kad „Ferrari“ nesislapstydama ryžtųsi bandymams neturėdama atitinkamo Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) leidimo. Net nepaisant to, kad Prancūzijoje jos bandytojai vairuoja 2011 metų modelio „Ferrari“ bolidą, ant kurio ratų sumontuotos „Pirelli“ demonstracinės padangos.

Italų komandai šie bandymai – veikiau ne tik dar viena, aiškiai užsitęsusi greitesnių sekundžių paieška, bet ir pirmasis jos naujojo bolidų technikos vadovo Jameso Allisono, kuris tik prieš keletą dienų palikęs „Lotus“ technikos direktoriaus postą sustiprino italų komandos specialistų gretas, krikštas. Tiesa, ne kovinis, tačiau į buvusį varžovų technikos vadą, kuris „Ferrari“ dirbs kartu su ekipos technikos direktoriumi Patu Fry ir bus pavaldus komandos vadovui Stefano Domenicali, italai deda itin dideles viltis.

Ketvirtadienį šioje Prancūzijos trasoje darbą pradėjo dar viena – paskutinę rikiuotės taškų medžioklėje poziciją užimanti „Caterham“ ekipa, daugiausia dėmesio skirsianti aerodinaminiams bandymams.

Ekipos bolidą pilotuoti patikėta „Caterham“ jaunųjų lenktynininkų akademijos nariui Willui Stevensui, kuris šioje rolėje visai neblogai jautėsi ir prieš keletą savaičių pasibaigusiuose jaunųjų pilotų bandymuose Silverstone.

Piloto svajonė supykdė prezidentą

Ar gali būti kas malonesnio, kai eilinio gimtadienio proga pilotą pasveikina pats komandos prezidentas? Pasirodo, gali. Net ir tokiais atvejais, kai gimtadienis išvis pamirštamas.

Tą savo kailiu patyrė „Ferrari“ komandos lyderis Fernando Alonso. Dar prieš gimtadienį, po lenktynių Hungaroringe, žurnalistai jo paklausė, kokios dovanos ispanas labiausiai norėtų šventės proga? Fernando be jokių užuolankų pareiškė, jog lauktų greitesnio bolido, bent jau tokio, kokius pilotuoja artimiausi jo varžovai.

F. Alonso ko gero jau buvo pamiršęs, ką sakęs spaudai, tačiau jam tai pirmadienį priminė pats „Ferrari“ prezidentas Luca di Montezemolo.

Pasveikinęs pilotą su 32-uoju gimtadieniu prezidentas net tokia proga nevyniojo žodžių į vatą ir pareiškė savo nepasitenkinimą, kad F. Alonso neša šiukšles iš namų ir kritikuoja komandą, kuriai pats atstovauja.

Šio pokalbio žiniasklaidai neviešino nei F. Alonso, nei juolab pats L. di Montezemolo, tačiau jau kitą dieną, tarsi koks netikėtai į viešumą išplaukęs šnipinėjimo skandalas, jis buvo plačiausiai komentuojamas, nevengiant netgi pokalbio tono jau nekalbant apie atskiras detales.

Tik tada burną atrišo „Ferrari“ spaudos tarnyba, iškart ėmusi trimituoti, jog komandoje nesą jokių krizės apraiškų, o abu pašnekovai - ir F. Alonso, ir L. Di Montezemolo – darą viską negailėdami pastangų, kad „Ferrari“ antroje sezono pusėje būtų stipresnė ir kautųsi dėl aukščiausiųjų pozicijų.

Griūtis pilotų rinkoje?

Ne vienam įdėmiau sekančiam įvykius F-1 orbitoje krenta į akis tai, kad F. Alonso jau ne pirmą kartą viešai kalba apie nekonkurencingą komandos bolidą.

Galima pateisinti dukart čempiono titulą su „Renault“ iškovojusį ispaną, prieš trejus metus pravėrusį „Ferrari“ garažo vartus ir nusiteikusį pagausinti savo laimėjimų kolekciją. O gal net pratęsti legendinio Michaelio Schumacherio epopėją? Deja, treji metai kovos nedavė lauktų rezultatų, o trys čempiono titulai paeiliui nuplaukė į Sebastiano Vettelio ir itin ryškiai dominuojančios „Red Bull“ uostą.

Treji metai įtempčiausios kovos Fernandą neabejotinai išvargino ir su kiekvienomis pralaimėtomis lenktynėmis jis darosi pastebimai piktesnis. Tačiau nepaisant šių aplinkybių toks patyręs ir užsigrūdinęs lenktynininkas, kaip F. Alonso, taip drąsiai gali kalbėti tik turėdamas net keletą atsarginių ėjimų. Kokie jie?

Sklinda gandai, kad ispanui gali būti pasiūlyta su „Formule-1“ po sezono atsisveikinančio Marko Webberio vieta „Red Bull“ ekipoje. Tokios kalbos dar labiau padažnėjo, kai lenktynių Hungaroringe savaitgalį ispano vadybininkas Luisas Garcia Abadas buvo pastebėtas „Red Bull“ stovykloje, kur jis bendravo su pačiu komandos vadovu Christianu Horneriu. Tačiau dar anksčiau ta pati atsilaisvinusi vieta aktyviai buvo peršama „Lotus“ pilotui Kimi Raikkonenui, kurį matyti savo ekipoje ir toliau nori „Lotus“.

Be abejo, energetinių gėrimų gamintojams F. Alonso ir S. Vettelio duetas būtų palaiminga svajonių viršūnė, tačiau ar pats F. Alonso panorės pirmą kartą po ilgos pertraukos atsidurti antrojo piloto rolėje? O toks vaidmuo ispanui neišvengiamai tektų užsivilkus vienodos spalvos kombinezonus su triskart pasaulio čempionu S. Vetteliu.

„Manyčiau, jog F. Alonso perėjimas į „Red Bull“ tiesiog neįmanomas, - teigia ilgametis, daug šilto ir šalto matęs buvęs „Formulės-1“ pilotas Nickas Heidfeldas. – Tie, kurie pažįsta F. Alonso ne iš nuogirdų ir kuriems teko kartu su juo dirbti, žino koks stiprus Fernando politiniuose žaidimuose. Todėl labai anksti paaiškėjusią vakanciją, galinčią sukelti tikrą griūtį pilotų rinkoje, manyčiau užims K. Raikkonenas. Tai būtų logiškas suomio ir „Red Bull“ sprendimas pajėgiausioje komandoje turėti su stipriausius lenktynininkus“.

Tuo tarpu „Ferrari“ atkakliai kartoja, jog ispanas su italų komanda turi galiojančią sutartį iki pat 2016 metų sezono pabaigos ir lenktynininko pozicijos komandoje – tvirtos.

Jei būtų tikrai taip, tai ko pats „Ferrari“ prezidentas L. di Montezemolo ne tik italams gerai žinomame prabangiame Montanos restorane surengtų prašmatnią vakarienę L. Hamiltono tėvui Anthony, kuris pasak kai kurių šaltinių po nemenkos pertraukos vėl ėmėsi sūnaus vadybininko funkcijų?

Kaip pabrėžia Italijos dienraštis „La Repubblica“, pilnai tikėtina, jog italų kompanijos prezidentą domina galimybė matyti Lewisą tramdantį „Ferrari“ žirgus. Ypač turint omenyje, kad raudonųjų lyderį F. Alonso galėjo psichologiškai išvarginti ne jo naudai pasibaigusi trejų metų kova su „Red Bull“ ir S. Vetteliu.

O gal prezidentą domina tik antrojo „Ferrari“ piloto problema, kuri čia egzistuoja ištisus dešimtmečius? Pakanka prisiminti tik keleto „Ferrari“ ryškesnių antrųjų pilotų - Eddie Irvine‘o, Rubenso Barrichello ar jį pakeitusio Felipe Massos bėdas, neleidžiančias jiems pretenduoti į lyderio pozicijas.

Tiesa, ir E. Irvine‘ui, ir F. Massai savo laiku tetrūko tik žingsnio iki čempiono titulo, tačiau jie jo taip ir nežengė.

Kai jau buvo beveik baigiamas piešti F. Alonso ir L. Hamiltono dueto paveikslas „Ferrari“ ekipoje, pasklido kalbos, jog italai deda pastangas susigrąžinti paskutinį čempiono titulą 2007 m. jiems iškovojusį K. Raikkoneną, dėl kurio dabar pešasi jau trys komandos.

Galima į tai žvelgti kaip į savotiškus gandus, jei nežinotume, jog būtent gandai „Formulėje-1“ dažniausiai ima ir išsipildo. Tad kurioms pranašystėms apie neišvengiamai gresiančias rokiruotes pilotų rinkoje bus lemta tapti kūnu, ko gero sužinosime negreit. Tačiau bent jau atostogų metu įdomių kalbų ir prognozių tikrai nestigs.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.