Penktasis Dakaro ralio ruožas: po 15 valandų kovos finišavęs Antanas Juknevičius atskleidė, kaip jaučiasi

Penktadienį Dakaro ralio dalyviai startavo penktajame greičio ruože. 

Antanas Juknevičius.<br>Komandos nuotr.
Antanas Juknevičius.<br>Komandos nuotr.
Benediktas Vanagas 5 ruože užėmė 14 vietą.<br>R.
Benediktas Vanagas 5 ruože užėmė 14 vietą.<br>R.
Benediktas Vanagas 5 ruože užėmė 14 vietą.<br>R.
Benediktas Vanagas 5 ruože užėmė 14 vietą.<br>R.
Balys Bardauskas.<br>M.Dubickienės nuotr.
Balys Bardauskas.<br>M.Dubickienės nuotr.
Vaidotas Žala link penktojo greičio ruožo finišo išvažiavo be atsarginių ratų.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala link penktojo greičio ruožo finišo išvažiavo be atsarginių ratų.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
Antanas Juknevičius neslėpė nerimo dėl variklio.<br>Komandos nuotr.
Antanas Juknevičius neslėpė nerimo dėl variklio.<br>Komandos nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
 Antanui Juknevičiui nerimą kelia kaistantis variklis.<br>Komandos nuotr.
 Antanui Juknevičiui nerimą kelia kaistantis variklis.<br>Komandos nuotr.
A.Juknevičius Dakaro ralyje patyrė avariją.<br>Komandos nuotr.
A.Juknevičius Dakaro ralyje patyrė avariją.<br>Komandos nuotr.
Balys Bardauskas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Balys Bardauskas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Balys Bardauskas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Balys Bardauskas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Balys Bardauskas Dakare gavo net 25 minučių baudą.<br>M.Dubickienės nuotr.
Balys Bardauskas Dakare gavo net 25 minučių baudą.<br>M.Dubickienės nuotr.
Artėjant startui A.Juknevičiaus visureigis - be variklio.<br>iGo2Dakar nuotr.
Artėjant startui A.Juknevičiaus visureigis - be variklio.<br>iGo2Dakar nuotr.
Antanas Juknevičius neslėpė nerimo dėl variklio.<br>Komandos nuotr.
Antanas Juknevičius neslėpė nerimo dėl variklio.<br>Komandos nuotr.
Antanas Juknevičius neslėpė nerimo dėl variklio.<br>Komandos nuotr.
Antanas Juknevičius neslėpė nerimo dėl variklio.<br>Komandos nuotr.
Antanas Juknevičius juokavo, kas pastarosiomis dienomis galėjo parodyti savo<br>Komandos nuotr.
Antanas Juknevičius juokavo, kas pastarosiomis dienomis galėjo parodyti savo<br>Komandos nuotr.
 Antanui Juknevičiui nerimą kelia kaistantis variklis.<br>Komandos nuotr.
 Antanui Juknevičiui nerimą kelia kaistantis variklis.<br>Komandos nuotr.
Vaidotas Žala link penktojo greičio ruožo finišo išvažiavo be atsarginių ratų.<br>V.Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala link penktojo greičio ruožo finišo išvažiavo be atsarginių ratų.<br>V.Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala link penktojo greičio ruožo finišo išvažiavo be atsarginių ratų.<br>iGo2Dakar nuotr.
Vaidotas Žala link penktojo greičio ruožo finišo išvažiavo be atsarginių ratų.<br>iGo2Dakar nuotr.
Vaidotas Žala link penktojo greičio ruožo finišo išvažiavo be atsarginių ratų.<br>V.Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala link penktojo greičio ruožo finišo išvažiavo be atsarginių ratų.<br>V.Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala link penktojo greičio ruožo finišo išvažiavo be atsarginių ratų.<br>V.Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala link penktojo greičio ruožo finišo išvažiavo be atsarginių ratų.<br>V.Dranginio nuotr.
Daugiau nuotraukų (25)

Lrytas.lt

Jan 11, 2019, 4:02 PM, atnaujinta Jan 13, 2019, 1:33 PM

Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas po keturiolika valandų trukusios kovos pasiekė finišą.

„Apie 7 val. Lietuvos laiku pasiekėm finišą po beveik 15 val. trasoje. Paskutinis kopų masyvas buvo savižudiškas, bet negalvojom apie jokias alternatyvas. Susikooperavom su „Kamaz Master“ komanda ir vešime su jais šlifuoti variklio galvas. Poilsio diena jau seniai taip nesidžiaugiau“, – savo „Facebook“ paskyroje šeštadienį parašė A.Juknevičius.

Antanas Juknevičius siekia tik finišo

Sunkią naktį praleidę Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis tęsė Dakaro maratoną toliau ir startavo 17 val. 50 min. poroje su sunkvežimių klasės dalyviu. Baigė šį ruožą jie šeštadienį paryčiais. 

Avariniu režimu važiavęs ekipažas negalėjo palaikyti tempo. Startavę ir 48 pozicijos pirmąja žymą jie pasiekė būdami tik 58 vietoje. Antrąjį tašką jie kirto 55-ti, o trečiąją ir ketvirtąją žymas pasiekė pakilę į 52 vietą.

Tačiau ruožui įpusėjus komanda pranešė liūdną žinią – ekipažas sustojo vos 10 km iki tarpinio finišo, nes kaistančio variklio temperatūros neatlaikė žarnelė. Sportininkai per maždaug dvi valandas automobilį susitvarkė ir pajudėjo toliau. Po ilgo laukimo jie galiausiai pasiekė penktąją trasos žymą 66 vietoje.

Prieš startą A.Juknevičius patvirtino, kad vis dar kankino variklio kaitimas, tą komanda patvirtino ir ruožo eigoje.

Mechanikams stebuklingu būdu pakeitus vieną variklio tarpinę dar viena liko nepakeista, tad penktadienį ekipažas galvoja tik apie finišą. 

A.Juknevičius taip pat žadėjo padėti kitiems lietuvių ekipažams, jei juos ištiktų bėda.

Labiausiai pagalbos prireikti gali V.Žalai, nes ketvirtadienį prakirtęs dvi padangas jis šiam ruožui turi tik vieną atsarginį ratą.

„Pusė trasos yra praktiškai tas pats, kaip vakar, tik į priešingą pusę. Jau vakar buvo išmalta, kai važiavom paskutiniai, o dabar visi dar kartą pravažiuos tą patį“, – sakė A.Juknevičius.

Pats ilgiausias ruožas

Penktasis ruožas automobilių klasės dalyviams yra pats ilgiausias šiame Dakare ir siekia net 517 km. Motociklininkai visu greičiu turėjo įveikti 345 km.

Prieš penktąjį ruožą dalyviai negalėjo pasinaudoti mechanikų pagalba, todėl šis greičio ruožas lemiamas – techninių problemų turintiems sportininkams jį įveikti buvo labai sunku.

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas pirmasis iš lietuvių pasiekė finišo liniją ir kirto ją 38 vietoje.

Kitas Lietuvos motociklininkas Balys Bardauskas finišą kirto preliminariai net 53 vietoje. Nors šis rezultatas iš pažiūros neatrodo itin įspūdingai, be pagalbos važiuojančiam, iš 92 vietos startavusiam motociklininkui tai didžiulis pasiekimas. Vis tik po rezultatų patikrinimo paaiškėjo, kad jis nepasižymėjo viename taške, todėl nusmuko į 95 poziciją.

Automobilių klasės lyderiams jau pasiekus finišą organizatoriai pranešė, kad dėl pavojingo rūko greičio ruožas trumpinamas iki aštuntosios žymos, 425 km. Du lietuvių ekipažai tuo metu jį jau buvo kirtę, taigi tai reiškia, kad Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis užėmė aukštą 14 vietą, o Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas finišavo 23 vietoje.

Nuolat pildoma žemiau.

Benediktas Vanagas laikė stabilų tempą

Automobilių klasėje dalis ekipažų startavo poromis su varžovais. Pirmieji į trasą išlėkė Nasseras Al-Attiyah ir Stephane'as Peterhanselis.

Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis startavo iš 18 vietos, 17 val. 20 min. Jie į greičio ruožą pajudėjo vieni. 

Po ligos atsigavęs B. Vanagas dienos pradžioje stengėsi atgauti prarastas pozicijas. Pirmąją žymą ekipažas kirto 17, o antrąją bei trečiąją – 15 vietoje. Ketvirtąją ir penktąją žymas ekipažas pasiekė 18-ti.

Šeštąjį trasos tašką B.Vanagas kirto 15-as, o pirmosios atkarpos finišą pasiekė 14 vietoje. Nuo šio taško sportininkams reikėjo pervažiuoti 66 km neutralizacijos zoną, kur dėl rezultato nesivaržoma, o po jos laukė antroji, 136 km ilgio greičio ruožo dalis.

Tarpiniame finiše B.Vanagas sakė, kad didžiausias sunkumas trasoje – dulkes keliantys sunkvežimiai. „Fešfešo labai daug. Vienoje vietoje sustojom, nežinau, gal 3 minutes stovėjom, laukėm. Nieko nesimato, negali, net nežinai kur važiuoti, – pasakojo jis. – Bet kopose prapūtėm kaip dievai“.

Po tarpinio finišo esančias aštuntąją ir devintąją žymą B.Vanagas pasiekė 14 vietoje ir nuskriejo į finišą. Tačiau dėl organizatorių sprendimo trumpinti trasą įskaitytas jų 8 žymos rezultatas – 14 finišo vieta.

Pasiekęs greičio ruožo pabaigą jis pasakojo, kad šią dieną labiausiai kankino į automobilį visur tvyrančios fešfešo dulkės ir džiaugėsi, kad pagaliau atėjo poilsio diena. "Kaip laukiu dabar į viešbutį ir į dušą, pastovėsiu kokią valandą turbūt. Net dantyse pilna smėlio", - pasakojo B.Vanagas.

Vaidotas Žala sunaudojo visus atsarginius ratus

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas lenktynes pradėjo iš 22 pozicijos, jie startavo 17 val 27 min., poroje su J.Calleja.

Penktajame greičio ruože pagaliau buvo išpręsta organizatorių ryšio problema ir gerbėjai galėjo stebėti, kaip lietuviams sekasi.

Visgi ekipažui diena prasidėjo sunkiai. Įstrigę greičio ruožo pradžioje jie prarado apie 15 min. ir pirmąją žymą jie pasiekė būdami vos 49 pozicijoje.

Tačiau toliau jie važiavo vis greičiau ir antrąją žymą kirto 41-i, trečiąją – 37-ti, o ketvirtąją – 35-i. Ekipažas tempą didino ir toliau, penktąjį punktą kirsdami 30 vietoje, o šeštąjį bei tarpinį finišą praskriejo pakilę į 23 poziciją.

Vis tik ekipažui teko iki finišo važiuoti atsargiai – ties tarpiniu finišu jie nebeturėjo nė vienos sveikos atsarginės padangos. Aštuntąją žymą jie pasiekė taip pat 23-ti ir labai džiaugėsi, kad ji tapo greičio ruožo finišu.

„Žodžiu, grįžom ant garbės žodžio – nė vieno rato, – juokavo po finišo sportininkai. – Ačiū Dievui, kad nutraukė greičio ruožą. Taip negerai džiaugtis, bet jau galbūt net būtų teką nakvoti šituose kanjonuose.“ Sportininkai prisiminė, kad kiekvieną dieną įvykdavo įvairių kliūčių ir smulkių gedimų bei labai džiaugėsi sulaukė poilsio dienos.

Bendroje automobilių įskaitoje nugalėjo per ruožą tiesiog skridęs Sebasitianas Loebas su „Peugeot“. Ankstesniuose ruožuose patyręs daug nesėkmių prancūzas dabar nebeturi ko prarasti, tad spaudė nuo pat greičio ruožo pradžios.

Antrąją vietą užėmė stabiliai, bet atsargiai važiavęs Nasseras Al-Attiyah, o trečiąją vietą ruožo sutrumpinimas padovanojo dėl pergalės Dakaro maratone kovojančiam Stephane'ui Peterhanseliui. Jis prieš pat finišą buvo sustojęs ir prarado daugiau nei 10 minučių, todėl organizatorių sprendimas trumpinti ruožą jam padėjo panaikinti didelį nuostolį.

 

Įspūdingas motociklų startas

Pirmieji į trasą pajudėjo motociklininkai. Šios grupės sartas buvo ypač įspūdingas, nes lyderiai startavo grupėmis po 10 kas penkias minutes.

Tai taip pat reiškia, kad sportininkai turės atlikti daugiau lenkimų trasoje, nes paprastai jie į greičio ruožą pajuda didesniais atstumais vienas nuo kito.

Lietuvis Arūnas Gelažininkas su KTM startavo iš 41 vietos, penktoje startinėje grupėje kartu su 8 kitais sportininkais 15 val. 20 min.

Ketvirtadienį po finišo jis atskleidė didžiąją trasos dalį įveikęs su dingusiais stabdžiais, bet prieš penktojo GR startą pranešė stabdžius sėkmingai susitvarkęs. 

„Viskas gerai! Žmonės jūs jėga, ačiū už tokį stiprų palaikymą“, – prieš startą dėkojo jis.

Pirmąją trasos žymą motociklininkas įveikė būdamas 40, antrąją ir trečiąją – 43.

A.Gelažninkas ir toliau važiavo užtikrintai ir ketvirtąją žymą pasiekė 38, o penktąją – 37 pozicijoje. Šeštąją žymą jis kirto 36 vietoje ir šiek tiek sulėtėjęs prieš finišą pasiekė jį 38 vietoje.

„Šiandien buvo turbūt sunkiausia diena, gerai, kad ryt turime poilsį“, – po finišo sakė A.Gelažninkas. Pasak jo, po starto galėjo paspausti, o paskui prasidėjo sudėtingas akmenuotas ruožas, dar apie 5 minutes prarado padėdamas sustojusiam draugui olandui ir dar 5-10 min praleido paklydęs, o sunkiausia dalis buvo prieš finišą laukusios klampios kopos.

Susikaupė nuovargis

Taip pat KTM vairuojantis Balys Bardauskas startavo 15 val. 50 min. iš 92 vietos, septynių motociklininkų grupėje.

Greičio ruožo pradžioje jis prarado keletą pozicijų, tačiau išlaikė stabilų tempą. Pirmąją ir antrąją trasos žymas B. Bardauskas pasiekė 90 vietoje. Ties trečiąja žyma jis buvo 84, o ties ketvirtąja – 83. 

Penktąją žymą jis kirto 81 vietoje ir važiavo neatsilikdamas nuo savo grupės sportininkų, o trasos pabaigoje juos stipriai aplenkė. Šeštąją žymą jis pasiekė 76-tas, o finišą kirto preliminariai net 53 vietoje.

Nors šis rezultatas iš pažiūros neatrodo itin įspūdingai, be pagalbos važiuojančiam, iš 92 vietos startavusiam motociklininkui tai didžiulis pasiekimas.

Penktasis greičio ruožas, nors ir trumpesnis motociklininkams, yra labai sunkus. Vienas to įrodymų – „Originals by Motul“ lyderis Maxas Huntas griuvo likus vos 15 km iki finišo ir taip sudaužė motociklą, kad Dakaro tęsti nebegalės.

Per iki šiol vykusius keturis etapus iš tolesnių lenktynių pasitraukė jau dešimt „Originals“ klasės lenktynininkų arba 30 proc. dalyvių.

B.Bardauskas ketvirtadienį po finišo jautėsi labai pavargęs ir jau laukė poilsio dienos.

Daug sportininkų tiesiog neatlaikė šiai klasei keliamų krūvių – lenktynininkai faktiškai visas dienas važiuoja maratono sąlygomis, kai kiti atstovai maratono dieną šių metų Dakare turi tik vieną – jie savo technika patys turi pasirūpinti tik ketvirtame ir penktame etapuose.

Visą kitą laiką jie sulaukia komandos pagalbos.

Paaukojo pergalę ir ją atgavo

Motociklų klasėje penktajame Dakaro ralio greičio ruože netikėtai nugalėjo Xavieras de Soultraitas su „Yamaha“, gerokai padidięs greitį prieš finišą ir ruožą įveikęs per 4 val. 15 min. 11 sek. 

Jis vos 9 sekundėmis aplenkė antroje vietoje likusį Matthiasą Walknerį su KTM ir 37 sekundėmis pralenkė Lorenzo Santolino su „Sherco TVS“.

Tačiau po poros valandų nuo finišo šis rezultatas pasikeitė. 7 su puse minutės prastesnį laiką nei X.de Soultraitas parodęs Samas Sunderlandas sugaišo 10 minučių, padėdamas griuvusiam Paulo Goncalvesui. Todėl teisėjai nusprendė šį laiką sugrąžinti ir paskelbė S.Sunderlandą nugalėtoju.

Paulo Goncalvesas susižalojo galvą bei jam lūžo ranka, tad motociklininkui Dakaras baigėsi.

Sunkvežimių klasėje nugalėjo Eduardas Nikolaevas su „Kamaz“, aplenkęs savo komandos draugą Dmitrijų Sotnikovą, o trečiąją vietą užėmė Siarhejus Viazovich su „Maz“.

Ilgiausia varžybų diena

Antroji maratoninio etapo diena iš vieno piečiausių Peru miestų yra ilgiausia šių metų varžybose. 

Dalyviai naktį praleidę be techninės pagalbos iš savo komandų turi įveikti net 517 km greičio ruožais ir dar 197 km pervažiavimais.

Motociklams skirti 345 kilometrai greičio ruožo ir dar 431 kilometras judėjimo bendro naudojimo keliais. Tačiau mintis jog po šio etapo lauks poilsio diena motyvuoja.

Penktadienis taip pat išsiskyrė masinio starto procedūra, kai dalyviai į trasą išleidžiami ne po vieną, o mažomis grupelėmis, tarsi mini traukos lenktynėse.

Taip pat organizatoriai žada parodyti tikrąsias regiono kopas, tad lengva vėlgi nebus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.