Apie kokį automobilį svajoja lietuviai?

Jeigu būtų vienas receptas, kaip sukurti geriausią automobilį – gamintojai tokias mašinas keptų kaip karštas bandeles. Tačiau tokio recepto nėra. Lygiai kaip ir recepto, padedančio atspėti, kurios mašinos pusėn pakryps balsuojančių internetu simpatijos ir kas taps „Tautos automobiliu“.

Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Dec 12, 2012, 3:21 PM, atnaujinta Mar 14, 2018, 4:37 PM

Šiais metais geriausio 2013 metų automobilio rinkimuose Lietuvoje itin didelės intrigos nebuvo. Jau nuo rugsėjo pabaigos, kuomet Paryžiuje oficialiai debiutavo septintos kartos „Volkswagen Golf“, šiam automobiliui buvo galima prognozuoti sėkmę.

Ir ne tik Lietuvoje.

Šis modelis savo salono apdailos ir važiavimo kokybė kilsteli kompaktinių automobilių kartelę į naują lygį. Jeigu kiti šios klasės automobiliai pavieniui atrodo gerai, tačiau kai „Golf“ šalia – skirtumai akivaizdūs.

Sekmadienio vakarą pasibaigusiame finale „Volkswagen Golf“ gana ryškia persvara (67 balai prieš 56) nugalėjo trečios serijos BMW. Trečioje vietoje liko 36 balsus gavęs „Opel Mokka“.

Manau, nesuklysiu pasakydamas, kad „Golf VII“ prizų medžioklė dar tik prasideda.

Kas lemia tautos balsą?

Apžvelgus pastarųjų dešimties metų konkursų nugalėtojus Lietuvoje, matyti, kad pas mus dažniausiai laimi automobiliai, kurių kaina paprastai neviršija 90 tūkstančių litų. Brangiausi tarp pastarųjų metų nugalėtojų buvo „Ford S-Max“, „Škoda Superb“ ir „Subaru Legacy“.

Komisija ne tik bando automobiliu realiomis sąlygomis, bet ir kruopščiai skaičiuoja. Skaičiuoja pačio automobilio kainą, jo eksploatacines išlaidas iki 100 tūkstančių kilometrų, priežiūros taškų skaičių, garantiją bei daugelį kitų dalykų.

Tuo tarpu atspėti tautos balsą yra praktiškai neįmanoma.

Kiekvienais metais interneto portalo www.lrytas.lt skaitytojų nuomonė šokinėja dar labiau, nei šalies piliečių, kas ketverius metus besirikiuojančių prie balsadėžių ir renkančių naująjį Seimą.

Rodos, galima daryti prielaidą, jog tautos automobilį renkantys dažniausiai balsuoja už savo svajonių automobilį: gražų, prestižinį, patikimą, kuris darytų įspūdį ir kaimynams. Toks, kaip 2000-ais nugalėjęs „Audi TT“ ar užpernai laimėjęs penktos serijos BMW.

Tačiau apžvelgus pastarojo dešimtmečio šios nominacijos laureatus, tai teigti būtų pernelyg drąsu.

Ar galima svajonių automobiliu vadinti 2006 metais nugalėjusį „Hyundai Getz“ arba po dviejų metų triumfavusį „Mitsubishi Lancer“?

Tai – kasdieniški, tačiau racionalūs ir gana nebrangūs automobiliai.

Kainos skiriasi 10 kartų

Per visą šešiolikos metų rinkimų istoriją Lietuvoje yra buvę tik du atvejai, kai tautos automobilio rinkėjų ir komisijos narių balsai sutapo. Prieš vienuoliką metų abejose nominacijose nugalėjo „Peugeot 307“, prieš dešimtmetį tokia pati šlovė teko „Mazda 6“ modeliui.

Per visą nuo 1999 metų vykstančią tautos automobilių istoriją daugiausiai (po 3 kartus) nugalėjo BMW ir „Audi“ automobiliai.

Tačiau nuo skubotų išvadų susilaikyti ragina faktas, kad šiuose rinkimuose laimėjusių modelių kainos skiriasi net dešimt kartų: nuo maždaug 27 tūkstančių litų už tuometį „Hyundai Getz“ iki 277 tūkstančių už šiemet laimėjusį „Audi A6 Allroad Quattro“.

Beje, šiemet tautos rinkimuose nugalėjęs modelis yra brangiausias per visą jų istoriją.

Verslui - aukščiausia kartelė

Įdomiausia, kad šiemet Tautos automobilio nominaciją ir Verslo klasės prizą pelnė tas pats modelis - „Audi A6 Allroad Quattro“. Tai irgi pirmas kartas per visų ikišiolinių konkursų istoriją.

„Rinkome tokį automobilį, kuriuo važinėja tie, kurie gali sau tai leisti, o ne atsitiktinai į jį patekę“, - pristatydamas nominaciją sakė Liudas Dapkus, portalo lrytas.lt vyriausiasis redaktorius.

Iki šiol dienraščio „Lietuvos rytas“ skiriamos verslo automobilio nominaciją laimėjo automobiliai, kainuojantys gerokai per 200 tūkstančių litų (išskyrus 2010 metais triumfavusį „Opel Insignia“). Už „Audi A6 Allroad Quattro“ šiais metais balsavo 11 498 portalo skaitytojų ir televizijos žiūrovų. „Volvo V40“ gavo 11 174 balsų.

Kas nutiko, kad balsuotojai nuo staiga metėsi prie šimtatūkstantines sumas kainuojančių modelių? Ko gero, tai geriausiai įrodo, kad Tautos automobilio prizas yra tikrai geidžiamas automobilių gamintojų.

Šie nesibodi įvairių socialinių tinklų, klubų pagalba bei kitais būdais pakviesti gerbėjus atiduoti balsą už reikiamą markę.

Susidaro įspūdis, kad šiemet rinkimuose nesnaudė nei švediškų automobilių klubas „AutoVikingai“, nei „Audi“ gerbėjų klubas.

Triumfavo vokiški

Nors per konkursų istoriją Lietuvoje yra nugalėję Japonijoje, Vokietijoje, Čekijoje, Prancūzijoje, Pietų Korėjoje pagaminti modeliai, šiuos metus santykinai galima vadinti vokiškų gamintojų triumfu. Mat visas tris pirmas vietas iškovoję modeliai yra būtent vokiški.

Po „Golf VII“ ir BMW, trečias šiuose rinkimuose liko „Opel Mokka“, gavęs 36 balus. Beje, „Opel Mokka“ skirta ir tik pernai konkurse atsiradusia „Miesto visureigio“ nominacija.

Ketvirtoji vieta finaliniame septynetuke atiteko Korėjos gamintojų „Kia Cee‘d“ automobiliui (25 balai), penktąją užėmė švedų „Volvo V40“ (24 balai), šeštoji vieta atiteko japonų gamintojų techniškai identiškiems modeliams „Subaru BRZ“/„Toyota GT-86“ (22 balai), o septintoji – prancūziškam „Renault Clio“ (18 balų).

Apdovanoti ir kiti

„Saugiausiu automobiliu“ išrinktas „Volvo V40“, saugantis ne tik viduje sėdinčius žmones, bet ir kitus eismo dalyvius. Mat jame po variklio dangčiu yra sumontuota oro pagalvė, iššaunanti susidūrimo su pėsčiuoju atveju ir jį apsauganti.

„Automobilis yra saugus, kai vairuotojas apie avarinę situaciją sužino tik tada, kai automobilis pats jos išvengia“, - sakė šią nominaciją prieš aštuonerius metus įsteigęs ir apdovanojimą įteikęs automobilių verslininkas, žinomas lenktynininkas Stasys Brundza.

„Metų visureigio 2013“ titulas atiteko naujos kartos japoniškam pikapui „Isuzu D-Max“.

Renkant sportiškiausią konkurso automobilį irgi neteko daug sukti galvos. Mat praktiškai be konkurencijos šioje nominacijoje nugalėjo techniškai vienodi automobiliai „Subaru BRZ“/ „Toyota GT86“. 

Geriausio dizaino prizas pelnytai atiteko prancūzų „Citroen DS5“ gamintojams, kuriems pavyko sukurti iš tiesų išskirtinio ir išraiškingo dizaino automobilį.

„Metų vairo“ prizas, atitenkantis lenktynininkui, labiausiai garsinusiam Lietuvos vardą užsienio trasose, antrus metu atiteko Simui Juodviršiui, tapusiam Europos kartingo čempionu.

Emocija svarbiau už skaičių

Būdamas komisijos nariu ir svarstydamas apie geriausius, už nuogus techninius duomenis labiau vertinu idėją, emociją, kurią suteikia vienas ar kitas automobilis. Juk rinkdamasis naują automobilį, žmogus perka ne šiaip daiktą, o dalyką, kuris jam turi teikti emocinį ir (ar) finansinį pasitenkinimą. Todėl mano pasirinkimas neišraiškingus, nuobodžius automobilius dažniausiai palieka „už borto“.

Iš į finalą patekusių 7 modelių šiais metais aš „pataikiau“ 4.

Mano norėjosi jame matyti techniškai pažangiausią konkurso modelį, hibridinį „Lexus GS450h“. Jam pakliūti čia sutrukdė kaina, prasidedanti nuo 200 tūkstančių litų. Bet, kita vertus, nuo kada geras (arba geriausias) daiktas turi būti pigus?

Gaila, kad balų skaičius ribotas ir tikrai nereikia manyti, kad 1 balą mano vertinimų skalėje automobilis yra aštuonis kartus blogesnis už „Golf VII“, kuriam skyriau 8 balų įvertinimą. Taip tikrai nėra ir apsispręsti, kaip išdėlioti balus buvo labai sunku.

Tačiau kiti trys į septintuką patekę automobiliai nebuvo ryškūs mano favoritai, todėl ir balų skyriau gerokai mažiau.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.