Pirmieji moteriški Dakaro ralio ekipažai lenktynėse turi ypatingų planų

Rožiniai ne dėl automobilių ar savo aprangos spalvų. Rožiniai, nes šių ekipažų pilotai ir šturmanai yra moterys.Sakyti, kad rožinė yra moteriška spalva, labai jau stereotipiška, tačiau kas paneigs, kad ji nekelia asociacijų su dailiosios lyties atstovėmis. 

 „C.A.T. racing Yamaha“ komanda.<br> Autorės nuotr.
 „C.A.T. racing Yamaha“ komanda.<br> Autorės nuotr.
 „C.A.T. racing Yamaha“ komanda.<br> Autorės nuotr.
 „C.A.T. racing Yamaha“ komanda.<br> Autorės nuotr.
 „Girlsfordakar“ komandos bagis.<br> Autorės nuotr.
 „Girlsfordakar“ komandos bagis.<br> Autorės nuotr.
 „C.A.T. racing Yamaha“ komanda.<br> Autorės nuotr.
 „C.A.T. racing Yamaha“ komanda.<br> Autorės nuotr.
 „Girlsfordakar“ komandos bagis.<br> Autorės nuotr.
 „Girlsfordakar“ komandos bagis.<br> Autorės nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Diana Gedeikytė-Jakutienė, tinklarastis.gf.lt

2019-01-10 13:00

100 proc. moteriški ekipažai šiais metai Dakare yra du. 

Įdomu tai, kad tokių komandų šiose lenktynėse dar nėra buvę. Iki šiol maratonuose pilotės erdve automobilyje dalindavosi su šturmanais vyrais arba vyrai lenktyniaudavo šalia turėdami šturmanė moterį. 

Šiais metais Dakare turime naujovių. 

„C.A.T. racing Yamaha“ komanda

Ekipažo narės – patyrusios Dakaro dalyvės – pilotė Camelia Liparoti ir šturmanė Rosa Romero Font. Jas abi pavyko pagauti pirmosiomis ralio maratono dienomis – sportinių automobilių techninės patikros eilėje stovėjo netoli lietuvių bolido. 

Jo buvo puikiai nusiteikusios, o išgirdę palinkėjimą sėkmės įveikiant Dakarą, atsakė, kad kitaip ir negali būti. 

Italei C. Liparoti, blondinei su dviem ilgomis kasomis, šis Dakaro ralis yra jau vienuoliktas. Devynis kartus sportininkė pasiekė finišą. 

Aštuonis kartus Dakare ji vairavo keturratį – transporto priemonę, kurios valdymui reikia jėgų ir ištvermės. 

Žurnalistė–fotografė žavisi automobilių sportu, mėgsta aktyviai leisti laiką sportuodama kalnuose , yra stipri ir ištverminga bei jaučiasi visiškai pasiruošusi Dakaro iššūkiams Peru smėlynuose.

2018 metais C. Liparoti keturratį iškeitė į bagį ir Dakarą baigė užėmusi penktąją vietą savo klasėje. 

Sportininkė liko ištikima komandos rožinei spalvai, leidžiančiai greitai atpažinti moteriškąjį ekipažą, komandos narius bei stovyklą. 

„Man patinka, kad Dakaras yra ilgas ir sudėtingas. Turiu bėgiko dvasią ir kai kiti dalyviai dėl nuovargio sulėtėja, aš sukandu dantis ir kovoju toliau. 

Šiais metais kova bus atkakli, dėl trumpesnio lenktynių laiko yra būtina gebėti gerai ir greitai važiuoti“, – sako moteris. 

Lenktynininkė vis dar pratinasi prie savo naujojo automobilio. Jai padeda praėjusių metų Dakaro patirtis lenktyniaujant su bagiu ir dalyvavimas Mergūzos ralyje. 

Pagrindinis tikslas šiais metais – finišuoti kuo aukštesnėje pozicijoje. 

„Labai džiaugiuosi galėdama šiuo iššūkiu ir nuotykiu dalintis su savo šturmane Rosa. Esame 100 proc. moteriškas ekipažas. Dvi lotynų kilmės moterys“, – emocijomis dalinasi lenktynininkė. 

Rožinio ekipažo šturmanė R. R. Font yra žymiojo Dakaro piloto Nani Roma žmona. 

Tačiau ne tik dėl to ši 49–erių metų ispanė yra žinoma automobilių sporte. Jos karjeroje – septyni Dakaro startai. Tiesa, anksčiau ji dalyvavo vairuodama motociklą. 

Pirmą kartą startavo 2006 ir nefinišavo, o paskutinį kartą sunkiausią bekelės maratoną įveikė praėjusiais metais – užėmė 53 vietą. 

Kaime su šunimis, katėmis ir arkliais gyvenanti moteris augina tris vaikus.

Jis vadovauja savo vyro vardo fondui, mėgsta ilgus pasivaikščiojimus ir slidinėjimą. Iš pažiūros skirtingas moteris vienija vienas tikslas – būti pirmuoju moterišku ekipažu, pasiekusiu Dakaro finišą. 

„Girlsfordakar“ komanda

Tai pirmasis moteriškas ekipažas Dakare vairuojantis bagį „Side by side“ klasėje. 

Pilotei Annett Fischer šių metų Dakaras yra pirmasis. 

„Be jokios abejonės tai yra didžiausias mano gyvenimo nuotykis. Dalyvauti Dakare man yra pats, kas kitiems sportininkams dalyvauti Olimpinėse žaidynėse“, – sako A. Fischer. 

Nuo 2012 metų jis yra „X–raid Mmini Team“ fizioterapijos specialistė. 2018 metais aktyviai pradėjusi karjerą, ralyje dabar ji jau Dakare. 

„Manau, kad per daug mažai moterų dalyvauja ne tik raliuose, tačiau ir motosporte apskritai. 

Nematau priežasčių, kodėl jos neturėtų būti šiame sporte, nes lenktyniaujant automobiliu jokio skirtumo, kas už vairo – moteris ar vyras. 

Abiejų lyčių sportininkai yra pajėgūs dalyvauti ir įveikti ralį. Dalyvauti ralyje yra nuostabu – kovoji su gamta, su savimi. 

Manau, kad psichologinė stiprybė yra svarbiausia dalyvaujant bekelės raliuose – turi žinoti savo ir savo automobilio ribas“, – kalbėjo lenktynininkė.

A. Fischer pašonėje turi patyrusią kolegę šturmanę Andrea Peterhansel. 13–ą kartų Dakarą laimėjusio profesionalaus piloto Stéphane'o Peterhanselio žmonai šis maratonas toli gražu ne naujiena. 

Jame ji dalyvavo jau dešimt kartų. Keturis kartus vairuodama motociklą ji finišavo tarp geriausiųjų, o 2004 metais pilotuodama automobilį pasiekė penktąją vietą. 

2011 metais A. Peterhansel Dakarą įveikė sunkvežimio komandoje. Ji yra dalyvavusi daugiau nei 100 įvairų ralių su motociklu, keturračiu, automobiliu, bagiu ir sunkvežimiu. 

Moters tikslas – 2020 metų Dakare startuoti bendrame ekipaže su savo vyru S. Peterhanseliu. 

„Šis Dakaras yra didžioji A. Fischer svajonė ir aš esu pasiruošusi jai padėti. 

Sąlygos palankios, geras automobilis ir komandas. Tikiuosi, mums pavyks. Siekiame savo geriausio įmanomo rezultato“, – sako šturmanė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.