Patarimai žiemą: kaip įkrauti akumuliatorių

Nors techniškai akumuliatorius - ne itin sudėtingas ir gana patikimas prietaisas, netinkamai su juo elgiantis, galima jį greitai sugadinti. Oro temperatūrai nukritus žemiau 15 laipsnių, neužvedamų automobilių skaičius padidėja maždaug trečdaliu ir didžiausias to kaltininkas paprastai būna akumuliatorius.

Kai automobilio akumuliatorius yra pakraunamas nuo kitos transporto priemonės laidais, vadinamais „krokodilais“, svarbu laikytis taisyklės – prieš įjungiant elektros srovę, automobilio srovės „tiekėjo“ savininkas turėtų įjungti visas šviesas ir šildymą, kurie maksimaliai padidintų įtampą ir per krovimą būtų kuo mažesnis jos svyravimas.<br>V. Balkūnas
Kai automobilio akumuliatorius yra pakraunamas nuo kitos transporto priemonės laidais, vadinamais „krokodilais“, svarbu laikytis taisyklės – prieš įjungiant elektros srovę, automobilio srovės „tiekėjo“ savininkas turėtų įjungti visas šviesas ir šildymą, kurie maksimaliai padidintų įtampą ir per krovimą būtų kuo mažesnis jos svyravimas.<br>V. Balkūnas
Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Dec 24, 2012, 10:19 AM, atnaujinta Mar 14, 2018, 10:52 AM

Akumuliatoriai lengvajam automobiliui vidutiniškai kainuoja apie 200 litų ir tarnauja apie ketverius metus. Tačiau niekas nekeičia akumuliatoriaus tol, kol jis veikia. Pirmas šaltukas - geriausias indikatorius akumuliatoriui patikrinti, nes jau „pavargęs“ akumuliatorius nesugeba šaltyje išlaikyti energijos, greitai nusilpsta.

Reikėtų žinoti, kad akumuliatorius negamina elektros energijos, o tik ją kaupia ir atiduoda. Energiją gamina tik užvesto automobilio generatorius.

Visi automobilio elektros prietaisai, įjungti vienu metu, sunaudoja elektros energijos - 3 kartus daugiau nei automobilio generatorius gali pagaminti. Trūkstamas energijos kiekis naudojamas iš akumuliatoriaus.

Kaip įkrauti akumuliatorių?

Kaip pasakytų amerikiečiai: svarbiausia - nesupainioti laidų.

Akumuliatoriaus teigiamą polių prijunkite prie įkroviklio teigiamo gnybto, o neigiamą polių - prie įkroviklio neigiamo išėjimo gnybto.

Visa kita - gana paprasta: kraunama srove, lygia 1/10 dalimi akumuliatoriaus talpos [pvz. 55 Ah - 5,5 A srovė]. Tačiau, kraunant visiškai neaptarnaujamus akumuliatorius, rekomenduojama naudoti automatinius pakrovimo įtaisus su IU charakteristika. Pasiekus įtampai artimą reikalingai vertę, įkroviklis automatiškai išsijungia.

Mūsų klimato sąlygoms relės - reguliatoriaus įtampa turi būti nuo 13.8 V iki 14.4 V.

Jei įtampa mažesnė, akumuliatorius nepakraunamas iki reikiamo lygio, jei įtampa didesnė ir krovimo įtaisas su W charakteristika (neišsijungia automatiškai) akumuliatorius „verda“ - jame prasideda vandens skaidymas į dujas, smarkiai pakyla slėgis, prasideda teigiamo tinklelio erozija.

Pasekmės - dėl dujų slėgio akumuliatorius gali sprogti (negalima leisti akumuliatoriui įšilti), prasideda aktyvios masės praradimas, o tai gerokai mažina akumuliatoriaus resursus.

Kai automobilio akumuliatorius yra pakraunamas nuo kitos transporto priemonės laidais, vadinamais „krokodilais“, svarbu laikytis taisyklės – prieš įjungiant elektros srovę, automobilio srovės „tiekėjo“ savininkas turėtų įjungti visas šviesas ir šildymą, kurie maksimaliai padidintų įtampą ir per krovimą būtų kuo mažesnis jos svyravimas.

Nes dėl krovimo metu atsirandančio stipraus įtampos šuolio gali sugesti automobilio elektronika.

Akumuliatoriaus talpumas matuojamas ampervalandomis (Ah). Akumuliatoriaus talpumas yra lygus maksimalios to paties dydžio srovės, kuria 20 valandų buvo iškraunamas akumuliatorius, su sąlyga, kad įtampa nenukris žemiau 10,5V, esant 26,7 C0 ir 20 valandų sandaugai.

Jo startinė srovė matuojama amperais, imlumas srovei matuojamas minutėmis. Imlumas srovei - tai akumuliatoriui reikalingas laikas, per kurį jis atsinaujina iki pradinio įkrovimo lygio.

Be to, reikėtų žinoti, jog variklio paleidimo metu sunaudotam elektros energijos kiekiui atstatyti akumuliatoriuje, reikia mažiausiai 20 minučių važiuoti. Tai - dažniausia priežastis, dėl kurios važinėjant nedideliais atstumais akumuliatorius greitai išsikrauna.

Į tą patį automobilį skirtingose klimato juostose dedami skirtingi akumuliatoriai, pvz. „Golf III“ Italijoje - 36Ah, Vokietijoje - 45Ah, Skandinavijos šalyse - 64Ah. akumuliatorių automobiliams yra daugiau nei 50 rūšių, todėl parinkti akumuliatorių konkrečiam automobiliui geriau patikėti specialistui.

Užšąla tik iškrauti akumuliatoriai. Įkrautas akumuliatorius gali užšalti tik esant 60 laipsnių šalčio.

Įkrauti visiškai išsikrovusį akumuliatorių reikia mažiausiai 20 valandų, neužvedamo automobilio su įjungta signalizacija akumuliatorius išsikrauna vidutiniškai per 10 dienų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: rinkimų ir pilietybės referendumo apžvalga