Ostine gali kristi pirmasis iš daugybės M.Schumacherio rekordų

Prieš „Formulės 1“ čempionato baigiamąjį etapą Brazilijoje automobilių sporto karalienė šį savaitgalį dar užsuks į Jungtines Amerikos Valstijas, kur Ostine „Circuit of the Americas“ lenktynių žiede sportininkai kausis dėl JAV „Grand Prix“.

Laimėjęs praėjusio etapo lenktynes Abu Dabyje, S.Vettelis pasiekė septintą pergalę iš eilės.<br>AP nuotr.
Laimėjęs praėjusio etapo lenktynes Abu Dabyje, S.Vettelis pasiekė septintą pergalę iš eilės.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Juozas Mažeikis

2013-11-15 20:58, atnaujinta 2018-02-20 08:28

JAV garsėja senomis, gilias šaknis turinčiomis automobilių sporto tradicijomis. Daugelį metų įvairiose šios šalies trasose vyko „Formulės 1“ lenktynės, tačiau amerikiečiai greitųjų bolidų niekad nelaukė išskėstomis rankomis ir ypatingai nedievino F1 sportininkų, pirmenybę teikdami NASCAR, Indi-500 ir kitų serijų lenktynėms.

Pagrindinė tokio amerikiečių šaltuko „Formulei 1“ priežastis – seniai jos gretas apleidę šios šalies sportininkai. Juk labiausiai šalį garsinusius jos lenktynininkus Mario Andrettį ar Eddie Cheeverį beprisimena tik didesnį stažą turintys šios sporto šakos gerbėjai, o vėliau jei ir užklysdavo koks amerikietis, tai ilgai F1 labirintuose neužsilaikydavo, taip ir nepalikęs bent kiek ryškesnio pėdsako.

2–asis Ostine ir 52–asis JAV

Sekmadienį „Formulės 1“ pilotai Ostine varžysis tik antrą kartą, tačiau šių lenktynių nugalėtojas išsiveš jau 52-ąjį JAV „Grand Prix“.

Taigi, skirtingais metais F1 bolidų motorai gaudė šios šalies Rytuose ir Vakaruose, drebindami Riversaido, Sebringo, Votkins Gleno, Long Bičo, Dalaso, Detroito, Finikso, Indianapolio ir net kurortinio Las Vegaso padangę.

Šio amžiaus pradžioje „Formulė 1“ išmetė inkarą Indianapolyje. Atrodė, kad ilgam, tačiau 2007-aisiais ir Indianapolis dingo iš F1 kalendoriaus. Stebėtinai greitai, vos po ketverių metų pertraukos, automobilių sporto karalienė vėl sugrįžo į JAV, šįkart į dar naujai pakloto asfalto kvapu persismelkusį Ostiną.

Galima ir nepriminti, jog naujausia arena pastatyta pagal garsiojo „Formulės 1“ trasų architekto Hermano Tilkės projektą, su būdingais tik šiam autoriui polėkiais. Jau po debiutinių joje lenktynių naujoji arena vienodai puikiai įtiko tiek patiems lenktynininkams, tiek žiūrovams, kurių pernai čia per visas tris savaitgalio dienas apsilankė net 270 tūkstančių.

Neveltui ji iškart buvo prilyginta tokioms etaloninėms „Formulės 1“ trasoms, kaip Spa ar Sudzuka. Iš tiesų 5516 metrų ilgio lenktynių žiede, kaip geriausiame pyrage, visko po truputį – ir greitų, kvapą gniaužiančių posūkių, ir ilgų tiesiųjų, tikrų variklių žudikių, ir aštrių stabdymo zonų, kuriuose iki raudonumo kaista bolidų stabdžiai.

Trasoje be išskirtinių jos techninių sprendimų ypatingą atmosferą kuria ir kalvotas reljefas, ilgas ir platus, į kalną kylantis jau pats pirmasis jos posūkis, reikalaujantis iš sportininkų didžiulės koncentracijos. Ir vėliau pažyranti ištisa posūkių grandinė, kurioje galima nesunkiai atpažinti kai kurių Silverstono trasos elementų ar net Stambulo žiedo aštuntojo posūkio kopiją.

Šiemet, skirtingai nuo pernykščių debiutinių lenktynių Ostine, kurios buvo stebėtinai šaltos, daugiau optimizmo sportininkams ir žiūrovams siūlo ir metereologai, žadantys puikų šiltą orą ir geras sąlygas pademonstruoti visą meistriškumą.

Debiutines laimėjo L.Hamiltonas

Kraudamasis lagaminą į JAV troškimo pakartoti pernykštę sėkmę neslėpė „Mercedes“ pilotas Lewisas Hamiltonas, pernai čia laimėjęs trasos inauguracines lenktynes, aštrioje, bekompromisinėje kovoje vos 0,6 sekundės persvara pranokęs pernykščio čempionato laimėtoją, tokia pat skambia gaida ir šiemet dar anksčiau titulą apgynusį „Red Bull“ lenktynininką Sebastianą Vettelį. Tačiau Sebastianas pernai Ostine laimėjo kvalifikacines lenktynes ir įrašė į arenos istoriją pirmąjį trasos greičio rekordą, vieną jos 5516 metrų ilgio ratą nuvažiavęs per 1 min. 39,374 sek.

Kas šiemet pirmas kirs 56 ratų arba 308,896 kilometro distancijos finišą ir laimės antrąsias lenktynes naujausioje „Formulės 1“ kalendoriuje trasoje, pamatysime sekmadienio vakarą.

Laukia nemenka intriga

Lažybų kontorose ir toliau pirmenybė teikiama S.Vetteliui.

Iš vienos pusės – keturiskart paeiliui čempiono titulą iškovojusiam sportininkui lyg ir nebėra dėl ko draskytis? Tačiau čempionas didis tik tada, kai kiekvienose lenktynėse pamiršęs titulus atkakliai braunasi finišo link.

S.Vetteliui siekti pergalės Ostine nemenka paskata taps troškimas pagerinti pirmąjį iš daugybės nekarūnuotam „Formulės 1“ karaliui Michaeliui Schumacheriui priklausančių pasaulio rekordų. Laimėjęs praėjusio etapo lenktynes Abu Dabyje, S.Vettelis pasiekė septintą pergalę iš eilės.

Tiek pat etapų paeiliui geriausiais karjeros metais – 2004-aisiais – su „Ferrari“ yra laimėjęs ir M.Schumacheris.

Tad jei Sebastianas pirmas finišuos ir JAV, jis pagerins legendinio tautiečio rekordą, laimėjęs aštuntąjį etapą paeiliui arba dvyliktąsias lenktynes per sezoną.

Daugiausia, trylika pergalių 2004 metais yra pelnęs M.Schumacheris.

Jei S.Vettelis laimėtų abejas likusias šių metų pirmenybių batalijas JAV ir Brazilijoje, jis pagal laimėtų lenktynių skaičių per vienerius metus susilygintų su legendiniu savo tautiečiu.

Taigi, stengtis yra dėl ko ir čempionui, o todėl intriga tik didėja.

Lenktynininkų deficitas

Dar viena intriga, daugiau nei savaitę itin aktyviai svarstoma F1 kuluaruose, - sezono pabaigoje nelauktai iškilusi sportininkų deficito problema.

Nepabėgo jie kaip pelės iš skęstančio laivo, tačiau net kelioms komandoms teko laužyti galvas kokius sportininkus kviesti prie savo bolidų vairų vietoje juos palikusių ar galėjusių palikti.

Pirmasis apie tai prabilo „Lotus“ lenktynininkas Kimi Raikkonenas, dar prieš Jungtinių Arabų Emyratų „Grand Prix“ lenktynes pareiškęs, jog nesės daugiau prie „Lotus“ vairo, jei komanda jam nesumokės atlyginimo už šiuos metus. Ne avansu, o pagrįstai uždirbto, tačiau šiemet dar negauto.

Ekipos vadovams pagaliau pavyko įtikinti kitąmet į „Ferrari“ pereinantį suomį sezoną garbingai užbaigti su „Lotus“. Nors gerokai pavėlavęs, į Abu Dabį Kimis visgi atvyko, tačiau nei Ostine, nei paskutiniojo etapo lenktynėse Interlagose (Brazilija) jo tikrai nebus. Nežinia, ar jį įveikė skausmas, ar netesėti pažadai išmokėti nors dalį atlyginimo, tačiau Kimi atsidavė į medikų rankas nugaros operacijai.

Iškart pasklido gandai, kad suomio vietą prie „Lotus“ vairo užims „Sauber“ pilotas Nico Hulkenbergas, kuriam kitiemet prognozuojama vieta būtent „Lotus“ ekipoje. Šią naujieną patvirtino ir Nico vadybininkas Werneris Heinzas, tačiau „Sauber“ vadovai nedviprasmiškai nukirto „ša!“

Matyt šis „ša“ nuskambėjo taip grėsmingai, kad netrukus pats N. Hulkenbergas oficialiai atsisakė galimybės sezoną užbaigti „Lotus“ ekipoje.

Michaelis trečią kartą negrįš

Intensyvios piloto, galinčio skubiai pakeisti K.Raikkoneną, paieškos „Lotus“ vadovus atvedė ne kur kitur, o į visų laikų tituluočiausio „Formulės 1“ lenktynininko M.Schumacherio kiemą. Tačiau ir septyniskart pasaulio čempionas, pernai baigęs karjerą po pakartotinio sugrįžimo į greičių pasaulį, kaip ir N.Hulkenbergas, atsisakė pasiūlymo.

„Michaelis ir dabar puikios sportinės formos. Ko gero jam tikrai nestigtų jėgų sėsti prie F1 bolido vairo, o ir patirtis niekur nedingo, tačiau dabar jis pirmenybę teikia visai kitokiam gyvenimo būdui“,- Vokietijos „Bild“ pareiškė ilgametė M.Schumacherio atstovė spaudai, o dabar vadybininkė Sabine Kehm.

„Lotus“ kryžkelė

Vos buvo paneigta antra „Lotus“ vakancijos užpildymo versija, tarp kandidatų sušmėžavo ir „Lotus“ atsarginio piloto Davide‘o Valsecchi pavardė. Nors anksčiau Davide‘ui teko sėdėti HRT, „Caterham“ ir „Lotus“ boliduose, tačiau didžiausias šio pretendento trūkumas yra tai, kad šiemet jis niekur nelenktyniavo.

Neseniai Suomijos MTV3 pranešė, jog suomį keičia suomis – 32 metų amžiaus Heikki Kovalainenas, turintis nemenkos „Formulės 1“ varžybų patirties. Dar pernai pilotavęs F1 bolidą šiemet H.Kovalainenas dalyvavo tik šešių etapų penktadienių treniruotėse, kuriose vairavo „Caterham“, „apautą“ „Pirelli“ padangomis.

Heikki 2007 metais yra atstovavęs dabartinei „Lotus“, kai ji buvo žinoma „Renault“ vardu. Bene pagrindiniai Kimi vietą besiruošiančio užimti H.Kovalaineno koziriai – prancūzų komandoje įgyta patirtis bei gerai perprastos jų variklio charakteristikos ir šiemetinės „Pirelli“ padangos.

Matyt būten šie faktoriai tūrėjo lemiamos reikšmės renkantis pilotą. H.Kovalainenas „Lotus“ bolidą pilotuos ir JAV, ir Brazilijoje.

Atlėgę „Ferrari“ rūpesčiai

Pusantros savaitės sklandęs nerimas „Ferrari“ stovykloje palietė net keletą sportininkų, kai sunerimusi komanda laukė žinių iš medikų apie savo lyderio Fernando Alonso fizinę būklę. Mat tik medikų verdiktas galėjo suteikti ispanui kelialapį į Ostiną.

F.Alonso iškart po lenktynių Abu Dabyje atsidūrė medikų globoje, kai automatiniai davikliai užfiksavo, jog šių lenktynių metu sportininką buvo paveikusi didesnė nei 25G išcentrinė jėga.

Tai nutiko, kai F.Alonso, vengdamas susidūrimo su „Toro Rosso“ pilotu Jeanu-Ericu Vergne, išlėkė už trasos ribų. Tąsyk medikai neaptiko nieko pavojingo, tačiau po savaitės pakvietė nuodugniai pakartotinei apžiūrai.

Vengdami blogiausios žinios italų ekipos vadovai paprašė komandos jaunųjų pilotų rengimo programai priklausantį prancūzą Jules Bianchi matuotis Fernando kėdę.

Tarp kitų kandidatų buvo minimas ir didesnę patirtį turintis Pedro de la Rosa, tačiau F.Alonso sėkmingai praėjo pakartotinę apžiūrą ir išskrido į Ameriką.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.