Liepojos ralyje nusimontavęs ratas nesukliudė Vytautui Švedui siekti tikslo

Aštuoniskart Lietuvos ralio čempionas Vytautas Švedas kartu su ilgamečiu šturmanu Žilvinu Sakalausku sezoną  užbaigė dar vienu solidžiu pasiekimu. Praėjusį savaitgalį „Juta Racing“ tandemas užsitikrino vietą ant prizininkų pakylos Latvijos ralio čempionate.

 Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas.<br> Dariaus Kibirkščio nuotr.
 Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas.<br> Dariaus Kibirkščio nuotr.
 Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas.<br> Alfonso Rakausko nuotr.
 Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas.<br> Alfonso Rakausko nuotr.
 Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas.<br> Alfonso Rakausko nuotr.
 Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas.<br> Alfonso Rakausko nuotr.
 Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas.<br> Alfonso Rakausko nuotr.
 Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas.<br> Alfonso Rakausko nuotr.
 Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas.<br> Dariaus Kibirkščio nuotr.
 Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas.<br> Dariaus Kibirkščio nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Oct 16, 2018, 3:40 PM

Sunkus pasiruošimas ir sudėtingos bei įtemptos dvigubos lenktynės – taip kaunietis V. Švedas trumpai apibūdina praėjusią savaitę.

Jos atomazga tapo vienas baigiamasis Europos ralio čempionato (ERC) akordas – vienu geriausių šio sporto renginių Baltijos šalyje laikomas „Rally Liepaja“.   

Per vieną savaitgalį dalyviai įveikė du – šeštąjį ir septintąjį – Latvijos ralio čempionato etapus.

V. Švedas ir Ž. Sakalauskas šiemet praleido keletą kaimyninės šalies čempionato etapų – jų datos sutapo su lietuviškomis lenktynėmis – ekipažas turėjo galimybę iškovoti prizinę vietą latvių čempionate ir ja pasinaudojo. 

Galutinėje rezultatų lentelėje sukauptų taškų suma kauniečiams leido džiaugtis trečiąja vieta savo klasėje.

Klasėje – didžiulė konkurencija

Įspūdžių ekipažas kaimyninėje Latvijoje patyrė gerokai daugiau nei tikėjosi. V. Švedas išskyrė atkaklią konkurenciją trasoje.   

Kartu su juo toje pačioje klasėje varžėsi šių metų Europos ralio kroso čempionas Reinis Nitišas. Praėjusiais metais Liepojos ralyje jis nugalėjo ERC2 įskaitoje.

Tarp varžovų taip pat šių metų Estijos ralio čempionas Allanas Popovas, dabartinis Latvijos čempionas Emilis Blūmas ir itin greiti Rusijos lenktynininkai.

„Visa tai sukūrė išskirtinę lenktynių atmosferą – laiko skirtumai tarp dalyvių siekė dešimtąsias sekundės dalis. 

Visu pajėgumu nuvažiuodavome keliasdešimt kilometrų, o  greičio ruožo finiše pamatydavome, kad po įveikto atstumo net kelis ekipažus skiria mažiau nei sekundė. 

Reikėjo maksimaliai susikaupti, nes menkiausia klaida galėjo reikšti pralaimėjimą. Viskas sekėsi puikiai – klaidų išvengėme. Šeštadienį iškovojome antrąją vietą savo klasėje“, – pasakojo V. Švedas.

Neteko vilties iškovoti pergalę

Jis pripažino, kad tą dieną lemiamu faktoriumi tapo neidealiai pasirinktos padangos. Pirmoje dienos pusėje ratai prasčiau sukibo su šalta kelio danga, todėl teko gerokai pasverti galimą riziką trasoje. 

Šeštadienį V. Švedas laimėjo vieną iš šešių greičio ruožų, o trijuose buvo antras savo klasėje. 

Antrąją poziciją jis išlaikė iki pat dienos pabaigos. 

Toks rezultatas svariai papildė „Juta Racing“ komandos taškų sumą turnyrinėje lentelėje ir priartino juos prie prizininkų 2018-ųjų Latvijos ralio čempionate.

Sekmadienį atrodė, kad viskas klostosi dar geriau – V. Švedas laimėjo pusę visų greičio ruožų ir buvo įsitvirtinęs lyderio pozicijoje. 

Nuo pat starto pirmavusiam ekipažui didžiąją dalį lenktynių sekėsi saugoti trapią persvarą prieš varžovus, tačiau ketvirtame greičio ruože nusimontavusi padanga nubraukė visą įdirbį ir viltis siekti galutinės pergalės.

„Panašu, kad posūkyje tiesiog per vidurį kelio vis dėlto buvo atsivėrusi duobė ar kažkoks aštresnis betono gabalas, kuris ir kliudė priekinį dešinįjį ratą. 

Nusprendėme jo nekeisti, o važiuoti likusius penkis kilometrus lėtesniu tempu iki pat greičio ruožo pabaigos. 

Rato keitimas būtų kainavęs apie dvi minutes, o atsargiai važiuojant toliau sugaišome kiek daugiau nei minutę. 

Teko tausoti techniką, nes būtent toje pusėje yra svarbūs automobilio mazgai, kuriuos galėjo pažeisti padangos guma. 

Nukentėjo tik kėbulo detalės – posparnis, buferis, sparnas, tačiau pasikeitę ratą galėjome tęsti lenktynes savo tempu“, – aplinkybes, dėl kurių prarado lyderių poziciją, detaliai atpasakojo V. Švedas.

Turi rimtų planų

Nukritęs iki ketvirtosios vietos jis dar bandė pavyti bent vieną varžovų ekipažą, tačiau tam nepakako laiko.

V. Švedas sekmadienį finišavo iškart už lyderių trejetuko.

„Metus pabaigėme pakiliai – tapome klasės čempionais Lietuvoje, o prie šio laimėjimo dar pridėjome trečiąją vietą savo įskaitoje Latvijos ralio čempionate.   

2018-ųjų sezoną skyrėme sportinei formai palaikyti ir kokybiškoms treniruotėms, bet tuo pačiu pelnėme daug pergalių. 

Dabar su nekantrumu laukiame kitų metų sezono. Turime gana ambicingų planų, tačiau kol kas apie tai kalbėti dar per anksti. 

Stengsimės nustebinti ištikimus gerbėjus ir komandos partnerius, kuriems esame dėkingi už karšta palaikymą viso sezono metu“, – sezoną ralio trasose apibendrino V. Švedas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.