„Peugeot 301“ bandymas: pigus nebūtinai reiškia negražus

Neslėpsiu, šį modelį pavadinau vienu didžiausių prieš mėnesį pasibaigusio konkurso Lietuvos Metų automobilis 2013 atradimų. Ne tik todėl, kad 4,4 metro ilgio sedano kaina prasideda vos nuo 39,7 tūkstančio litų, jis yra erdvus ir gana dailios išvaizdos. Svarbiausia, kad važiuodamas juo visiškai nesijauti sėdėdamas augančių šalių rinkoms skirtame „biudžetinės“ klasės automobilyje.

Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Jan 6, 2013, 9:44 PM, atnaujinta Mar 13, 2018, 11:57 PM

Tai yra esminis skirtumas nuo konkurentų, tokių kaip „Dacia Logan“. Šis yra kiek pigesnis nei „Peugeot 301“, tačiau visa savo esybe, visa primityviai kampuota išvaizda ir kiekvienu kieto salono plastiko centimetru demonstruoja savo pigią prigimtį. Tiesa, netrukus „Logan“ bus atnaujintas ir, tikėkimės, smagesnis.

Tuo tarpu gana elegantiškos išvaizdos (žinoma, jeigu sedanas iš viso toks gali būti) „Peugeot 301“ išlaiko visus firminius kompanijos dizaino bruožus ir niekuo nesiskiria nuo brangesnių „giminaičių“.

Kainą atspėti sunku

Galiu kirsti lažybų, jog bet kuris pakeleivis, paklaustas, kiek kainuoja šis automobilis, „prašautų“ mažiausiai 10 tūkstančių litų pro šalį.

Ar gali būti, jog normalaus dydžio, padoriai sukomplektuotas automobilis su oro kondicionieriumi, borto kompiuteriu, centriniu užraktu, lengvo lydinio ratlankiais, ESP, „Bluetooth“ ryšiu, galinės eigos jutikliais ir 1,6 litro (115 AG) benzininiu varikliu kainuoja tik 50 tūkstančių litų?

Salonas taip pat nė kiek neskriaudžia jame važiuojančių: oda trauktas vairas, apverstos trapecijos formos vidurinė konsolė su gausybe mygtukų ir padorios kokybės salono apdaila sukuria jaukų įspūdį.

Tą jaukumą, rodos, norėtų dar labiau sustiprinti minkštos lyg foteliai sėdynės. Bet tas jų minkštumas iš tiesų yra trūkumas, o jokiu būdu ne privalumas. Nes ilgesnėje kelionėje pradeda mausti nugarą ir nejučia pradedi muistytis toje sėdynėje – fotelyje.

Minkšta pakaba - mūsų gatvėms

Su tokiomis sėdynėmis suderinta minkšta pakaba leidžia važiuoti labai komfortiškai, visiškai nesirūpinti dėl duobių gatvėse. Blogiems, nelygiems keliams pritaikyta pakaba akivaizdžiai išduoda automobilio paskirtį – užkariauti labiausiai augančių pasaulio šalių rinkas. Arba tų šalių, kuriose dar apstu blogos kokybės kelių.

Kinija, Lotynų Amerika, Rusija, Afrika, Turkija bei Centrinė ir Rytų Europa – tai pagrindinis „Peugeot“ strategų taikinys šiam Ispanijoje gaminam 301-jam modeliui.

Kita vertus toks pakabos charakteris yra daugiau privalumas nei trūkumas. Žinoma, sportiškai šiuo „Peugeot“ nepavažinėsi, jis svyruoja posūkiuose, tačiau didžiajai daugumai vairuotojui jų automobilio sportiškumas - tikrai ne svarbiausia savybė.

Tuo tarpu ne gerėjanti, bet nuolat prastėjanti šalies miestų gatvių būklė ir duobės jose kaip tik sufleruoja, kad minkštas „Peugeot 301“ mūsų sąlygomis būtų racionalumu pagrįstas pasirinkimas.

Racionaliu privalumu galima įvardinti salono ir bagažinės erdvumą. Gale sėdinčių vietos kojoms – daugiau nei galima įsivaizduoti, o bagažinę galima vadinti milžiniška.

Patiks taksistams?

Tiesiog, idealus taksisto automobilis: minkštas, erdvus su didele bagažine.

Kaip žinia, taksistai, taupydami degalus, važinėja lėtai, anksti jungia aukštesnę pavarą ir vengia staigesnių pagreitėjimų. Toks važiavimo būdas patinka „Peugeot 301“ automobiliui ir mieste jo valdymas nesukelia jokių rūpesčių.

Tačiau užmiestyje atsiskleidžia keistas prancūziško automobilio charakteris.

Net važiuojant tiesiu keliu, jis nuolat plaukioja po kelią. Tad jo judėjimą tenka nuolat koreguoti vairu. Toks mašinos elgesys tikrai nesuteikia pasitikėjimo ją vairuojant.

Galbūt, šią ydą galima paaiškinti tuo, kad bandomasis modelis į geriausio Lietuvos automobilio konkursą buvo atvežtas tiesiai iš Prancūzijos ir nebuvo tinkamai sureguliuotas ratų suvedimas. Arba suvedimas buvo sugadintas prieš pat konkursą kažkam rimčiau trinktelėjus ratu į duobę.

Tad jeigu ši keista automobilio savybė yra blogo suvedimo pasekmė – ji nesunkiai pataisoma. Tačiau jeigu tai standartinis mašinos trūkumas – valdymas užmiestyje tikrai niekam nekels susižavėjimo.

115 AG pajėgumo benzininis variklis yra tikrai žvalus, tad šis neįpratai lengvas (1165 kilogramų svorio) automobilis nestokoja dinamikos nei mieste, nei užmiestyje. Iki 100 km/val. jis įsibėgėja per 10,3 sekundės.

Be to, jis yra gana ekonomiškas – vidutiniškai naudoja apie 7 litrus benzino. Važiuoti dar taupiau ir tyliau užmiestyje trukdo tai, kad trūksta šeštos pavaros.

Galimi trys varikliai

Triukšmo lygis salone didesnis nei kitų kompaktinės klasės automobilių. Tačiau lygiai taip, kaip didesnė ir konkurentų kaina.

Vairavimo įspūdžiai galėtų būti dar geresni, jeigu ne 5 laipsnių mechaninė pavarų dėžė, kurios svirties eiga yra tiesiog milžiniška. Nors, kita vertus, tų, kam teko važinėti „Peugeot“ automobiliais, tokia pavarų dėžės savybė nenustebins.

Į šį automobilį dar gali būti montuojami 1,6 litro (92 AG) Hdi dyzelinis bei visiškai naujas 1,2 litro (75 AG) pajėgumo benzininis variklis. Specialistų jis giriamas už ekonomiškumą ir pajėgumą.

Šis Ispanijoje gaminamas „Peugeot“ modelis dar neatkeliavo į prekybos salonus Lietuvoje. Tačiau kai pasirodys, jį tikrai verta išmėginti. Žinoma, norintys ras prie ko jame prikibti.

Tačiau svarbiausia, kad 301-as įrodo, kad nebrangus automobilis nebūtinai turi būti negražus ir visa savo esybe aplinkiniams byloti, kad yra „biudžetinis“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.