Išskirtiniai mašinos numeriai: nuo pulkininko iki N. Pareigytės

Ketvirtadienį Gedimino prospekte į avariją pakliuvęs ir sumaištį sukėlęs „Porsche Carrera 4“ buvo pažymėtas vardiniais registravimo numeriais C0L. Galima spėti, kad šis numeris reiškia angliško žodžio „colonel“ (pulkininkas) trumpinį. Kiek kainuoja papuošti automobilį išskirtiniais numeriais, pažyminčiais savininko pomėgius ar perteikiančiais kitą informaciją, kokie neįprasčiausi numeriai Lietuvoje?

Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Oct 6, 2012, 12:27 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 7:48 AM

Nuo 2010 metų vardinių valstybinio numerio ženklų išdavimo kaina - 5 tūkstančiais litų už komplektą.

Iki 2010 metų pirkę tokius numerius gali nusigraužti nagus, mat tada jie kainavo 10 tūkstančių litų už komplektą.

Pagal dabar galiojančią tvarką, vardiniame ženkle bent vienas simbolis turi būti skaičius.

Tačiau buvo laikotarpis, kai tokio reikalavimo nebuvo, tad dabar Lietuvoje galim išvysti pačių įvairiausių išskirtinių automobilių numerių.

Nuo visureigio - ant furgono

Nuo atvirą nostalgiją sovietiniams laikams demonstruojančių CCCP, MOCKBA savo pranašumą demonstruojančių 2BIG4U, MOHCTEP (rusiškai „monstras“) iki darbo pobūdį pabrėžiančių SKLYPAS ar DOCTOR (chirurgas Kęstutis Vitkus).

Bene garsiausias nutikimas Lietuvoje dėl išskirtinio numerio, susijęs su dainininke Nijole Pareigyte. Ji iš savo mylimojo Eugenijaus Ivanenkos buvo gavusi dovanų visureigį „Audi Q7“ su vardiniais numeriais NELI69.

Kai pora susipyko ir išsiskyrė, šis numeris buvo perkeltas ant buities prekes vežiojančio furgono su reklaminiu užrašu „Imk.lt“.

Numerius išduodančios valstybės įmonės „Regitra“ viešųjų ryšių specialistė Laimutė Užupė portalui lrytas.lt sakė, kad maždaug pusę išskirtinių numerių užsisako įmonės, kitą pusę - privatūs asmenys. „Išskirtinių numerių paklausa jau kelerius metus išlieka daugmaž stabili“, - pastebi ji.

Per metus - pusšimtis

Iki vakar dienos „Regitra“ išdavė 43 vardinius valstybinio numerio ženklus. Pernai per visus metus buvo išduoti 45, o 2010 metais – 49 tokie ženklai.

„Dažniausiai tokius numerius užsako su transportu, logistika ir automobiliais susijusios įmonės, tačiau šiuos ženklus taip pat užsisako ir kitų verslo rūšių - medicinos, prekybos, statybos, medienos apdirbimo, telekomunikacijų - atstovai“, - kalba L. Užupė

Paprašyta įvardinti keisčiausią numerį L. Užupė atsakė, jog gerbia užsakovų pasirinkimą ir negali komentuoti. Tačiau patys trumpiausi ženklai yra tiesiog skaičiai: 0, 1, 4, 5, 7, 8.

Koks ženklo užrašo raidžių, skaičių derinys pasirenkamas, priklauso nuo užsakovo poreikių, tačiau vardinio ženklo užraše neturėtų būti naudojami keiksmažodžiai, taip pat sąvokos, įžeidžiančios kitų rasių, tikėjimų atstovus.

Taip pat užrašas neturėtų sutapti su valstybių, tarptautinių organizacijų pavadinimais ar jų santrumpomis.

Anglų kalbos išdaigos

Vardinis ženklas už jį sumokėjusiam užsakovui gali būti perkeliamas ant kitos šio pareiškėjo vardu registruojamos transporto priemonės. Jeigu tuo metu užsakovas tokios transporto priemonės neturi, „Regitra“ vardinį ženklą jam saugo 6 mėnesius.

Pastaruoju metu daugiausia ažiotažo sukėlė ne vardinių, bet serijinių FAG numerių serija. Anglakalbėse šalyse taip pašiepiamai gėjai.

Juodojoje rinkoje už tokius numerius siūloma net 10 kartų daugiau nei už paprastus - apie 500 litų, kai paprastas numerių komplektas kainuoja 52 litus. Jei raides papildo įdomi skaičių kombinacija, vairuotojai pasiruošę mokėti ir iki 1000 litų.

Mokantieji anglų kalbą pastebi ir daugiau kombinacijų, tarp jų ir įžeidžiančių, pavyzdžiui, FAT (storas), EGG (kiaušinis), END (pabaiga), CAT (katė), DOG (šuo) ir t. t.

Pasak L. Užupės, gaminant ne vardinius numerius remiamasi tik abėcėle. Jei klientas eilės tvarka skiriamo serijinio ženklo nepageidauja, jam suteikiama galimybė pasirinkti iš kitų tuo metu „Regitros“ padalinyje esančių serijinių valstybinio numerio ženklų. Tik už tai reikia sumokėti ne 52 litus, kaip už komplektą, skiriamą iš eilės, bet 100 litų.

GAY serija nebuvo gaminama

Nesenai pagal abėcėlę praėjo GA serijos ženklų eilė. Vairuotojai spėliojo, ar bus gaminami GAY ar GAI serijos ženklai. Tačiau L. Užupė paaiškino, kad gaminant serijinius valstybinio numerio ženklus raidės I ir Y nevartojamos, nes vizualiai yra labai panašios į vienetą ir raidę V.

Žinoma, jei atsiras vairuotojas, norintis išreikšti savo seksualinę orientaciją vardiniu numeriu, jam nebus atsakyta. „Raidės I ir Y rašomos gaminant klientų užsakomus vardinius valstybinio numerio ženklus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.