„Formulės 1“ sezonas statistikos veidrodyje. Su perspektyva į ateinantįjį

Ne tik lietuviai nuo seno puoselėja gražią ir gają tradiciją iki Kalėdų baigti visus svarbiausius metų darbus, atiduoti skolas ir apžvelgti aruodus norint dar kartą įsitikinti kokia sėkla ten sukaupta ateinančių metų pavasariui.

S.Vettelis dar kol kas nesulaukė rimtesnio pasipriešinimo iš „Formulės 1“ lenktynininkų.<br>AP nuotr.
S.Vettelis dar kol kas nesulaukė rimtesnio pasipriešinimo iš „Formulės 1“ lenktynininkų.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Juozas Mažeikis

Dec 28, 2013, 1:43 PM, atnaujinta Feb 19, 2018, 4:27 PM

Nors „Formulės 1“ pavasaris arba būsimasis jubiliejinis, 65-asis jos sezonas dar tolokai, tačiau daugelis kontūrų paaiškėjo jau šiemet. Nepaisant, kad daugiau nei prieš mėnesį baigėsi šių metų „Formulės 1“ batalijos, kausčiusios šios sporto šakos gerbėjų dėmesį ištisas 252 dienas – nuo kovo 17-osios iki lapkričio 24-osios.

Beveik visų komandų vadovai ir rėmėjai jau spėjo surengti šaunius šventinius vakarėlius, išmokėjo lenktynininkams ir personalui žadėtus honorarus ir premijas. Tik vienas Kimi Raikkonenas liko be atlyginimo, kurį buvusi jo „Lotus“ suomiui vis dar žada.

Žinoma, Kimi nepagailės kažkiek eurų iš savo nemenkų santaupų ir tai jam nesutrukdys didžiąsias metų šventes atšvęsti kaip reikiant, tačiau netesėti pažadai erzina ir nuteikia labai nepatikliai daugumą, ne išimtis ir „Formulės 1“ lenktynininkai. Stebėtinas stabilumas

Į šventinį šurmulį jau pasinėrę „Formulės 1“ pilotai nusipelnė laukto poilsio įveikę visus F 1 kalendoriuje buvusius 19 etapų, vien lenktynių ritmu nuvažiavę 1131 įvairių trasų ratą, kurie sudaro bendrą 5792,250 kilometro distanciją.

Pagal šį rodiklį – tai ketvirtas rezultatas visoje 64 metų „Formulės 1“ istorijoje. Didesni atstumai lenktynininkams teko tik 2010 m. (5793,390 km), 2011 m. (5794,370 km) ir 2012 m. (6084,930 km, prieš metus jie dalyvavo net 20-yje „Grand Prix“ lenktynių).

Beje, šie skaičiai gana vaizdžiai įrodo, jog pastaraisiais metais sportininkams tenka vis didesni ir intensyvesni krūviai, reikalaujantys iš jų ne tik tobulesnės fizinės parengties bei ištvermės.

Besibaigiančių metų F 1 sezoną pradėjo 11 komandų ir 22 lenktynininkai. 21 sportininkas dalyvavo visų „Grand Prix“ lenktynėse. Tik dėl nugaros operacijos K.Raikkoneną paskutinių dviejų etapų lenktynėse Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Brazilijoje pakeitė Heikki Kovalainenas.

Tai tiesiog pavydėtinas stabilumas. Seniai jau nebuvo tokių metų, kur visą sezoną nebūtų keičiami lenktynininkai arba nekiltų būtinybė daryti priverstines jų rokiruotes.

Čempionas atsiliko

Šiemet beveik visų statistikos lentelių pirmąsias grafas užpildęs ir ketvirtąjį paeiliui čempiono titulą iškovojęs „Red Bull“ sportininkas Sebastianas Vettelis pagal vieną rodiklį visgi nusileido pirmenybių senbuviui, „McLaren“ pilotui Jensonui Buttonui, kuris įveikė daugiausia – net 99,56 procento (1126 ratus arba 5768,910 km) privalomos nuvažiuoti bendros lenktynių distancijos. Ją važiuodamas jis sugaišo 31 val. 12 min. 0,974 sek.

Nuo karjeros „Formulėje 1“ pradžios 2000 metais J.Buttonas per lenktynes jau nuvažiavo 65247 kilometrus. Tai trečias F 1 rezultatas. Daugiausia kilometrų lenktynių trasomis – 81209 – yra sukoręs legendinis Michaelis Schumacheris, o antroji vieta pagal šį rodiklį priklauso Rubensui Barrichello – 80609 km.

Lenktynių lyderio estafetę daugiausia ratų (684 arba 3638,970 km) vežė čempionas S. Vettelis. Antras pagal šį rodiklį – „Mercedes“ pilotas Nico Rosbergas – 104 ratai arba 399,430 km.

Šie du rodikliai gana vaizdžiai atspindi tą milžinišką persvarą, kurią visą sezoną, o ypač – antrąją jo pusę - demonstravo čempiono laurus pelnytai nuskynęs vokietis.

Pataisa rekordų lentelėje

Dar prieš kelis metus sunku buvo patikėti, jog kažkuriam iš pilotų pavyks bent pasikėsinti nors į vieną iš daugybės nekarūnuoto „Formulės 1“ karaliaus M.Schumacherio rekordų. Šiemet tai padarė S. Vettelis, laimėjęs devynių iš eilės etapų lenktynes, o per sezoną iš viso iškovojo trylika pergalių. Tiek, kiek 2004 m. buvo pelnęs ir M.Schumacheris.

Taigi, Sebastianas pirmasis šiemet pagerino Michaelio septynių iš eilės laimėtų lenktynių rekordą, o pagal pergalių skaičių per vienerius metus S.Vettelis susilygino su legendiniu savo tautiečiu. Šalia 13-kos čempiono laimėtų „Grand Prix“ gana kukliai atrodo po dvi Fernando Alonso ir N. Rosbergo bei po vieną Lewiso Hamiltono bei K. Raikkoneno pergalę.

Daugiau nė vienam lenktynininkui šiemet nepavyko užkopti ant nugalėtojų pakylos aukščiausiojo laiptelio.

Dar daugiau – be įvairių etapų laimėtojų šį sezoną ant nugalėtojų pakylos atskirų laiptelių pavyko užlipti tiktai Markui Webberiui, Romainui Grosjeanui ir Felipei Massai, o daugiausia kartų – net 16 – ant nugalėtojų pakylos stovėjo S.Vettelis.

Tai daugeliui F 1 gerbėjų gana liūdnas, neteikiantis daug patrauklumo bei spalvų ir šiai sporto šakai faktas, o kartu ir vaizdžiai iliustruojantis besąlyginį čempiono dominavimą.

Kvalifikacijų laimėtojų – dar mažiau

Atrodo, kad čempionu tapusiam S.Vetteliui lengviau laimėti „Grand Prix“ lenktynes nei kvalifikacines varžybas. Tačiau ir čia dominavo čempionas, pergalingai baigęs devynias kvalifikacijas.

Penkias pergales iškovojo L.Hamiltonas, tris – N.Rosbergas ir dvi – M.Webberis. Taigi, pergales kvalifikacinėse lenktynėse šiemet dalijosi neįtikėtinai mažai - vos keturi sportininkai.

Tad akivaizdu, kurių komandų bolidai turėjo tikrą sprogstamąjį greitį ir kurioms ekipos geriausiai pavyko prisijaukinti „Pirrelli“ padangas, galinčias atskleisti gerąsias savo savybes labai trumpoje distancijoje. Būtent ko ir reikia kvalifikacinėse varžybose.

Iki minimumo sumažėjęs galinčiųjų varžytis dėl pergalės „Grand Prix“ ar kvalifikacinėse lenktynėse pilotų, o kartu ir komandų skaičius – didžiausias šios sporto šakos vadovų ir visos automobilių federacijos (FIA) galvos skausmas.

Tačiau funkcionieriai viliasi, jog kitais metais įsigaliojus naujam taisyklių reglamentui, kuris yra jau patvirtintas ir dėl kurio kuo toliau tuo aršiau ginčijamasi, reikalai pagerės ir automobilių sporto karalienė taps dar patrauklesnė.

Nauji motorai, nauji pilotai

Pasibaigęs sezonas buvo paskutinis, kuriame komandos naudojo per eilę metų „Formulės 1“ gerbėjo ausiai tapusius įprastus ir mielus 2,4 litro V8 bolidų variklius.

Naujajame, jubiliejiniame kitų metų sezone juos pakeis 1,6 litro V6 motorai. Geidžiantys naujovių nekantraudami laukia nedidelio 1,6 litro darbo tūrio V6 variklio su turbokompresoriumi ir gerokai galingesne nei iki šiol kinetinės energijos regeneracijos sistema (KERS).

Kaip jėgos agregatai įtakos šią sporto šaką ir kaip naujus variklius priims patys lenktynininkai bei „Formulės 1“ gerbėjai? Dėl to daugiausia diskutuojama, nors jau po mėnesio prasidės intensyviausi jų bandymai.

Daugelis specialistų linkę manyti, jog būtent naujosios taisyklės ir naujieji varikliai gali sukurti progą vidutiniokams pavyti lyderius, o autsaideriams pakilti iki vidutiniokų lygio.

Optimizmas – puiki savybė, tačiau pagal tokią logiką dabartiniams lyderiams nieko kito nebelieka, kaip užimti vietas rikiuotės gale.

Tačiau prabėgusio sezono lyderiai tvirtina, jog naujovės didelių permainų neatneš, o prie naujų motorų ar pakeistų taisyklių greičiausiai ir lengviausiai prisitaikys būtent pirmaujančios komandos.

„Lyderiai turėtų išlikti tie patys, o skirtumai tarp pirmaujančių ir jas besitaikančių vytis komandų gali būti dar didesni, nei buvo šiemet“, - prognozuoja kalėdinę dovaną po eglute jau suradęs S. Vettelis.

Kaip ten bebūtų, ekipos būsimoms batalijoms rengiasi itin kruopščiai. Tai rodo ir neįprastai anksti, gerokai anksčiau nei buvo įprasta užpildytos beveik jau visos komandų sudėčių grafos.

Čempionės „Red Bull“ garbę 2014 m. gins S. Vettelis ir Danielis Riccardo, „Mercedes“ – L. Hamiltonas ir N. Rosbergas, „Ferrari“ – F. Alonso ir K. Raikkonenas, „Lotus“ – R. Grosjeanas ir tik šeštadienį su ekipa rankomis sukirtęs Pastoras Maldonado, „McLaren“ – J. Buttonas ir Kevinas Magnusenas, „Force India“ – Nico Hulkenbergas ir Sergio Perezas, „Sauber“ – Adrianas Sutilas ir Estebanas Gutierrezas, su „Sauber“ sutartį irgi sutvirtinęs tik šeštadienį, „Toro Rosso“ – Jeanas Erikas Vergne ir Daniilas Kviatas, „Williams“ – F. Massa ir Valteri Bottas, o „Marussia“ – Jules Bianchi.

Į antrojo piloto vietą šioje ekipoje pretenduoja penki sportininkai – Maksas Čiltonas, Tijo Ellinas, Rodolfo Gonsalesas, Davidas Rigonas ir Stoffelis Vandornas.

Nė vieno kontrakto su lenktynininku šiuo metu nėra pasirašiusi tik vienintelė „Caterham“, tačiau į jos duris intensyviausiai beldžiasi Šarlis Picas, Gido van der Garde, H. Kovalainenas, Markusas Erikssonas ir atkakliai kelių atgal į „Formulę 1“ tebeieškantis, bene didžiausią patirtį joje iš visų pretendentų turintis japonas Kamui Kobayashi.

Būtent jo pretenzijos vertinamos kaip turinčios didžiausią pagrindą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.