Net ir senų mašinų pirkėjai vis labiau linkę taupyti (papildyta)

Iki praėjusių metų liepos 1 dienos automobilių turgus tiesiog šlavę baltarusiai vos įsigaliojus naujiems muitams beveik dingo iš mūsų šalies.

Naudotų automobilių šiemet lietuviai įsigijo net penktadaliu mažiau nei pernai.<br>A. Barzdžius
Naudotų automobilių šiemet lietuviai įsigijo net penktadaliu mažiau nei pernai.<br>A. Barzdžius
Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Jul 23, 2012, 11:31 AM, atnaujinta Mar 17, 2018, 10:42 PM

Kazachų ir kirgizų prekeivių pajėgos irgi negausėja, o lietuviai dairosi vis pigesnių modelių ir stengiasi išvengti bet kokių santykių su išperkamosios nuomos bendrovėmis.

Moka iš santaupų

Skirtingai nei prieš porą metų, dabar automobilio besidairantis žmogus dažniausiai neima paskolos iš banko, moka tik iš savo turimų santaupų, todėl ir dairosi pigesnių automobilių. Taip aiškina naudotų mašinų pardavėjai.

Anksčiau už populiarų modelį „Škoda Octavia” su dyzeliniu 1,9 litro varikliu pirkėjai buvo pasiruošę mokėti 27–30 tūkstančių litų, o dabar tokį patį stengiasi nusipirkti už 22–25 tūkstančius litų.

Be to, išperkamosios nuomos bendrovės nepatikliai žiūri į turgaus prekiautojus automobiliais ir labai nenoriai finansuoja sandorį.

Tai dar labiau stabdo naudotų automobilių verslą.

Pasirinkimas tik mažės?

Tačiau naudotų automobilių pardavėjai tiems, kurie ketina įsigyti naudotą automobilį, sako, kad neverta tikėtis geresnių laikų.

Mat visoje Europoje stringa naujų automobilių pirkimas, todėl ir naudotų automobilių (ypač geros būklės) pasiūla mažėja.

Net ir Lietuvos verslo įmonės, paprastai savo automobilių parką atnaujindavusios kas treji metai, dabar pratęsia išperkamosios nuomos sutartis iki 4–5 metų.

Todėl rinkoje stinga geros būklės automobilių ir nėra jokių priežasčių jiems pigti. Juk rasti gerą Lietuvoje eksploatuotą automobilį su visa serviso istorija – tikra retenybė.

Viltis sieja su Rusija

Naudotų automobilių prekyba užsiimantys verslininkai neslepia, kad didžiausia jų viltis – mažesni importo muitai Rusijoje.

Šiai šaliai įstojus į Pasaulinę prekybos organizaciją, ji bus priversta sumažinti muitus įvežamiems automobiliams.

Tiesa, dabar šioje šalyje imtasi svarstyti apie naują utilizacijos mokestį įvežamiems automobiliams. Kada ir kiek bus sumažinti muitai – kol kas neaišku.

Tačiau jau dabar juntamas gerokai išaugęs susidomėjimas, paklausimų ir skambučių skaičius iš Rusijos. Kol muitai nesumažinti ir naudotų automobilių srautai į Rusiją ir Baltarusiją apmirę, pirkėjams Lietuvoje – palankus metas įsigyti automobilį: pasiūla nemaža, kainos geros, o realių klientų nedaug. Naudotų automobilių paklausa menksta

„Regitros” duomenys rodo, kad naudotų automobilių šiemet lietuviai įsigijo net penktadaliu mažiau nei pernai.

Pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje įregistruoti 97 tūkstančiai į šalį įvežtų lengvųjų automobilių – 20 procentų mažiau nei tuo pačiu 2011 metų laikotarpiu.

Iš Lietuvoje pirmą kartą įregistruotų lengvųjų automobilių tik 6012 buvo nauji ir net 91 tūkstantis – naudotų. Skirtumas siekia 15 kartų.

Populiariausi įregistruotų naudotų lengvųjų automobilių modeliai: „Volkswagen Passat” (5156), „Volkswagen Golf” (3188), „Opel Astra” (2331), „Audi A6” (2261) ir „Opel Zafira” (2096).

Šiemet į Lietuvą įvežti ir čia įregistruoti naudoti automobiliai buvo vidutiniškai 10,7 metų senumo.

Pusė visų automobilių įvežta iš Vokietijos, o iš Prancūzijos ir Italijos gerokai mažiau – atitinkamai 15,4 ir 11,7 procento.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.