Naujos „Formulės 1” intrigos – M.Schumacherio nelaimės šešėlyje

„Formulės 1” sezonas bus išskirtinis dėl daugybės pokyčių, pakeitusių ir bolidų išvaizdą, ir vidų. Išaugusios komandų ambicijos ir noras atsitiesti po praėjusių metų tik kaitina emocijas, bet ilgai lauktą fiestą dengia nemalonus rūkas.

„Ferrari“ komanda išreiškė palaikymą M.Schumacheriui. Sausio 27-osios nuotrauka.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Ferrari“ komanda išreiškė palaikymą M.Schumacheriui. Sausio 27-osios nuotrauka.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Mar 14, 2014, 12:52 PM, atnaujinta Feb 15, 2018, 10:32 AM

Kai sekmadienį Melburne per oficialias lenktynes pirmą kartą suriaumos 1,6 litro V6 turbininiai varikliai, „Formulės 1” sirgalių širdys skils į dvi puses. Viena džiaugsis švente, o kita toliau viltingai lauks naujienų iš Grenoblio, kur vis dar komos būsenoje guli „Formulės 1” legenda Michaelis Schumacheris.

Viltis – didesnė

Daugiau nei du mėnesius į dirbtinę komą panirusio M.Schumacherio nelaimės istorijoje – daug vingių, tačiau ilgą laiką jie visiško pasveikimo nežadėjo. Tik trečiadienį su „Ferrari“ komanda trofėjų priskynusio 45 metų lenktynininko atstovė Sabine Kehm paskelbė: „Yra nedidelių padrąsinančių ženklų.“

Žinia – menka ir neinformatyvi, tačiau įžiebė vilties žiburius aistruolių širdyse. Juk dar visai neseniai medicinos ekspertai kalbėjo, kad medikų pastangos pabudinti M.Schumacherį eina perniek.

„Medikai turėtų būti tiesmuki. Stebuklai kartais nutinka, bet kad jis pabus – šansai labai maži“, - prieš savaitę sakė vienas specialistų, tiesiogiai nesusijęs su lenktynininko gydymu.

Stebuklo. Štai ko buvo siūloma tikėtis M.Schumacherio šeimai ir visai „Formulės 1” bendruomenei bei sirgaliams. Ir visi jie to tikisi.

Klausimas – be atsakymo

Kai gruodžio 29-ąją iš Alpių į Grenoblio ligoninę sraigtasparniu buvo atgabentas M.Schumacheris, čia suplūdo tūkstančiai žurnalistų. Jie apsupo visą ligoninę, pasistatė mobiliuosius žiniasklaidos centrus ir gaudė kiekvieną menkiausią pasisakymą apie septyniskart čempioną.

„Kokio rimtumo trauma? Ar jis išgyvens?“, - tokie buvo pirmieji klausimai. Tačiau bėgo dienos, situacija keitėsi. Grenoblio ligoninėje vėl tik medikai ir pacientai bei M.Schumacherio šeima.

Per mažiau nei dvi paras atgabentam M.Schumacheriui buvo atliktos dvi smegenų operacijos, o dar kalnuose medikai privalėjo jį panardinti į komos būseną. Tyrimai, analizės, pasitarimai, vėl tyrimai, vėl analizės.

Taip sukosi gydytojų dienos, kai šie mėgino sumažinti smegenų spaudimą. Galiausiai buvo paskelbta šypsenų sulaukusi žinia – M.Schumacheris budinimas iš komos. Tai buvo sausio pabaiga.

Tačiau budinimas vyksta iki šiol, o žiniasklaidoje aidi kitoks klausimas: „Jeigu pabus, ar jis bus įgalus?“

Čia medicinos specialistai neturi vieningos nuomonės. Vieni sako „taip“, kiti - „ne“.

„Dauguma pacientų, kurie tiek laiko prabuvę komoje lieka gyvi, lieka neįgalūs įvairiose sferose“, - pareiškė sakė „Formulės 1” medikas Gary Hartsteinas.

Pagerbs per lenktynes

Pasakyti, kas nutiko tą dieną, kai lenktynininkas nusprendė iš vienos trasos pereiti į kitą, kirsdamas kelią per akmenuotą zoną, galėtų tik M.Schumacheris. Visas pasaulis žino, kad jis galva trenkėsi į akmenį tokia jėga, kad skilo šalmas. Jo gerbėjai supranta, kad prieš tai užkliuvo už akmens. Bet kodėl jis nutarė vykti per tą zoną?

M.Schumacherį dievinantys gerbėjai tiki, kad į šį klausimą atsakys jis pats. Nors viltys – ribotos, draugai, artimieji neabejoja sėkminga istorijos pabaiga.

„Apie jį galvoju kiekvieną dieną, nuolat meldžiuosi ir tikiu, kad viskas bus gerai ir jis sugrįš pas mus“, - sakė buvęs M.Schumacherio komandos draugas Felippe Massa.

Jis - vienas iš nedaugelio, galėjusių apsilankyti Grenoblio palatoje, kur guli M.Schumacheris.

„Micahelis visada su manimi! Būk stiprus, broli! Myliu“, - socialinio tinklo „Twitter“ paskyroje rašė F.Massa. Sekmadienį per lenktynes jo šalmą puoš M.Schumacherio inicialai. O ant Lewiso Hamiltono bolido puikuojasi užrašas „Kovok Michaeli“.

Nauji lyderiai

Australijos „Grand Prix“ taps neabejotina M.Schumacherio palaikymo akcija, per kurią sirgaliai ne tik dar kartą linkės legendai pasveikti. Juk jų laukia ir lenktynių intrigos.

Pernai ketvirtuoju iš eilės pasaulio čempiono titulu pasidžiaugęs Sebastianas Vettelis neturi laiko galvoti apie praeities pergales. „Red Bull“ komandai sunkiai sekasi susidoroti su savo išradimais, tad „Formulės 1” gerbėjai jau yra nurašę 26 metų vokietį. Pirmiesiems startams, žinoma.

„Veikiausiai bus įdomių siurprizų sirgaliams ir mums. Galbūt turėsime 2012-ųjų „dežavu“, kai laimėdavo vis kitas lenktynininkas. Taip gali lengvai nutikti", - sakė L.Hamiltonas. 29-erių britas, vairuojantis „Mercedes“ bolidą, laikomas vienu favoritų laimėti Australijoje.

„Mercedes“ per bandymus Bahreine pademonstravo, kad bolidas veikia užtikrintai, o variklis – tikras galiūnas.

„Williams“ komanda atrodo tokia, kokia galėtų varžytis. Į priekį pasistūmėti turėtų „Force India“. Galbūt F.Massa į priekį nuves „Williams? Kas žino?“, - apie pirmąsias lyderių rikiuotes kalbėjo L.Hamiltonas.

Tarp pirmųjų prognozuojama vieta ir „McLaren“ pilotui Jensonui Buttonui. Ambicijas parodė ir „Ferrari“ lyderis Fernando Alonso.

Čempionas įspėjo

Tačiau S.Vettelis įspėjo varžovus ir jų sirgalius – jo vardas anksčiau ar vėliau atsidurs tarp lyderių. Penktojo iš eilės čempiono titulo siekiantis vokietis pabrėžė, kad sezonas ilgas, o „Red Bull“ problemos su variklius – ne amžinos.

„Nesame geriausioje pozicijoje šioms lenktynėms. Bet tai tik vienerios lenktynės. Visas čempionatas – visa kita istorija“, - sakė jis.

S.Vettelis mano, kad pirmąjį 2014 metų sezono nugalėtojo titulą iškovos „Mercedes“ komanda. Jis netgi neslepia, kad „Red Bull“ reikės daugiau laiko įsibėgėti, tad dar keletas startų bus prastesni.

Tačiau lenktynininkas randa įkvėpimo. Šįkart jo pasisėmė iš F.Alonso istorijos.

„Prieš dvejus metus jis buvo labai arti mūsų. Per kiekvienas iš paskutiniųjų lenktynių jis kėsinosi nugalėti, tad gali nutikti visko. Esame stipri komanda – turime puikių specialistų ir daug resursu. Mes pajudėsime į priekį“, - sakė S.Vettelis, sėdėdamas šalia „Ferrari“ lenktynininko.

Pokyčiai – iššūkis

Priežastis, kodėl stringa „Red Bull“ bei dalis kitų komandų – naujos taisyklės, pareikalavusios keisti ir bolidų išorę, ir vidų. Svarbiausias 2014 metų sezono „Formulės 1” pokytis – nauji varikliai. Visuose boliduose įmontuoti mažesni 1,6 litro V6 turbininiai varikliai.

Geriausiai su tuo, kol kas, tvarkėsi „Mercedes“, deramai pasitikusi iššūkį, kurį paskutinį kartą „Formulė 1” regėjo prieš aštuonerius metus.

Lenktynininkai taip pat galės pasinaudoti naujausia ERS sistema. Ši leis per vieną ratą pilotui 30 sekundžių naudotis papildoma galia.

Įvairių diskusijų sulaukė degalų kiekio klausimas. Šį sezoną pilotai per valandą galės sunaudoti 60-70 kg degalų mažiau nei pernai. Tai – 100 kg degalų

Tie, kurie nesigilina į bolidų vidų, taip pat išvydo pokyčius. „Formulės 1” komandos pristatė naujuosius bolidus, kurių priekinis sparnas – siauresnis, o nosis – mažesnė.

„Šiemet yra labai daug dalykų, kuriuos pilotai turės daryti kitaip. Reikės laiko, kol visi apsipras“, - sakė S.Vettelis, bolidui suteikęs Suzy vardą.

Ilgisi senojo garso

Nuomonė dėl naujų pokyčių – dvipusė, tačiau su jais reikės susitaikyti. Varikliai, išvaizda, degalų kiekis - „Formulės 1” evoliucijos žingsniai, bet lenktynių gerbėjai bei lenktynininkai su nostalgija ilgisi senojo bolidų garso.

Dėl naujųjų variklių „Formulės 1” bolidai nebeūžia taip, kaip anksčiau. Kai Australijoje penktadienį virš trasos praskriejo šalies oro pajėgų naikintuvas, „Marussia“ lenktyninkas Maxas Chiltonas pareiškė: „Pagaliau į „Formulę 1” sugrįžo triukšmas.“

„Aš užaugau su „senuoju“ garsu ir tai dievinau. Pamenu anksčiau naudotus„V12” variklius. Garsas būdavo nuostabus. Jį buvo galima išgirsti ir per televiziją. „V10” ar „V8” varikliai turėjo savo specialų riaumojimą. Kai įjungdavai variklį, turėdavai užsikimšti ausis“, - sakė L.Hamiltonas.

Straipsnis parengtas pagal formula1.com, „Associated Press“, telegraph.co.uk, nytimes.com ir guardian.co.uk informaciją.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.