Kaip išvengti akumuliatoriaus amžių trumpinančių klaidų?

„Daugelis mano, kad akumuliatoriaus tarnavimo laiko vairuotojas negali paveikti, bet tai nėra teisybė. Vienam naujas akumuliatorius gali tarnauti 2, kitam – 6 metus“, - įsitikinęs akumuliatorių specialistas Raimundas Kalašinskas. Jo teigimu, akumuliatoriaus amžių labiausiai trumpina važinėjimas mažais atstumais įjungtais visais šildymo prietaisais.

Akumuliatoriaus amžių labiausiai trumpina važinėjimas trumpais atstumais su visais įjungtais šildymo prietaisais.<br>V. Balkūnas
Akumuliatoriaus amžių labiausiai trumpina važinėjimas trumpais atstumais su visais įjungtais šildymo prietaisais.<br>V. Balkūnas
Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Dec 21, 2012, 9:31 AM, atnaujinta Mar 14, 2018, 12:04 PM

Anot pašnekovo, paleidus variklį reikėtų važiuoti bent 20 minučių – tuomet generatorius kompensuoja variklio paleidimui išnaudotą akumuliatoriaus energiją.

„Be to, reikėtų nepamiršti, kad kol paties elektrolito temperatūra akumuliatoriuje yra minusinė, jo krovimas nevyksta. Temperatūra turi būti bent šiek tiek teigiama“, - kalba R. Kalašinskas.

Trumpai važiuojant reikėtų vengti naudoti galinio lango šildymą, nejungti kitų komforto prietaisų: sėdynių šildymo, oro kondicionieriaus.

Mat tokios trumpos kelionės iš namų į darbą neužtenka net tam, kad lango šildymas pradėtų normaliai veikti, o nekompensuojamos akumuliatoriaus energijos išnaudojama daug.

Atvykus į darbą, automobilio variklis išjungiamas ir vėl stovi ilgas valandas šaltyje.

„Galima sakyti, žiemą automobilis ir akumuliatorius gyvena tik šaltyje, nes atstumo nuo namų iki darbo vos užtenka varikliui įkaisti“, - kalba pašnekovas.

Tokiu režimu dirbantis akumuliatorius nuolat ne iki galo įkraunamas, todėl mažėja jo pajėgumas.

Jeigu vasarą varikliui paleisti užtenka vos 50 procentų akumuliatoriaus galios, tai žiemą reikia, kad jis būtų 80-90 procentų įkrautas. Tuo tarpu pats automobilis geriausiu atveju sugeba iki 85 proc. įkrauti akumuliatorių.

Tokiu atveju gali pagelbėti mikroprocesoriniai krovikliai, kurie krauna automobilio baterijas tiesiai iš buitinio elektros lizdo. Tiesa, tokie krovikliai nėra pigūs, priklausomai nuo pajėgumo kainuoja apie 200-600 litų.

Skiriasi net akumuliatoriaus tarnavimo laikas priklausomai nuo šalies, kurioje pagaminta mašina.

R. Kalašinsko manymu, japoniškuose automobiliuose yra mažiau akumuliatorių energiją eikvojančių šaltinių, todėl jie yra ilgaamžiškesni nei europiniai.

Akumuliatorių kainos per pastaruosius ketverius metus gerokai sumažėjo. Mat akumuliatorių kainą didžia dalimi lemia švino kaina biržoje.

Prieš keletą metų tona švino kainavo 700 JAV dolerių, paskui pašoko iki 4,5 tūkst. dolerių, o pastaruoju metu vėl sumažėjo iki 2-2,5 tūkst. dolerių už toną.

Be to, dabar pakilo naudotų akumuliatorių supirkimo kainos – už kilogramą mokama apie 2 litus. Tad pardavus supirkėjams seną akumuliatorių, galima gauti 30-40 litų, nelygu jo dydis ir svoris.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.