Indijos „Grand Prix“: atakuoja mokesčių inspektoriai ir uodai

Indai ilgai svajojo savo šalyje gėrėtis „Formulės 1“ lenktynėmis. Dar praėjusiame amžiuje austos viltingos mintys realesnį pavidalą įgavo tiktai 2007 metų pradžioje, kai „Formulės 1“ komercijos teisių valdytojas Bernie Ecclestone‘as sukirto rankomis su vietos valdžia, šalies sporto vadais ir stambiaisiais pramonininkais.

S.Vettelio bolidas jau ruošiamas šventei, kuri, tikėtina, įvyks savaitgalį.<br>AP archyvo nuotr.
S.Vettelio bolidas jau ruošiamas šventei, kuri, tikėtina, įvyks savaitgalį.<br>AP archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Juozas Mažeikis

2013-10-25 12:26, atnaujinta 2018-02-20 20:42

Indijos „Grand Prix“ čempionato kalendoriuje debiutavo prieš dvejus metus, 2011-aisiais naujoje, pagal garsiojo „Formulės 1“ trasų architekto vokiečio Hermano Tilkės projektą pastatytoje, vos 30 kilometrų nuo šalies sostinės Naujojo Delio nutolusioje ir 720 milijonų litų kainavusioje Budos tarptautinėje trasoje.

Debiutinės lenktynės nusidažė neregėtomis, tik šiai šaliai būdingomis spalvomis, o dviejų Indijos atstovų Naraino Karthikeyano ir Karuno Chandhoko pasirodymas aukščiausiame pasaulio automobilių sporto ešelone, nors ir toli gražu ne su galingiausiais bolidais, indams prilygo vos ne jų garbinamų dievų nusileidimui ant žemės tiesiai priešais sausakimšai užpildytas tribūnas.

Tačiau po skandalingo HRT komandos bankroto „Formulės 1“ nebeliko nė vieno Indijos lenktynininko ir šiandien automobilių sporto karalienę šioje šalyje su vos dvejų metų senumo įvykiais ir juos lydėjusia euforija tebesieja nebent ta pati „Buddh International Circuit“ varžybų arena.

Į lenktynes – per teismo slenkstį

Iki Indijos „Grand Prix“ likus mėnesiui ar kiek mažiau etapo rengėjai nėrėsi iš kailio aimanuodami dėl neregėtai sumenkusios bilietų į varžybas paklausos ir metė puokštę kvapniausių masalų, pradedant nemenkomis nuolaidomis ir baigiant įvairiausiomis loterijomis, stengdamiesi susigrąžinti žiūrovus į tribūnas.

Tačiau jei ir nepavyktų parduoti visų 120 tūkstančių bilietų į tribūnas, būtų maža bėda. Indijos etapo lenktynių organizatoriai šiemet susidūrė su tokiomis problemomis, apie kokias prieš tuos trejus visuotine euforija nuspalvintus metus negalėjo net pagalvoti.

Blogiausia, kad problemos nesibaigia net ir visam „Formulės 1“ karavanui jau suvažiavus į Indiją.

Ketvirtadienį, kai „Formulės 1“ komandos jau džiaugėsi Indija, šios šalies aukščiausiasis teismas gavo peticiją, raginančią sustabdyti savaitgalio varžybas „Buddh International Circuit“ trasoje. Priežastis – varžybų organizatorių atseit nesumokėtas ar į Utar Pradešo valstijos iždą kažkodėl nepatekęs mokestis už lenktynių šioje arenoje rengimą 2011 ir 2012 metais.

Kaip ten yra iš tiesų, sunku pasakyti, nes varžybų organizatoriai nuo pat 2011 metų tai buvo verčiami mokėti šiuos mokesčius, tai kažkodėl nuo jų atleidžiami. Situaciją daro dar labiau keblia ir tai, jog dar šį pirmadienį į šalies aukščiausiąjį teismą kreipėsi ir Utar Pradešo valstijos vyriausybė, prašydama atšaukti anksčiau priimtą sprendimą Indijos „Grand Prix“ lenktynių organizatorius apkrauti papildomais mokesčiais.

Tačiau prašymas atgulė į stalčių, ir penktadienį Indijos automobilių sporto federacijos vadovui Vicky Chandhokui, užuot labiau pasirūpinus būsimomis lenktynėmis ir aukščiausių pasaulio autosporto veikėjų globa, teks atmušinėti teisėjų atakas aukščiausiame teisme.

„Deja, mūsų šalyje vis dar nestinga žmonių, besistengiančių kaišioti pagalius į populiariausių šalyje sporto šakų - kriketo ir kitų - varžybų rengimo peripetijas, - ketvirtadienį specialioje spaudos konferencijoje guodėsi federacijos prezidentas. – Indija – demokratiškiausia pasaulio šalis, kurioje teismui gali būti adresuotas bet koks visuomenę dominantis paklausimas, tačiau nemanau, jog teisėjai imtųsi veiksmų, žlugdančių pasaulinį sporto renginį, o ypač – jo išvakarėse.“ Trečias kartas gali būti paskutinis

Savaitgalį tarptautinėje Budos trasoje vyksiančios tik trečiosios „Formulės 1“ etapo lenktynės gali būti paskutinės Indijoje.

Mat Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) paskelbtame 2014 m. kalendoriuje lenktynės čia jau nebenumatytos, o tai, regis, daug labiau jaudina ne tik šalies automobilių sporto vadovą, bet ir aistruolius, o ypač verslininkus, kurie jokiu būdu nebūtų sutikę investuoti į šį objektą, jei būtų žinoję, jog greitųjų bolidų varikliai čia gaus vos trejus metus.

V.Chandhokas nuplėšė paslapties skraistę ir įvardijo priežastis, kodėl kitais metais „Formulė 1“ aplenks Indiją.

„Pagrindinė priežastis – B.Ecclestone‘o noras surengti Indijoje etapo lenktynes jau kovo mėnesį, - sakė V.Chandhokas. – Tai sunkiai įvykdoma užduotis, nes mes vargu ar įstengtume per penkis mėnesius surengti net dvejas „Grand Prix“ lenktynes.“

Federacijos vadovas kaip vieną kliuvinių įvardijo ir infliaciją, nors pabrėžė, jog dvejos įvykusios lenktynės buvo naudingos Indijos ekonomikai, nekalbant jau apie šalies prestižą.

Tačiau jei „Formulės 1“ indai neįstengs prisišaukti 2015-aisiais, ji gali išvis čia nebegrįžti.

„Tai man ir kelia didžiausią nerimą. Kartą netekę lenktynių galime jas prarasti amžiams. Todėl kviečiu visus sekmadienį apsilankyti varžybų arenoje ir įrodyti F1 vadams, jog automobilių sporto karalienei reikalingos Indijos „Grand Prix“ lenktynės“, - kvietė V.Chandhokas.

„McLaren“ neapsikentė uodų

Indijos etapo organizatorių nesėkmių grandinę papildė ir jų prestižui ėmė kenkti net tokie maži ir, regis, niekuo dėti padarėliai, kaip uodai.

Pasak Didžiosios Britanijos „Daily Mail“, „McLaren“ komandos lenktynininkai kartu su ekipos vadovu Martinu Whitmarshu priešakyje buvo priversti palikti Naujojo Delio „Hiltono“ viešbutį neapsikentę tunto uodų nesiliaujančių atakų.

Mat jų numerių langai buvo tiesiai priešais atvirą kolektorių, kuriame labai sėkmingai veisėsi uodai ir įnirtingai atakavo esančius arčiausiai.

„Hilton“ - puikus viešbutis, ir jame dirbantis personalas paslaugus bei dėmesingas, tačiau pastatas visiškai naujas ir galbūt todėl dar nespėta pasirūpinti jį supančia aplinka ir visur pralendančių uodų naikinimu“, - šeimininkų prestižą ėmėsi gelbėti „McLaren“ vadybininkas Ričardas Goddartas.

Indijoje gali paiškėti čempionas

Kaip ten bebūtų, milijonai „Formulės 1“ gerbėjų tikisi, jog etapo lenktynių nesutrukdys nei šalies mokesčių inspektoriai, nei teismai, juolab uodai.

Papildomą ažiotažą kelia ir tai, jog jau Indijoje, be sekmadienio lenktynių pirmenybių kalendoriuje likus dar trijų etapų varžyboms, gali paaiškėti naujasis pasaulio čempionas. Tiesą sakant įvardyti jį galima jau senokai, mat iškovoti ketvirtąjį paeiliui titulą „Red Bull“ lyderiui Sebastianui Vetteliui gali sutrukdyti nebent jam vienam pakenksiantis žemės drebėjimas.

Indijoje S.Vettelis čempionu taptų finišavęs penktas ar aukštesnėje pozicijoje. Tada artimiausio jo persekiotojo, „Ferrari“ piloto Fernando Alonso net užimta pirmoji vieta reikštų ispano pralaimėjimą kovoje dėl čempiono titulo.

Jei F.Alonso po lenktynių Indijoje neiškovotų bet kurios vietos ant nugalėtojų garbės pakylos, Sebastianas gertų pergalės šampaną net ir nebaigęs varžybų.

Štai kokia plona gija belaiko atvirą šiemetinių pirmenybių intrigą.

Iš kitos pusės sudėti visus taškus ant „i“ S.Vetteliui pasitaikė itin palanki proga. Būtent jis Indijoje yra laimėjęs abejas čia iki šiol vykusias lenktynes ir jų kvalifikacijas, jam priklauso ir trasos greičio rekordas, kai 2011 m. vokietis vieną 5,125 km ilgio trasos ratą nuskriejo per 1 min. 27,249 sek.

„Indijos „Grand Prix“ lenktynės man patinka ir tinka, tačiau visų mūsų sekmadienį dar laukia nelengva 307,500 km. distancija, padalinta į 60 ratų, o pirmuoju finišo liniją kirsti trokštu ne aš vienas, - surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo S. Vettelis. – Beje, šią trasą lengva nepavadinsi. Yra keletas atkarpų, priverčiančių lenktynininką keisti įprastą ritmą. Sunkiausia trasos dalimi įvardinčiau pakilimą link trečiojo posūkio, kurio galo nematyti.“

„Indijoje kaip niekur kitur svarbus bolido stabilumas ir geras priekinių ratų sukibimas su asfaltu, - S.Vetteliui antrino jo tautietis, „Force India“ lenktynininkas Adrianas Sutilas. – Ir tuo ji panašėja į Korėjos lenktynių areną, kurią neseniai palikome.“

„Galbūt Indijos trasa nėra tokia techniška, kaip Korėjoje, tačiau ji neabejotinai gera – ilgos tiesiosios, nėra daug vietų, kuriose be gailesčio būtų žudomi stabdžiai, neleidžianti pilotui atsipalaiduoti. Tai viena geriausių naujųjų, šiuolaikinių trasų, o į tokias šalis, kaip Indija, visuomet maga dar kartą sugrįžti“, - dar vienos lenktynių arenos Azijoje trauką įvardijo „Lotus“ pilotas Kimi Raikkonenas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.