„Dacia Dokker“ bandymas: praktiškas, paprastas, pigus

Lrytas.lt spec.korespondentas, Austrija

Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Nov 11, 2012, 5:46 PM, atnaujinta Mar 15, 2018, 1:29 PM

Pusantros dienos pasivažinėjus po Vienos apylinkes ir prasukus ne vieną šimtą kilometrų prie „Dacia Dokker“ vairo, susidarė įspūdis, kad šiam automobiliui apibūdinti užtektų trijų „p“ raidžių: paprastas, praktiškas ir pigus. Tiesiog darbo įrankis įmonėms, kuriam suteikiama 5 metų arba 100 tūkstančių kilometrų ridos garantija.

Bene svarbiausia, kad šis talpus, nebjauriai atrodantis ir paprastai sukonstruotas automobilis pagal kainą neturi konkurentų tarp lengvųjų komercinių automobilių.

3,3 kubinio metro (arba europadėklą) galintis vežti „Dacia Dokker“ su 1,6 litro benzininiu varikliu kainuoja vos 32 tūkstančius litų.

Palyginimui, artimiausias konkurentas „Fiat Doblo“ kainuoja 40, „Citroen Berlingo“ - nuo 43, o giminingas „Renault Kangoo“ - nuo 49 tūkstančių litų.

Tad ne pačius geriausius laikus išgyvenančioms šalies įmonėms toks „Dacia“ gamintojų pasiūlymas turėtų būti įdomus.

Nekonkuruoja su „Kangoo“?

Vienas pagrindinių klausimų, kurį knietėjo užduoti gamintojų atstovams pristatymo metu, buvo apie tai, kaip gerokai brangesnis „Kangoo“ atlaikys „Dokker“ konkurenciją? Kokie argumentai rinktis gerokai brangesnį modelį?

Tačiau gamintojai buvo iš anksto tam pasiruošę ir parengę atsakymą.

„Kangoo“ modelį galima įsigyti įvairiausių modifikacijų, skirtingo dydžio kėbulo tipų ir su daugybe papildomos įrangos - tokių galimybių „Dokker“ neturi. Šis automobilis bus siūlomas pirkėjams tik su keleivine arba krovinine modifikacija. Be to, „Dokker“ sukurtas ant skirtingos nei „Kangoo“ platformos, tad sąsajų tarp šių dviejų modelių praktiškai nėra.

„Dokker“ surenkamas Maroke esančioje „Dacia“ gamykloje ant tos pačios platformos kaip „Logan“, „Sandero“ ir „Lodgy“.

Pastaruoju metu „Dacia“ yra vienas sėkmingiausių automobilių gamintojų Europoje. Gerokai išplėtę modelių gamą jie nežada sustoti. Pagrindinė sėkmės priežastis yra, jog daugelis „Dacia“ automobilių naudoja tuos pačius techninius komponentus, o tai leidžia neįtikėtinai sumažinti kūrimo kaštus.

Kelyje - be staigmenų

Skaitant gamintojo pateiktą informaciją, galima susidaryti nuomonę, kad “Dokker” yra bene idealus automobilis: ekonomiškas, ekologiškas, be proto patikimas bei racionaliai įkainotas.

Tačiau kelyje „Dacia Dokker“ niekuo nenustebino, elgiasi kaip ir dauguma kitų „kablukų“. Tiesa, galima pasidžiaugti bent jau tuo, kad jos valdymas nesukėlė nemalonių siurprizų ir buvo gana prognozuojamas. Vairo mechanizmas yra lengvas, automobilis geriau negu patenkinamai įveikia staigesnius posūkius.

Akivaizdu, kad ilgose kelionėse „Dokker“ nėra pats patogiausias automobilis - daugiausiai dėl gana prasto akustinio komforto.

Įvertinus pagrindinę automobilio paskirtį - pervežti krovinį iš vieno taško į kitą - „Dokker“ elgesį kelyje galima vertinti aukščiau negu vidutiniškai.

Lyginant su didesniuoju „Dacia Lodgy“ vienatūriu, kurio kėbulo proporcijos ir išvaizda verti epiteto „košmariški“, „Dokker“ atrodo visai neblogai.

Tiek “Dokker” tiek “Lodgy” dalinasi ta pačia priekine dalimi. Gamintojo teigimu, abu skirti šeimoms ar aktyvų gyvenimo būdą mėgstantiems žmonėms.

Tačiau krovininė “Dokker Van” modifikacija skirta tik verslui: ji dvivietė, su uždaru krovinių skyriumi be langų.

Pigiausia erdvė kroviniui

Skirtingai nei “Lodgy”, kuris yra aukštesnis, talpesnis, siūlo septynias sėdimas vietas, keleivinė “Dokker” modifikacija gaminama su penkiomis sėdimomis vietomis. To iš tiesų visai pakanka 5 žmonėms ir jų mantai, nes “Dokker” bagažinės talpa - net 800 litrų.

Jeigu nuleistume galine sėdynes, bagažinės tūris išauga iki neįtikėtinų 3000 litrų.

Todėl galima drąsiai teigti, jog pagal kainą ir talpumą - tai neturintis konkurentų automobilis rinkoje.

Automobilio salone - dviejų spalvų centrinė konsolė. Bent jau bandytuose modeliuose „Dacia“ inžinieriai pasistengė sukurti pakankamai patrauklų akiai interjerą. Tačiau tai, kad „Dokker“ yra pigiausias rinkoje modelis, juntama palietus interjero medžiagas.

Kietas plastikas, kuris tikrai yra jautrus įbrėžimams pernelyg nesužavėjo.

Tačiau bendrai interjeras atrodo suręstas tvirtai ir pagirtinai. Važiuojant net ir duobėtu keliu nesigirdi pašalinių garsų, kurie išduotų abejotiną surinkimo kokybę.

Dyzelinis variklis - optimaliausias

“Dokker” pirkėjams siūlo kelis benzininius ir dyzelinius agregatus.

Benzininių variklių gamoje yra 1,6 litro (85 AG) ir visiškai naujas 1,2 (115 AG) agregatai, kurio pristatymo metu nebuvo galimybės išmėginti.

Galima rinktis ir 1,5 litro dCi dyzelinį variklį, pasiekiantį 75 arba 90 AG pajėgumą.

„Renault“ sukurtas, laiko patikrintas 1,5 litro (90 AG) motoras pasirodė esąs optimaliausias: gana elastingas, pakankamai dinamiškas ir taupus.

Tokio variklio “Dokker” užtenka su kaupu.

Įvertinus automobilio dydį, du jame važiuojančius žmones ir tai, kad bandymo metu maždaug pusę laiko praleidome vingiuotuose ir kalvotuose užmiesčio keliuose, 6,6 litro vidutinės kuro sąnaudos atrodė tikrai neblogas rezultatas.

Tad „Dacia Dokker“ visiškai atitinka pagrindinę savo paskirtį - pigiausiu būdu nugabenti keleivius, krovinį ar keleivius su kroviniu į pasirinktą vietą. Jeigu gedimų statistika nebus bauginanti ir automobilis įrodys esąs patikimas, tai bus tikrai vertas pasirinkimas ne tik įmonėms ir bendrovėms.

Mat pagal kainos ir talpumo santykį šis modelis nušluosto nosis visiems konkurentams. O mokantys mažiausią kainą rinkoje turėtų ir susitaikyti su kiečiausiomis salono plastmasės apdailos detalėmis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.