Dakaro dienoraštis. Kai supyksta dangus (XII) Specialiai lrytas.lt, Chailis (Saudo Arabija)

Laisvadienis Dakare šeštadienį daugeliui buvo tingus ir neskubrus, kai nereikėjo keltis dar tamsoje ir visi sau leido išsimiegoti, kiek tik nori, nors vis tiek nuo ryto stovykla jau buvo gyva: kas krapštinėjosi prie automobilių ar motociklų, rengdamiesi sunkiausiam Dakare – maratono etapui, kas tiesiog abejingai žvelgė į dirbančiuosius. Svarbu buvo pasirūpinti ir skalbimu, mat iki tol tam nebuvo laiko ir galimybių.

 A.Juknevičius.<br>V.Dranginio nuotr.
 A.Juknevičius.<br>V.Dranginio nuotr.
 A.Juknevičius.<br>V.Dranginio nuotr.
 A.Juknevičius.<br>V.Dranginio nuotr.
 A.Juknevičius.<br>V.Dranginio nuotr.
 A.Juknevičius.<br>V.Dranginio nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>A.Gelažninko komandos nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>A.Gelažninko komandos nuotr.
 A.Juknevičius.<br>V.Dranginio nuotr.
 A.Juknevičius.<br>V.Dranginio nuotr.
 A.Juknevičius.<br>V.Dranginio nuotr.
 A.Juknevičius.<br>V.Dranginio nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>A.Gelažninko komandos nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>A.Gelažninko komandos nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>A.Gelažninko komandos nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>A.Gelažninko komandos nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>A.Gelažninko komandos nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>A.Gelažninko komandos nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>A.Gelažninko komandos nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>A.Gelažninko komandos nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>ZigmasDakarteam/Arno Strumilos nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>ZigmasDakarteam/Arno Strumilos nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>ZigmasDakarteam/Arno Strumilos nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>ZigmasDakarteam/Arno Strumilos nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>ZigmasDakarteam/Arno Strumilos nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>ZigmasDakarteam/Arno Strumilos nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>ZigmasDakarteam/Arno Strumilos nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>ZigmasDakarteam/Arno Strumilos nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>ZigmasDakarteam/Arno Strumilos nuotr.
 A.Gelažninkas.<br>ZigmasDakarteam/Arno Strumilos nuotr.
Daugiau nuotraukų (15)

Lrytas.lt

Jan 9, 2021, 6:36 PM

Atsipalaidavo visi – ne tik lenktynininkai, bet ir varžybų organizatoriai. Dakaro automobilių varžybų direktorius ispanas Luisas Gomezas ramiai vaikštinėjo po bivaką, apžiūrinėdamas komandų stovyklas.

Ispanas užsuko ir į Antano Juknevičiaus stovyklą. A.Juknevičius ir jo šturmanas Darius Vaičiulis kelias minutes šnektelėjo su gerai nusiteikusiu ir atsipalaidavusiu L.Gomezu.

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas prie savo „KTM Rally Replica“ dirbo nuo pat ankstyvo ryto, kad bent popietę galėtų skirti poilsiui.

„Motociklas nori naujų padangų, naujos grandinės, žvaigždučių, kuro filtrų“, – sakė vienišių klasėje važiuojantis A.Gelažninkas, kuris motociklą privalo tvarkyti pats.

Benedikto Vanago ir Edvino Juškausko komandos susėdo prie bendro stalo, nukrauto įvairiomis gėrybėmis.

Popiet E.Juškauskas ant kemperio stogo rado laiko ir skaitiniams. Į Dakarą jis atsivežė Elono Musko knygą „Tesla“, „SpaseX“ ir fantastinės ateities paieškos“, bet iki šiol neturėjo laiko jos atsiversti.

Pailsėti sau leido visi. Pavyzdžiui, Dakaro debiutantės „Bahrain Raid Xtreme“ komandos, paprasčiau vadinamos tiesiog BRX, žvaigždės Nani Roma ir Sebastienas Loebas miegojo pusę dienos.

Po saulės – žaibai

Bivakas laisvą dieną liko toje pat vietoje – šalia Chailio. Įdienojus asfalto spalvos danguje pro debesis išlindo saulė.

Tačiau 992 metrų aukštyje virš jūros lygio esančioje stovykloje vakarop dangus aptemo, ėmė žaibuoti, pratrūko griaustinis, galiausiai – ir lietus. Pernai šiame bivake ir pasnigo, tačiau jau tada, kai Dakaro dalyviai buvo išvykę.

Naktimis čia šalta. Iškritus rasai smelkiasi drėgmė. Net dieną sunku suprasti orą – kai šviečia saulė, lyg ir norisi trumpų rankovių, tačiau vos ši pasislepia už debesų, norisi rengtis striukes.

„Bus dar šalčiau“, – visą dieną šortų taip ir nepakeitęs šiltesniu drabužiu juokėsi A.Juknevičius.

Kenčia ir lyderiai

Dakaras negaili nė vieno – net garsiausių lenktynininkų. „X-Raid“ komandai atstovaujantis argentinietis Orlando Terranova po penktojo etapo bendrojoje įskaitoje buvo aštuntas.

Ir jis, ir jo vairuojamas MINI buvo pakankamai greiti, kad ir toliau laikytųsi pirmajame dešimtuke. Tačiau neatlaikė ne automobilis, o jo vairuotojas.

Jau šeštojo etapo pradžioje O.Terranova gavo stuburo kompresinį smūgį, tad argentinietis vietoj to, kad lėktų toliau Dakaro trasomis, pasuko į asfaltuotą kelią. Lenktynės jam baigėsi.

Iš MINI O.Terranovą ištraukė šturmanas Bernardo Graue, nes vairuotojas pats išlipti negalėjo.

Gamyklinėje komandoje – lietuvis

Vienoje gamyklinių Dakaro komandų dirba lietuvis Andrius Žitkevičius. 30 metų vilnietis su legendiniame ralyje debiutuojančia amerikiečių komanda „Polaris“ pasirašė trejų metų sutartį – išnuomavo jai visais ratais varomą triašį sunkvežimį MAN ir pats jį vairuoja.

A.Žitkevičius į Dakaro ralį atvyko trečią kartą. Dusyk kaip Antano Juknevičiaus lydinčiosios komandos narys važiavęs vilnietis, šįsyk dirba amerikiečių gamyklinėje komandoje „Polaris“.

Andriaus tėvas turi logistikos įmonę, kurioje dirba ir sūnus. „Polaris“ Europoje ieškojo išsinuomoti triašio sunkvežimio ir vieną tokį pasiūlė Andrius, o amerikiečiai lietuviui pasiūlė tą sunkvežimį vairuoti.

Tai – vadinamasis aptarnavimo sunkvežimis, kuris, jei tik kas nutinka Dakare dalyvaujantiems dviem „Polaris“ bagiams, važiuoja į dykumą jų gelbėti.

Dakaro ralio pagrindines lenktynes pradėjo du „Polaris“ bagiai, kuriuos vairuoja vyras ir žmona Wayne'as ir Kristen Matlockai. Tiesa, Kristen smarkiai apgadino bagį, turėjo pasitraukti ir dabar kovoja „Dakar Experience“ įskaitoje.

K.Matlock krito nuo kopos „Taip nušoko, kad nebeliko priekinių ratų. Važiavome į dykumą gelbėti, grįžome paryčiais. Su mechanikais viską tvarkėme vietoje. Avarija buvo rimta, Kristen nebespėjo į laiko normą, tad perėjo į „Experience“ klasę“, – pasakojo A.Žitkevičius.

Kiekvienas greičio ruožas turi nustatytą laiką, per kurį privaloma finišuoti. Jei nespėji, skiriamos didžiulės baudos ir tada jau gali pamiršti svajones apie varžymąsi su lyderiais.

„Tos laiko normos nustatytos tam, kad nebūtum lėtas“, – paaiškino A.Juknevičius.

Šis vieno bagio gedimas gamyklinei „Polaris“ komandai – didelė nesėkmė. Nors amerikiečių komandai šiemetis Dakaras yra pirmasis – ralio debiutantai kol kas tik žvalgosi, – jie turi ambicijų kada nors laimėti Dakarą.

Nesitikėjo, kad bus taip sunku

Šiemečiame Dakare važiuoja tik du „Polaris“ ekipažai, bet juos aptarnauja 37 žmonės. Komandoje – keturi aptarnaujantieji sunkvežimiai, dar vienas dalyvauja lenktynėse, tačiau iš tiesų trasa važiuoja kaip pagalbos sunkvežimis bagiams.

„Polaris“ stovykloje yra ne tik virtuvė, kurioje kasdien sukasi keli virėjai, bet ir asmeniniai dušai, miegamieji ir net biuras.

„Jaučiasi, kad biudžetas – ne lietuviškas. Skiriasi įranga, technika, detalių skaičius. Amerikiečiai rimtai pasirengę Dakarui. Jau dabar turime atsarginių dalių, galima sakyti, dviem Dakarams“, – pasakojo A.Žitkevičius.

Tiesa, kaip juokiasi gamyklinėje komandoje dirbantis Andrius, kai stovykloje vis dėlto trūksta Amerikos vėliavos ir masažuotojo.

Nors Dakaro debiutantai „Polaris“ ralio stovyklose susikuria išskirtines sąlygas, Andrius šypsosi, kad amerikiečiai nesitikėjo, jog Dakare bus taip sunku.

„Nors į Dakarą atvyko pirmą kartą, amerikiečiai gana rimtai dalyvauja Baja varžybose. Tačiau ten ir Dakare taisyklės skiriasi. Jie galvojo, kad bus lengviau, bet taip nėra – sąlygos Dakare nėra lengvos. Bet techniką jie gerai pažįsta – patys ją rengė“, – pasakojo Andrius.

Pats Andrius – aistringas Dakaro sirgalius. Kai tik gali, jis vyksta į bekelės varžybas. Ir ne kaip paprastas aistruolis.

„Labiausiai įsiminė, kai „Abu Dhabi Desert Challenge“ varžybose Saudo Arabijos lenktynininkas Yazeedas Al-Rajhi viduryje dykumos nutrenkė automobilį, nes šis sugedo, o mes su A.Juknevičiumi važiavome jos gelbėti. Pusę nakties davėmės, kol tą mašiną ištraukėme, Antanas ją parvairavo. Tai buvo išties išskirtinė patirties tamsoje rasti ir sutvarkyti tą automobilį, o po to, dar ir grįžti su juo“, – pasakojo A.Žitkevičius.

Anot Andriaus, „Polaris“ Dakare siekia ne tik parodyti savo bagius, bet nori kur kas daugiau – pergalių. „Polaris“ bagiai, pasak Andriaus, yra puikūs ir amerikiečių ambicijos nėra perdėtos – kada nors išties gali tai įvykti.

„Bagiai yra išties geri. Šiame Dakare „Polaris“ nori tik finišuoti, o paskui, manau, jau spaus iki galo“, – teigė A.Žitkevičius.

Trejus metus Dakare tikrai dalyvausianti „Polaris“ gamyklinė komanda trejų metų sutartį pasiūlė ir lietuviui. Tad A.Žitkevičius ir kitąmet vairuos amerikiečių lipdukais apklijuotą MAN sunkvežimį lietuviškais numeriais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.