Lrytas.lt bandymas: „Mini Countryman Cooper S“ subalansuotas gatvėms, bet tinka ir sportui

Taip jau sutapo, jog du metus paeiliui tarptautiniame žurnalistų ralyje dalyvauju tokiu pačiu automobiliu - „Mini Countryman“. Tačiau pernai startavau dyzeline 112 AG versija su mechanine pavarų dėže, šiemet - pačia galingiausia visais keturiais ratais varoma „Countryman Cooper S 4All“. Bendra šių abiejų modelių savybė - jie tikrai išsaugojo sportinius „Mini“ genus, mažai svyra posūkiuose ir yra puikiai valdomi.

Joks kitas Lietuvos rinkoje parduodamas mažas visureigis negali važiuoti taip greitai ir tiksliai, kaip "Mini Countryman Cooper S 4All".<br>Archyvas
Joks kitas Lietuvos rinkoje parduodamas mažas visureigis negali važiuoti taip greitai ir tiksliai, kaip "Mini Countryman Cooper S 4All".<br>Archyvas
Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Jul 12, 2012, 12:35 PM, atnaujinta Mar 18, 2018, 5:37 AM

Tiek pasirinkę silpniausią, tiek galingiausią modelį gali būti tikri - tai geriausiai valdomas rinkoje parduodamas tokio tipo automobilis. Beje, ir tiesioginių konkurentų jis neturi daug - pagal dydį artimiausias jam yra „Nissan Juke“ (4 centimetrais ilgesnis ir 3 siauresnis).

Nors į „Countryman“ montuojami tik 1,6 darbo tūrio benzininiai ir dyzeliniai varikliai, jų pajėgumas gali skirtis net du kartus: nuo 90 iki 184 AG.

Smarkiai skiriasi ir automobilių išvaizda - galingiausia versija su 1,6 litro turbo varikliu atrodo gerokai agresyviau, veržliau, su dviem dujų išmetimo sistemos antgaliais. Tiesa, nustebau, jog nematyti turbininiams motorams būdingos „žiaunos“ ant variklio dangčio, tačiau ją atstoja dvi oro įsiurbimo angos po žemiau priekinio buferio. Atrodo kiek neįprastai, bet tikrai veržliai ir net piktai - lyg burną pravėriąs gruobonis.

Tų, kurie pernai dalyvo ralyje, jau nebestebino, jog greta įprastų automobilių „Countryman“ akivaizdžiai išsiskyrė savo „ūgiu“ - jo siluetas kyšojo visur. Tačiau kelerius metus ralyje nebuvę žurnalistai iš Rusijos prieš startą kiek kreivokai žvelgė į mano „ginklą“ - juk už jų „Škoda Fabia RS“, du „Citroen DS3“ maniškis automobilis aukštesnis 4 - 6, už „Renault Clio Sport“ - net 8 centimetrais.

Tačiau po finišo jau šypsojausi aš. Į priekį praleidau tik galingesnius „Volkswagen Golf GTI“, „Subaru Impreza WRX“, „Renault Clio Sport“ ir „Mitsubishi Lancer Evo IX“. Ir tai - su minute baudos, skirtos už pernelyg ankstyvą įvažiavimą į laiko kontrolės punktą.

Apie tokį rezultatą prieš varžybas galėjau tik pasvajoti. Mat pagal ralio nuostatus 1,6 litro automobilis su turbina pakliūną į galingiausių automobilių klasę, kurioje - ir „Subaru WRX“, ir „Mitsubishi EVO“, ir tik per plauką ralio nelaimėjusi „Opel Corsa OPC“.

Optimizmo anaiptol nepridėjo ir tai, jog gavau naujutėlaitį automobilį, kuris iki varžybų vos prieš porą dienų buvo atvežtas į Lietuvą ir nuvažiavęs vos kelis šimtus kilometrų. Kaip žinia, variklis ir automobilis pradeda kaip reikiant „kvėpuoti“ tik prasukus kelis tūkstančius kilometrų.

Todėl pirmas įspūdis sėdus prie „Countryman S“ vairo: jis bukesnis nei tikėjausi iš 184 AG variklį turinčio automobilio ir tos 8,3 sekundės pagreičio iki šimto atrodo kažkaip ištęstos. Priprasti reikėjo ir prie automatinės pavarų dėžės veikimo algoritmų. Laimei, iki ralio starto Rygoje turėjome dieną, kurią labai išnaudojome automobilio pažinimui, numynėme dar kelis šimtus papildomų kilometrų ir į Bikerniekų trasą atvykome jau gerokai pakilesnės nuotaikos.

Beje, visų „Mini“ modelių mechaninei pavarų dėžei stinga tikslumo. Ir tai nėra tik šio modelio bėda: nesvarbu, kuo bevažiuotum - „Cooper S“, „Clubman“ ar „Countryman“ - pavarų svirties eigos tikrai nepavadinsi preciziškai tikslia. Ypač tai juntama, kai reikia „žeminti“ pavaras - maksimaliai stabdant automobilį jungti iš aukštesnės į žemesnę.

Todėl iš pradžių kiek skeptiškai vertinęs automatinę 6 laipsnių pavarų dėžę, vėliau supratau, jog tai - visai geras pasirinkimas. Nors ji saugo automobilį ir neleidžia variklio sūkiams pasiekti pavojingos maksimalio ribos bei automatiškai parenka aukštesnę arba žemesnę pavarą, atjungus elektroninę stabilumo sistemą (ESP) ir ratams leidus šiek tiek prabuksuosti, su pavarų dėže galima nesunkiai rasti bendrą kalbą.

Ant mašinos sumontuotų „Bridgestone Dueler HP“ padangų kūrėjai, rodos, net nesapnavo, kas yra automobilių lenktynės. Tai gal ir neblogos kokybės, kasdienės, gana tylios, mažai dylančios padangos. Tačiau pernai su mažesnio diametro 17 colių „Continental PremiumContact2 SSR“ padangomis lenktynių trasose jautėmės ramiau. Šioms nelegvai sekėsi suprasti, ką jos čia dvi dienas veikė ir už ką taip „baudžiamos“.

Tačiau tiek „Continental“, tiek „Bridgestone“ padangos, kurios gali važiuoti pradurtos be oro, maloniai nustebino garsiojoje Bikerniekų žiedinių lenktynių trasoje ir ypač - kartodromuose. Dėl specialiai sustiprintų padangos kordo ir šonų (kurie išlaiko automobilio svorį net padangai netekus oro), posūkiuose jos „nelūžta“ kaip įprastos, bet stabiliai liečiasi kelio visu protektoriaus plotu.

Tačiau jos yra kietesnės nei įprastos ir važinėjant gatvėmis erzina pernelyg dideliu kietumu bei jautriu reagavimu į provėžas. Kita verstus, „Mini Countryman“ prikėjai pasirinkimo neturi, nes visi šie automobiliai montuojami su tokiomis padangomis ir atsarginio rato mašinoje tiesiog nėra.

Šie nedideli trūkumai nesutrukdė šiuo iš pažiūros nerangiu, apvalainu ir aukštu automobiliu mūsų ekipažui tarp 34 dalyvių pademonstruoti absoliučiai geriausią laiką Rietavo miesto centrinėje aikštėje vykusiame greičio ruože ir vos 0,4 sekundės pralaimėi kitame greičio ruože, kuriame „Subaru Impreza WRX“ valdė labai patyręs ukrainietis Aleksejus Močianovas.

Esu įsitkinęs: „Mini Countryman S 4All“ valdymo savybėmis neabejotionai geriausias „crossover“ tipo automobilis azartiško vairavimo būdo gerbėjams. Valdymas ir praktiškumas lemia, kad būtent šis modelis yra perkamiausias iš visos „Mini“ šeimynos ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse. Lietuvoje per šį pusmetį buvo parduota jau 12 „Countryman“.

Ir tai - įvertinant, kad jo kaina tikrai nėra žema. Mūsų ekipažo realiomis sąlygomis išmėgintas modelis su gausia papildoma įranga kainavo 126 tūkstančius litų. Tikrai nepigus egzempliorius - galima užlenkti abiejų rankų pirštus skaičiuojant pigesnius, erdvesnius, praktiškesnius kompaktinius visureigius. Tiesa, bazinį „Countryman Cooper S 4All“ galima įsigyti už labiau žmogišką 102 tūkstančių litų kainą.

Tačiau esu įsitikinęs - „Mini“ žmonės perka tikrai ne racionalumo vedini. Juos perka ne dėl pigumo, salono erdvumo. Juos perka iš idėjos, dėl savito charakterio ir azartiško elgesio kelyje. „Countryman Cooper S 4All“ atitinka visus šiuos kriterijus (juk jo didesnių nei 10 litrų degalų sąnaudų irgi nepavadinsi racionaliomis).

Žodžiu, „Mini Countryman Cooper S 4All“, skirtingai nei byloja jo pavadinimas (išvertus į lietuvių kalbą reiškiantis „kaimietis“), tikrai nėra sutvertas bekelei. Jo bagažinėje nėra nei atsarginio rato, nei kablio, nei pakėlėjo. Tiesą pasakius, „kaimietis“ visiškai nesutvertas bekelei. Jis subalansuotas gatvėms, bet reikalui esant tinka ir lenktynių trasoms.

O bene didžiausią komplimentą šiam automobiliui jau po varžybų prie alaus bokalo pasakė garsaus Rusijoje žurnalo „Avtoreviu“ ekspertai: „Mes net nemanėme, kad jis gali taip greitai važiuoti“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.