Restauruotos padangos - amžinas ginčų objektas

Šią žiemą, matyt, nė vienas vairuotojas nerizikuoja važinėti plikomis padangomis. Negalintys skirti pinigų naujoms, sezonui įsigijo restauruotas. Tačiau tokių ratų kokybe abejojantys pabrėžia pigaus pirkinio trūkumus ir jo nepatikimumą.

Daugiau nuotraukų (1)

Lukas Pileckas

Feb 1, 2013, 12:42 PM, atnaujinta Mar 12, 2018, 7:34 PM

O gal tobulėjant restauravimo medžiagoms ir technologijoms nuosprendį restauruotoms padangoms laikas sušvelninti? Ką mano specialistai?

Du dešimtmečius naujomis padangomis prekiaujantis Bronius Samuolis apie restauruotas padangas turi kategorišką nuomonę – jos tinka tik sekmadieniais senoliams pavažiuoti iki bažnyčios. Ir tai tik kritiniu atveju.

„Užtenka pamatyti, kaip atrodo restauruotos padangos, pakelti jas. Kartais naujų ir restauruotų, tarkim, penkiolikos colių padangos svoris skiriasi net puskilogramiu”, – pasakojo B.Samuolis.

Ir tai dar ne viskas. Sužinoti, ar perkamų padangų indeksas, nuvažiuotų kilometrų skaičius buvo vienodi, kokie buvusio savininko vairavimo įpročiai, perkant nenaujas padangas kone neįmanoma.

O nuo išvardytų veiksnių priklauso padangos karkaso būklė ir padangos patikimumas.

„Nusipirkęs restauruotą padangą vairuotojas tik po kurio laiko pastebi, kad ji tapo kiaušinio formos.

Vadinasi, restauruota padanga buvo su pažeistu karkasu”, – kalbėjo B.Samuolis.

Tačiau labiausiai jį stebina, jog vairuotojai, įsigiję restauruotas padangas, sutaupo vos porą šimtų litų už komplektą. O važiavimo kokybė su tokiomis nepalyginti blogesnė.

„Restauruotas padangas galima pirkti tik tuomet, kai vairuotojui reikia ratų visiškai be protektoriaus”, – šypsojosi padangų žinovas.

Kokybė pagerėjo

Vieno sostinės automobilių serviso komercijos direktorius Algis Švambarys, kalbėdamas apie lengvųjų automobilių restauruotas padangas, nėra toks kategoriškas.

Tiesa, kad važiavimas su tokiomis būtų saugus, būtinos kelios sąlygos.

Padangų restauravimo technologijos pastaruoju metu pažengė į priekį.

Taip antram gyvenimui prikeltos padangos gali būti naudojamos iki 70 proc. naujos padangos ridos.

„Paprastai restauruojamos tik itin populiarių vidutinės klasės automobilių padangos. Su tokiomis nepamatysi nei greitaeigės mašinos, nei visureigio”, – sakė ne vieną dešimtmetį automobilius taisantis vyras.

Pašnekovas pabrėžė, kad perkant tokias padangas iš pardavėjų būtina gauti garantiją.

Esą jei restauruota padanga turi broką, jis matyti nuvažiavus vos kelis šimtus kilometrų. Bet jei darbas atliktas gerai – atitinkama ir padangų kokybė.

Vieno Kauno serviso vadovas Jonas Gutauskas restauruotas padangas skirsto į dvi kategorijas: vienos kainuoja itin pigiai ir niekas joms neduoda jokių garantijų, o kitos – patikimesnės, todėl ir brangesnės, jų kaina – apie 150 litų.

Kurios ekologiškesnės?

Naujų padangų gamintojai ir pardavėjai nuolat pabrėžia, kad jų produktai tausoja aplinką. Dėl naujausių protektorių riedama tyliai, o dėl mažo pasipriešinimo reikia mažiau degalų.

O padangų restauruotojai į tai atsako, jog restauruojant padangą reikia kur kas mažiau žaliavų nei gaminant naują.

„Teko važinėti prabangiu automobiliu su vieno garsiausių padangų gamintojo padangomis. Prieš parduodamas mašiną padangas pakeičiau į kiek pigesnes, tačiau taip pat labai geras. Ir ką manote?

Mašinos kompiuteris ėmė rodyti puslitriu didesnes degalų sąnaudas šimtui kilometrų. Todėl neabejoju, kad restauruotos padangos degalų sąnaudas gali padidinti net dviem litrais”, – skaičiavo B.Samuolis.

Vilkikams – apsimoka

„Kai kurias garsių įmonių kokybiškas padangas galima restauruoti net tris kartus.

Tačiau verta įsiklausyti ir į perspėjimą – pigumui yra ribos, – sakė daugiausia sunkiasvoriams vilkikams padangas restauruojančios įmonės „Motorida” komercijos direktorius Egidijus Pipynė. – Mes restauruojame šaltuoju būdu, kai padanga nuvaloma iki tam tikros ribos, tuomet priklijuojamas gumos sluoksnis, vėl tepami klijai, klijuojamas protektorius. Procesas iš esmės toks pat kaip ir naujos padangos gaminimas.”

Aštuoniolika metų šį darbą atliekantis specialistas teigė, kad tai, kaip padangos buvo restauruojamos prieš dešimtmetį ir dabar, – nelabai ir skiriasi. Procesas išliko toks pat, tobulėja tik medžiagos.

„Vilkikai – atskira tema. Pakeisti padangas naujomis kainuoja kokius 10 tūkst. litų, o restauruotos atsieina perpus pigiau. Be to, šioje rinkoje kontrolė kur kas didesnė. Rimtos restauravimo bendrovės net rentgeno aparatais peršviečia restauruojamų padangų karkasus, kad nebūtų pažeidimų”, – sakė B.Samuolis.

Šiuo metu restauruotomis padangomis važinėja mažiausiai kas antras vilkikas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.