Detroite amerikiečius spaudžia į kampą kitų šalių mašinų gamintojai (papildyta)

Akivaizdu, naujausios automobilių mados tendencijos neaplenkė ir Amerikos. Iki šiol Detroito automobilių paroda būdavo vadinama raumenų demonstravimo vieta, kur tradiciškai dominuoja galingi ir dideli automobiliai. Tačiau amerikiečių skonis keičiasi.

Detroito automobilių paroda tapo naujo "Toyota Corolla Furia" debiuto vieta.<br>"Reuters"
Detroito automobilių paroda tapo naujo "Toyota Corolla Furia" debiuto vieta.<br>"Reuters"
Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius ("Vartai")

Jan 21, 2013, 12:43 PM, atnaujinta Mar 13, 2018, 2:27 PM

JAV automobilių pramonės galybės tvirtovė Detroitas po truputį virsta vis svarbesne dar didesnę rinkos dalį siekiančių užkariauti Pietų Korėjos ir Japonijos automobilių gamintojų arena.

Būtent Detroite praėjusią savaitę debiutavo labai įdomūs koncepciniai ir gamybai beveik parengti „Acura NSX”, „Honda Urban SUV” bei „Toyota Corolla Furia Concept”. Beje, šis automobilis visus nustebino – jis nebe toks konservatyvus, kuo „Corolla” garsėjo visais laikais.

Amerikos automobilių pramonės lopšyje būsimą savo dizaino stilistiką demonstravo „Hyundai” su įspūdingu koncepciniu modeliu „HDC-14 Genesis Concept”. Taip pat ir „Nissan” su būsimo „Murano” vizija, pavadinta „Resonance Concept”.

Taip pat oficialiai debiutavo gaminti jau parengti sedanas „Infinity Q50” bei patrauklaus dizaino nedidelis vienatūris „Nissan Versa Note”.

Beje, šis automobilis JAV rinkoje kainuos vos 13 990 dolerių (maždaug 37 tūkst. litų) ir bus pigiausias šio gamintojo siūlomas modelis.

Beveik neabejotina, kad 1,6 litro (110 AG) varikliu varomas „Versa Note” pasirodys ir Europos šalių rinkose.

Smagios „Ford” naujienos

Amerikos gyventojams nebūtų jokios šventės, jeigu parodoje nematytų savo pamėgtų ir garbinamų modelių.

Todėl būtent čia debiutavę naujos kartos „Chevrolet Corvette” ir pikapas „Ford Atlas”, pakeisiantis jau 32 metus perkamiausią JAV automobilį „Ford F-150”, vadinami svarbiausiomis parodos premjeromis.

„Corvette Stingray” varomas 8 cilindrų, 6,2 litro varikliu, pasiekiančiu 450 AG pajėgumą. Iki šiol kritikuojami dėl prastos salono apdailos kokybės naujo modelio kūrėjai tikina priversiantys kritikus užsičiaupti. Pigiausias naujosios kartos „Corvette” kainuos 50 tūkstančių dolerių (130 tūkst. litų).

„Chevrolet” markė pastaruoju metu stabiliai tempia „General Motors” finansinius rezultatus į viršų, tačiau vienas modelis tapo tikru galvosūkiu.

Tai elektra ir benzinu varomas „Chevrolet Volt”. Nors jo pernai parduota triskart daugiau nei užpernai – 23 461, vis tiek tai yra tris kartus mažiau nei kompanijos užsibrėžti 60 tūkstančių per metus.

Tokios nesėkmės priežastis – didelė elektromobilio kaina (apie 104 tūkst. litų) ir nekoks įvaizdis. Tad koncernas, bandydamas gelbėti investicijas į elektromobilį, parodoje pristatė naudojant „Volt” bazę sukurtą kupė „Cadillac ELR”. Gamintojai tikisi, kad šis patrauklesnis ir pigesnis automobilis išjudins prekybą elektromobiliais.

Lexus” agresyvėja

„Acura” – prestižinių „Honda” modelių padalinys – atskleidė patobulintą kuriamo naujojo sportinio NSX modelio koncepciją. Išliko tie patys dizaino bruožai, kaip ir prieš metus matyto pirmosios kartos koncepcinio modelio, tačiau šįkart parodos lankytojai pirmą kartą gali pažvelgti ir į kuriamo automobilio saloną. Tai aiški užuomina, kad automobilis tikrai bus gaminamas.

Naujasis „Honda NSX” bus gaminamas JAV, Ohajo valstijoje. Bet daugeliui pirkėjų įdomesnis kompaktiškas „Honda Urban SUV” miesto tipo visureigis, sukurtas naudojant „Honda Jazz” platformą. Vis populiarėjančios automobilių klasės atstovas, varomas 1,5 litro benzininiu varikliu, konkuruos su „Nissan Juke” ir „Opel Mokka”. Europoje debiutuos 2014 metais.

Naujas „Lexus” modelis IS netrukus bus aktualus ir pirkėjams Europoje. Gerokai agresyvesnio, sportiškesnio dizaino „Lexus IS 250” bus ne tik geriau valdomas, bet ir erdvesnis. Šio modelio kaina kol kas nepaskelbta.

„Kia” į Detroitą atvežė antrą pagal dydį šio gamintojo modelį „Cadenza” (Korėjoje nuo 2009 metų jau parduodamą K7 pavadinimu). Šis modelis, kuris yra didesnis už „Optima”, bet mažesnis už kompanijos flagmaną „Quoris” (K9), varomas 3,3 litro benzininiu varikliu, pasiekiančiu 295 AG pajėgumą.

Europos automobilių gamintojai šioje parodoje elgiasi visiškai kitaip.

Pigiausias BMW

BMW pristato patį pigiausią Amerikos rinkoje BMW 320i. Modelis su 2 litrų darbo tūrio, 180 AG varikliu kainuos tik 33,4 tūkstančio dolerių (86,8 tūkst. litų).

„Audi” pabrėžia sportiškumą ir pristato galingus „Audi SQ5” bei „Audi RS7”, varomą net 560 AG pajėgumo varikliu.

„Mercedes-Benz”, rodos, pasirinko vidurinį kelią – demonstruoja atnaujintos išvaizdos E klasės modelį bei visai naują, jaunam pirkėjui skirtą ketverių durų kupė „Mercedes-Benz CLA”. Gamintojai neslepia, kad sukurti šį automobilį juos įkvėpė didesniojo CLS (vadinamo bananu) sėkmė.

Įdomu, kad CLA ne tik įkūnija visiškai naują „Mercedes-Benz” dizaino stilistiką, tačiau ir yra varomas priekiniais ratais (kaip ir naujasis A klasės modelis).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.