Antanas Juknevičius finišavo tarp lyderių ir aplenkė du svarbiausius varžovus

Penktadienį Dakaro ralio dalyviai startavo jau priešpaskutiniame šių metų maratono greičio ruože.

Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Lūžusi vairo traukė.<br>G.Kropio nuotr.
Lūžusi vairo traukė.<br>G.Kropio nuotr.
A.Juknevičius ir D.Vaičiulis 11-ame Dakaro etape.<br>G.Kropio nuotr.
A.Juknevičius ir D.Vaičiulis 11-ame Dakaro etape.<br>G.Kropio nuotr.
Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Po atsakingo pasiruošimo A.Juknevičius pradėjo priešpaskutinį Dakaro ralio etapą.<br>G.Kropio nuotr.
Daugiau nuotraukų (12)

Lrytas.lt

Jan 13, 2017, 2:37 PM, atnaujinta Apr 12, 2017, 6:08 AM

11-asis Dakaro ralio etapas dalyvius pasitiko kopų segmentu. Jis tęsėsi apie 50 km, vėliau sportininkai leidosi iš kalnų, kur juos sutiko klasikinio ralio tipo trasos.

Pirmasis automobilis į trasą išvažiavo 13 val. 35 min., o lietuviai Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis startavo 14 val. 22 min. Lietuvos laiku iš 20 pozicijos. Šioje vietoje jie ir finišavo, patekę į Dakaro lyderių dvidešimtuką.

Aplenkė didžiausius varžovus

Jų laukė 292 km greičio ruožas, kurio viduryje numatytas ilgas pervažiavimas (neutralizacija). Sportininkų pasiekimai matuojami šešiose trasos žymose.

Gerą rezultatą lietuviai pademonstravo jau pirmoje žymoje, kirtę ją 19 pozicijoje. Antroje žymoje, kuri yra ir tarpinis finišas, jie grįžo į 20 poziciją. Įveikę ilgą neutralizacijos ruožą lenktynes jie tęs iš tos pačios pozicijos.

Trečiąją žymą lietuvių ekipažas kirto pakildami į 19 poziciją, o ketvirtoje pademonstravo dar didesnį greitį ir užėmė 18 poziciją.

Vis dėlto penktoji žyma nebuvo tokia sėkminga ir lietuviai smuktelėjo į 21 vietą, bet šeštojoje žymoje jie atgavo 20 poziciją. Šioje vietoje lietuviai ir finišavo.

Dar prieš startą A.Juknevičius sakė, kad šiandien itin stipriai nori gerai pasirodyti ir taip paminėti visai Lietuvai svarbią datą, Sausio 13-ąją.

Šis etapas lietuviams buvo labai svarbus dėl pozicijos bendrojoje įskaitoje – po dešimtojo greičio ruožo iki artimiausio varžovo Christiano Lavelle A.Juknevičių skyrė tik 3 min. ir 6 sekundės, o nuo rekordinės Baltijos šalims, 23-osios pozicijos – vos 6 min. ir 27 sek. Šią poziciją po dešimtojo etapo užėmė Facundas Ardusso. 

A.Juknevičiui pavyko pasiekti maksimaliai gerą rezultatą – kai lietuviai finišavo, nė vienas iš varžovų nebuvo net priartėjęs prie finišo linijos. F.Ardusso nuo A.Juknevičiaus atsiliko apie 20 minučių, o C.Lavelle – daugiau nei pusvalandžiu.

Negana to, problemos ištiko du aukščiau rikiuotėje buvusius sportininkus, taigi A.Juknevičius po vienuoliktojo greičio ruožo pakilo net į 21 poziciją bendroje įskaitoje. Jei ją pavyks išlaikyti ir šeštadienį, tai bus rekordinis lietuvių pasiekimas Dakare.

„Tarpiniame finiše paskaičiavome, jog varžybų lentelės kaimynus lenkiame apie 30-40 min., taigi važiavome protingai, tačiau palaikydami savo tempą, ir tai atnešė norimą rezultatą.

Tiesa, tarp ketvirto ir penkto punkto pagavome akmenį ir lūžo vairo traukė, taigi likusią trasą įveikėme be suvedimo. Praradome 20 minučių, bet prieš tai demonstruotas greitis neleido priartėti artimiausiems varžovams, – džiaugsmo finiše neslėpė Dakaro vilkas Antanas Juknevičius. – Paskutiniame etape, nors jo yra labai nedaug, laikysimės to paties ritmo, turime sėkmingai pasiekti finišą.“

Vienuoliktąjį Dakaro ralio greičio ruožą laimėjo Sebastianas Loebas. Jis vos 18 sek. aplenkė antroje vietoje likusį S.Peterhanselį, o trečiąją vietą užėmė Orlando Terranova.

„Peugeot“ – vienvaldis lyderis

Sausio 1-ąją Asunsjono mieste Paragvajuje 87 visureigiai kilo ant iškilmingo Dakaro ralio starto podiumo. Jų veidus puošė šypsenos ir jie buvo pasiruošę įgyvendinti savo tikslus sunkiausiame pasaulio bekelės maratone. Likus vos 2 dienoms ir vos 352 koviniams kilometrams jų liko vos 59, o intriga išlieka tiek lyderių tarpe, tiek ir sergant už vienintelį išlikusį lietuvišką ekipažą.

„Toyota“ į šį ralį atkeliavo turėdama daug vilčių – prisivilioję iš „Mini“ komandos vieną greičiausių varžybų dalyvių Nasserą Al-Attiyahą, komanda tikėjosi, jog katariečio ir Ginielio De Villiersio bei Nani Romos trio bus ta jėga, kuri sugebės pasipriešinti prancūzams.

Deja, tačiau Nasseras iš varžybų pasitraukė jau trečiajame etape, tuo tarpu Giniellis dėl navigacijos klaidų yra gerokai nutolęs nuo lyderių ir šiuo metu pirmojo vietoje įsitaisiusiam Stephanui Peterhanseliui pralošia jau bene dvi valandas. Nani išlieka greičiausiu „Overdrive“ pilotu, bet ir jam iki artimiausio „Peugeot“ automobilio – daugiau nei pusvalandis.

M.Hirvoneną ištiko nesėkmė

Prieš keletą metų dominuojanti komanda Dakaro ralyje buvusi „Mini X-Raid“ šiais metais į varžybas atsivežė naują automobilį, o jos vedliu tapo WRC (pasaulio ralio čempionato) žvaigždė suomis Mikko Hirvonenas.

Nors skrajojantis suomis ilgai nedavė prancūzams atsipalaiduoti ir kvėpavo jiems į nugaras, 10-ame greičio ruože jis strigo, o galiausiai ir susidūrė su sunkvežimiu, todėl bet kokios jo viltys į podiumą buvo sudaužytos.

Prancūzų organizacijos „ASO“ organizuojamo Dakaro maratono lentelės viršuje įsitaisę 3 prancūzai, kurie, regis, kovoja tik tarpusavyje. Pagrindinė kova ant podiumo vyksta dėl 1-2 pozicijų, kuriose lyderis keičiasi kasdien.

Jei trasa driekiasi bekele – „Ponas Dakaras“ Stephanas Peterhanselis rodo savo pranašumą, jei varžybos pasuka keliais – devyniskart pasaulio ralio čempionas Sebastienas Loebas yra nepralenkiamas.

11-ajame etape dalyvių laukia kopos ir WRC tipo keliai – kas iš „Peugeot“ lenktynininkų geriausiai įveiks kombinuotą šiandienos greičio ruožą, veikiausiai triumfuos ir galutinėje įskaitoje.

A.Juknevičius nusiteikęs spausti

Tuo tarpu lietuvių fronte ketvirtadienį buvo džiugi diena. Vienintelis fanų viltis palaikantis Dakaro vilkas Antanas Juknevičius nepasimetė įmestas tarp sunkvežimių, parodė agresyvumą ir antrajame įskaitiniame punkte buvo net 10-as. Tiesa, vėliau jis nukrito iki 18-os pozicijos, tačiau geriausiųjų 20-ukas yra būtent ta vieta, kurioje norėjo būti „Craft Bearings“ pilotas.

„Savo darbą atlikome, buvome agresyvūs ir kabinomės į rezultatą. Net atsarginį ratą vieną pametėme“, – juokėsi A. Juknevičius. „Buvome pagavę labai gerą tempą, bet tada atsisėdom už sunkvežimių, porą aplenkėm, bet rizikavom, buvo tikrai pavojinga.“

Kalbėdamas apie tikslus per likusius kilometrus labiausiai patyręs bekelės maratonų lietuvis neslėpė, kad čia atvažiavo ne tik finišuoti.

„Mes esame profesionalai, todėl natūralu, kad mūsų tikslas yra kilti dar aukščiau. Tikrai atakuosime, neatvažiavome čia ilsėtis, priimame tai, ką mums duoda ir bandome iš to padaryti geriausią įmanomą rezultatą. Likusiuose kilometruose galios ta pati taisyklė – maksimali koncentracija, klaidų vengimas ir aukštas tempas.“

Rezultatus gyvai galite sekti oficialiame Dakaro ralio puslapyje.

Bendroji Dakaro ralio automobilių įskaita po vienuolikos greičio ruožų:

1. Stephane'as Peterhanselis/Jeanas Paulas Cottretas („Peugeot“) 28 val. 20 min. 16 sek.

2. Sebastienas Loebas/Danielis Elena („Peugeot“) + 5 min. 32 sek.

3. Cyrilas Despres/Davidas Castera („Peugeot“) + 32 min. 54 sek.

4. Nani Roma/Alexas Haro Bravo („Toyota“) + 1 val. 15 min. 41 sek.

5. Ginielis de Villiersas/Dirkas von Zitzewitzas („Toyota“) + 1 val. 49 min. 37 sek.

6. Orlando Terranova/Andreasas Schultzas („Mini“) + 1 val. 51 min. 40 sek.

7. Jakubas Przygonskis/Tomas Colsoulas („Mini“) + 4 val. 12 min. 58 sek.

8. Romainas Dumas/Alainas Guehennecas („Peugeot“) + 4 val. 22 min. 42 sek.

9. Conradas Rautenbachas/Robertas Howie („Toyota“) + 4 val. 39 min. 32 sek.

10. Mohameddas Abu-Issa/Xavieras Panseri („Mini“) +4 val. 50 min. 50 sek.

21. Antanas Juknevičius/Darius Vaičiulis („Toyota“) + 10 val. 06 min. 24 sek.

Vaidotas Žala/Saulius Jurgelėnas („Seat“) neklasifikuojami

Benediktas Vanagas/Sebastianas Rozwadowsis („Toyota“) neklasifikuojami

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.