„Formulės 1” gerbėjų laukia vienas dramatiškiausių sezonų

Kai kovo 16-ąją Australijoje prasidės naujasis sezonas, „Formulės 1” lauks dramatiškas sukrėtimas. Tai sirgaliai suprato po pasirengimo etapo bandymų, kurie baigėsi savaitgalį. Negalėjo praslysti čempionės „Red Bull“ komandos problemų virtinė, tad rikiuotės pradžioje tikimasi pamatyti įvairesnių pavardžių, rašo BBC.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2014-03-14 10:01, atnaujinta 2018-02-15 10:44

Favoritais laimėti pirmąsias lenktynes išlieka „Mercedes“ pilotai Lewisas Hamiltonas ir Nico Rosbergas. Abu per bandymus Ispanijoje ir Bahreine pasiekė nuostabius rezultatus ir pradžiugino aistruolius.

„Formulės 1” kortas maišo patikimumo problemos, pastarąsias tris dienas palietusios net ir „Mercedes“.

Pagrindinėje rikiuotėje gali išsiskirti ir kitos komandos, naudojančios „Mercedes“ variklius. „Williams“, „Force India“ ir „McLaren“ per bandymus pasirodė tikrai neblogai.

Su naujausiomis šio sezono taisyklėmis komandas pasiekė ir visiškai nauji 1,6 litro V6 turbininiai hibridiniai varikliai su įdiegta energijos atgavimo sistema. Be to, draudžiama į bolidus per lenktynes pilti daugiau nei 100 kilogramų degalų.

Pasirodo, „Mercedes“ agregatas turi pranašumą prieš „Ferrari“ ir „Renault“ variklius. „Mercedes“ variklis iš tokio pat degalų kiekio gauna daugiau energijos. O tai vienas reikšmingiausių „Formulės 1” veiksnių.

Tikrai ne atsitiktinumas, kad bolidai su „Mercedes“ varikliais per aštuonias dienas Bahreine pasiekė keturis greičiausius laikus. Ir kol paskutinę dieną Fernando Alonso iš „Ferrari“ neišspaudė visos galios, „Mercedes“ varikliams priklausė septyni geriausi laikai.

Šią žiemą „Mercedes“ varikliai padėjo užimti tinkamą vietą ant pakylų. Per dvylika bandymo dienų, vienuolika kartų viršūnė priklausė būtent ekipoms, naudojusioms šiuos variklius.

Tiesa, tai buvo „Williams“ bolidas, valdomas buvusio „Ferrari“ nario Felipe Massos, kuris dažniau buvo greitesnis nei L.Hamiltonas ar N.Rosbergas.

Žinoma, prieš sezoną fiksuoti laikai nėra patikimiausias šaltinis, pagal kurį galima spręsti apie tikruosius pajėgumus, bet „Williams“ komandoje dirbantys šaltiniai tikina, jog komanda padarė didelį šuolį. Pagal įveiktus kilometrus ši ekipa atsilieka tik nuo „Mercedes“.

Kaip kartą sakė „Ferrari“ direktorius Stefano Domenicali: „Mercedes“ ir „Williams“ – puikios formos. Tokią nuomonę susidarėme iš to, ką matėme iki šiol.“

Norėdama pademonstruoti raumenis „Williams“ komanda, veikiausiai, atvertė visas savo kortas. F.Massos greičiausiai įveiktas ratas buvo su minkščiausiomis padangomis ir mažiausiu galimu degalų kiekiu.

Panašiai buvo ir su L.Hamiltonu, kuris buvo tik 0,02 sek. lėtesnis už „Williams“. Tiesa, laiką jis užfiksavo kitokią dieną ir esant kitokioms sąlygoms. Po pasirodymo jis intrigavo, teigdamas, kad ateityje laukia daugiau staigmenų. Jų tikėtis reikia ir iš jo, ir iš bolido.

„Williams“ – vienas pagrindinių pretendentų į priekinę liniją Melburne. Reikėtų pripažinti, kad „Force India“ galimybės irgi nemenkos.

Praėjusieji metai buvo prasčiausi „Williams“ istorijoje. Komanda surinko tik penkis taškus. Šios ekipos situacija buvo sudėtinga. Dabar didžioji komandos inžinierių dalis pertvarkyta, ir skirtumas – didelis.

Nors jų lenktynininkų F.Massos ir Valtterio Botto lyginti su L.Hamiltonu ar F.Alonso ir Kimi Raikkonenu negalima, komandai greičiausiai pavyko rasti aukso vidurį tarp jaunystės ir patirties.

Panašiai galima kalbėti ir apie ketvirtąją komandą, naudojančią „Mercedes“ variklius, – „McLaren“, suporavusią Jensoną Buttoną ir naujoką Keviną Magnusseną, charizmatišką ir talentingą 21-erių daną, jau parodžiusį, kad moka skrieti itin greitai.

Kaip ir „Williams“, „McLaren“ per žiemą keitėsi drąsiai ir daug. Pavyzdžiui, po prasto praėjusio sezono Martiną Whitmarshą direktoriaus poste pakeitė Ronas Dennisas.

„McLaren“ bandymus pradėjo užtikrintai, tačiau vėliau susidarė įspūdis, kad žengė žingsnį atgal. Prieš finalinį bandymą Bahreine J.Buttonas jau buvo pradėjęs skambinti pavojaus varpais dėl ekipos rezultatų.

„Bandymai buvo geri, dirbome patikimai. Įveikėme daug kilometrų, perpratome bolidą. Tačiau šiandien nesame pakankamai greiti“, – sakė 2009 metų čempionas.

„McLaren“ komanda, kurios bolidas per bandymus nebuvo labai pakeistas, turi parengusi rimtų patobulinimų pirmosioms lenktynėms. Tačiau tai padarė ir kitos pirmaujančios ekipos.

„Ferrari“ žiemos bandymų programa nebuvo įspūdinga. Buvo kilę minčių, kad komanda parengė ką nors slapto ir slepia nuo kitų komandų, tačiau sulig kiekviena diena ima atrodyti, jog jiems tiesiog trūksta greičio.

Paskutinę dieną Bahreine F.Alonso galiausiai pateko tarp tų „Mercedes“ variklius naudojančių bolidų, įveikęs ratą per minutę 34,280 sek. Tai buvo pirmasis kartas, kai „Ferrari“ peršoko minutės ir 35 sek. barjerą. Bet pasiektas laikas prilygo tik antrajam L.Hamiltono laikui, kurį jis užfiksavo tuo pat metu su tokio pat kietumo padangomis.

F.Alonso per bandymus buvo 1,146 sek. greitesnis už K.Raikkoneną. Tiesa, jų laikai buvo fiksuojami skirtingomis dienomis ir skirtingomis sąlygomis.

„Ferrari“ komandai nebūtų naudinga išsiurbti visą degalų baką ir lėkti dėl vadinamojo šlovės rato. Tad atmetę norą stipriai pasirodyti, jie liko už „Mercedes“ komandų. Tad būtų kvaila nurašyti ir šią komandą.

Daugiausia nerimo „Ferrari“ komandoje kelia jų variklis. Šaltiniai teigia, kad kalbant apie energijos ir degalų santykį jam dar trūksta iki „Mercedes“ variklių.

Bet per pastaruosius bandymus net ir „Mercedes“ susidūrė su problemomis, tad patikimumas ir ištvermė parodys, kas yra kas.

O kaipgi pastaruosius ketverius metus „Formulėje 1” dominavusi „Red Bull“ komanda?

Jų žiemos bandymas buvo katastrofinis. Mažiau kilometrų įveikė tik „Lotus“. „Ferrari“ variklis prastesnis nei „Mercedes“, bet „Renault“ – dar blogesnis. Ir kalbant apie galią, ir apie patikimumą.

„Red Bull“ komandą lydėjo nesėkmė po nesėkmės. „Renault“ variklis tikrai nuvylė, bet prie to prisidėjo ir pati komanda. Paskutinę dieną Bahreine, sugedus priekiniam stabdžiui, Sebastianas Vettelis išlėkė iš trasos.

Ilgiausia „Red Bull“ atkarpa per žiemos laikotarpį – 20 ratų. Tai trečdalis lenktynių distancijos. Komandą nuolat kamavo ir problemos dėl variklio, ir bolido priekio broko.

Geriausią laiką parodė naujokas Danielis Ricciardo, bet jo viltis užgeso jau kitą dieną, kai S.Vetteliui nepavyko įveikti nė vieno rato.

Pasaulio čempionas sutiko, kad jo komandos problemos rimtos. Ir kaip jis galėtų nesutikti?

„Red Bull“ gali pasiguosti tuo, ko neturi niekas. Bolidas kol kas tinkamai neveikia, bet kai viskas bus sutvarkyta, jis šaus į priekį.

„Aš visada nerimauju dėl „Red Bull“, – sakė J.Buttonas. – Jeigu sudėsime porą jų ratų, pamatysime, kad jie greiti. Tai stipri komanda. Jie turi gerą bolidą. Panašu, kad jis turėtų praversti ir aerodinaminiu požiūriu. Keletą ratų važiavau su D.Ricciardo. Jis negalėjo manęs aplenkti tiesiosiose, bet tai padarė 11-ajame rate. Tad buvo svarbus ir greitis, ir valdymas. Nesu dar to matęs. Jeigu jie baigs lenktynes, tikrai bus arti lyderių.“

„Formulės 1” sezonas – pakeistos taisyklės ir kompleksiškiausi varikliai, kada nors naudoti prestižinėse lenktynėse.

Sezono pradžioje, kaip ir visada, svarbu pažiūrėti, ar ištaisytos visos klaidos. Čia neretai laimi patikimumas. Šiuo požiūriu toliausiai nuo lyderių – „Red Bull“ ir „Lotus“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.